Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 61, 62, 63  Następny
Ruszyły Koleje Śląskie
Autor Wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 03-10-2011, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Kilka fotek http://kolejapopolsce.blogspot.com/2011/10/powitanie-kolei-slaskich.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Szociu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2009

PostWysłany: 04-10-2011, 16:34    Odpowiedz z cytatem

A ktoś się orientuje może jak to jest w końcu z biletami liniowymi. Panie w kasie mówią, że to odpowiednik strefówek i można na nim jeździć dowolnymi pociągami na danym odcinku w określonym czasie, co zresztą potwierdzałby regulamin:
"jednorazowy – uprawniający do jednej podróży z zachowaniem prawa do
przesiadek wynikających ze skomunikowań pociągów KŚ, uwzględnionych w
rocznym rozkładzie jazdy pociągów; "
"Bilet liniowy jednorazowy uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów, drogą
najkrótszą lub wskazaną na bilecie, między wszystkimi stacjami (przystankami) odcinka
i strefy czasowej na jaką został wydany."

Zaś dzisiaj spotkałem się z niespodzianką w pociągu przysp. Częstochowa - Chorzów i Chorzów - Częstochowa, na odcinku Sosnowiec - Katowice - Sosnowiec, gdy na tym samym bilecie, którym jechałem w pierwszą stronę, wracałem (oczywiście w ciągu tych 2 godzin od wystawienia), a kierownik stwierdził, że jest nieważny, bo nie działa jak strefówki, a napis "Ważny przez 2 godziny od:..." świadczy tylko o tym, że trzeba zakończyć podróż tym JEDNYM pociągiem w ciągu 2 godzin. Nie wiem, już co o tym myśleć i na ilu biletach jeździć, gdyż dość często muszę załatwić małą sprawę w Katowicach i wyrabiam się zwykle w te 2 godziny. Dotąd w PR-ach sprawa była jasna, a tutaj...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 04-10-2011, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się na liniowym KŚ można korzystać jadąc tylko w jedną stronę, nie działają one jak strefówki PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-10-2011, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Struzik: Koleje Śląskie to ryzykowne posunięcie

– Boję się, że na początku to świetnie wygląda, ale z czasem może się okazać, że koszty są bardzo duże. W dodatku nie wszystko da się własnym taborem obsłużyć. No i jest pytanie o relacje między samorządem województwa z Przewozami Regionalnymi – mówi o powstaniu Kolei Śląskich marszałek województwa mazowieckiego.

Zdaniem marszałka województwa mazowieckiego trudno porównywać Koleje Mazowieckie z Kolejami Śląskimi. – Jest to zupełnie inna sytuacja. My pięć lat temu podjęliśmy taką decyzje i utworzyliśmy spółkę z wydzieloną częścią przedsiębiorstwa Przewozy Regionalne, a potem odkupiliśmy tabor Przewozów Regionalnych. Śląsk jest w innej sytuacji, bo oni mają trochę nowego taboru, który wykorzystuje ich własna spółka, ale to nie zwalnia ich z dofinansowania Przewozów Regionalnych. To jest ryzykowne posunięcie – uważa Adam Struzik.

– Ja uważam, że można było pomyśleć o takim przedsięwzięciu, w którym Przewozy Regionalne w całej Polsce powinno się zamienić na trzy silne kompanie kolejowe. Koleje Mazowieckie mogłyby być rdzeniem dla wschodnich województw i centralnych. Natomiast powoływanie spółki w każdym województwie, to moim zdaniem zbyt optymistyczne podejście moich kolegów do tego typu działań – zaznaczył marszałek.

– Boję się, że na początku to świetnie wygląda, ale z czasem może się okazać, że koszty są bardzo duże. W dodatku nie wszystko da się własnym taborem obsłużyć. No i jest pytanie o relacje między samorządem województwa z Przewozami Regionalnymi. Nikt marszałka czy samorządu województwa Śląskiego nie zwolni z obowiązku kupowania usług również na tych mniejszych liniach – przestrzega polityk.

Co więc zdaniem Adama Struzika należałoby zrobić, żeby uzdrowić rynek przewozów regionalnych w Polsce? – Uważam, że powinno się dokonać pewnego rodzaju weryfikacji programu rządowego. Państwo polskie jest dłużne Przewozom Regionalnym poważne pieniądze - prawie 400 mln zł, czyli ile wynosi mniej więcej zadłużenie Przewozów Regionalnych. Uważam, że powinno się to skończyć jakimś sensownym porozumieniem. Powinniśmy założyć maksymalnie trzy kampanie kolejowe obsługujące kilka województw – twierdzi marszałek Mazowsza.

– Tworzenie szesnastu wojewódzkich spółek kolejowych to nieporozumienie. Mazowsze to rynek, który ma 24 proc., czyli jedna czwarta wszystkich przewozów regionalnych wykonywanych jest w tym województwie. Śląsk jest na drugim miejscu, ale są województwa, które mają 3 proc. rynku. Powoływanie przez nie własnych spółek byłoby więc nieporozumieniem – podkreśla Struzik.

– Natomiast Śląsk byłby dobrym rdzeniem dla takiej kompani śląskiej, która obejmowałaby południe kraju, czyli Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Opolszczyznę, a nawet Małopolskę i Podkarpacie. My powinniśmy być rdzeniem dla Wschodniej Polski oraz dla Łodzi. Reszta czyli Wielkopolska i Pomorze powinny tworzyć kampanię północnozachodnią – uważa marszałek województwa mazowieckiego.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-10-2011, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Elfy psują start Kolei Śląskich

Nasi Czytelnicy zgłaszają przypadki awarii składów "Elf" bydgoskiej PESY, które wożą pasażerów w barwach Kolei Śląskich. Potwierdza to też "Gazeta Wyborcza".

Zarówno producent, jak i przewoźnik niezbyt chętnie mówią o awariach. Jednak według podsumowania zaprezentowanego przez "Gazetę Wyborczą", było ich wiele - W ciągu tygodnia w Elfach - jeździ ich osiem - zdążyła się zepsuć: klimatyzacja, drzwi, komputer pokładowy i hamulce. Więcej.

Informacji o awariach Elfów nie dementuje Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. - Nie ma takich problemów z pozostałym taborem: wagonami czeskimi, lokomotywami Traxx i Flirtami Stadlera - powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Warzecha. O szczegóły awarii polecił jednak pytać producenta pojazdów.

Prezes PESY Tomasz Zaboklicki w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" stwierdził, że nie ma żadnych informacji o problemach śląskich, czy też warszawskich Elfów (te drugie zgłaszał w rozmowie z nami prezes SKM Leszek Walczak). - W pociągach, do czasu, gdy przewoźnicy nauczą się wszystkiego o Elfach, regularnie jeździ obsługa techniczna PESY - przyznał. Jak dodał szef rynku pojazdów regionalnych i aglomeracyjnych spółki Maciej Maciejewski "na pewno żaden Elf nie został wyłączony z ruchu".

Koleje Mazowieckie, którym bydgoski producent dostarczył już 6 Elfów nie mają zastrzeżeń do pojazdów. - Nie mamy w tej chwili jakiś większych kłopotów z tymi składami. Całkiem przyzwoicie się sprawują w eksploatacji. Co prawda to są dopiero pierwsze dni, ale nie zauważyliśmy większych problemów. Zobaczymy jak to będzie w warunkach zimowych, bo żeby ocenić pojazd w Polsce, potrzebny jest okrągły rok - powiedział nam Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

PESA przyznaje jedynie, że w Elfach występują problemy z systemem informacji pasażerskiej - To wciąż pokłosie problemów z dostawą komponentów do naszego podwykonawcy z Japonii, którą nawiedził straszliwy kataklizm - przypomniał prezes bydgoskiego producenta.

- Musimy prosić naszych klientów o wyrozumiałość. Te nowe pociągi muszą się "dotrzeć" - powiedział rzecznik Kolei Śląskich. Ze względu na swoiste embargo na informacje ze strony zarówno przewoźnika, jak i producenta, trudno realnie ocenić gotowość techniczną Elfów. Z drugiej strony, szczególnie anonimowe relacje, takie jak wpisy na forach czy emaile, nie mają najwyższej wiarygodności. Zapytaliśmy zatem Koleje Śląskie, czy za spowodowanie opóźnień przez awarię taboru będą się domagać zapłaty od producenta, lub właściciela pojazdów - Urzędu Marszałkowskiego - Nie sądzę, żeby wystąpiła taka praktyka - stwierdził Adam Warzecha.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2011, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Jechałem dziś pierwszy raz KŚ. Co mi się rzuciło w oczy: brak miejsca na rowery, brak półek na większe bagaże nad niektórymi siedzeniami, brak koszy na śmieci (tylko nie nazywajcie koszami tego czegoś przy ziemi, gdzie nie zmieści się nawet 0,5l butelka), fatalny system zapowiadania następnych stacji. Obsługa pociągu też pozostawiała wiele do życzenia, wydaje mi się, że oni powinni przejść jakieś szkolenia, widać, że to żółtodzioby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fredro168 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Paź 2011

PostWysłany: 07-10-2011, 21:14    Odpowiedz z cytatem

po 6 lepiej nie wchodzć nawet do pociągu w strone gliwic, ciasnota masakryczna [plusem jest to, że nie trzeba się trzymać niczego a i tak pozostaniesz w pozycji pionowej-stojącej] , XXI wiek - to po prostu uwłacza ludzkiej godności Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 08-10-2011, 08:12   Żywiecczyzna: Apel do Kolei Śląskich Odpowiedz z cytatem

Komitet Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna zwrócił się do spółki Koleje Śląskie i marszałka Adama Matusiewicza w sprawie uruchomienia weekendowego bezpośredniego połączenia Gliwice - Katowice - Żywiec - Zwardoń.

Jak podkreśla Mariusz Bury, sołtys Zwardonia oraz Andrzej Krempel, koordynator komitetu, uruchomione przez Koleje Śląskie weekendowe połączenia do Wisły z Sosnowca Głównego i Częstochowy ('Stożek' i 'Wisełka') już pierwszego dnia kursowania cieszyły się bardzo dobrą frekwencją.

Członkowie Komitetu proponują, by spółka uruchomiła kolejne tego typu pociągi, tym razem z Gliwic przez Katowice do Zwardonia. Ich zdaniem takie połączenie, szczególnie w sezonie letnim i zimowym, cieszyłby się dużym zainteresowaniem ze strony pasażerów. Według propozycji, skład wyjeżdżałby z Gliwic w godzinach porannych, wracałby zaś ok. 20.30 - 21.00.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/27783/Zywiecczyzna_Apel_do_Kolei_Slaskich.htm

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-10-2011, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Pic na wodę fotomontaż...PR-y też miałyby świetne wyniki jeżdżąc tylko po CMK IR, nawet znacznie lepsze od KŚ..Nawet wagony słynne Malboro na głowę biją to co ma do zaoferowania marszałek. Marszałek powinien wsiąść odpowiedzialność za całe województwo a nie tylko za najbardziej dochodową linię, na niej zarobiłby nawet jeżdżąc zdezelowanymi kiblami. W całej sprawie chodzi o posady dla kolegów. Regionalne spółki jeżdżą znacznie drożej od PR-ów a w dodatku właściciele czyli samorządy PR-om zamiast pomagać rzucają kłody pod nogi. Panie Marszałku odwagi czas najwyższy przejąć odpowiedzialność za całe województwo i obsługiwać wszystkie linie a koszty zapewne pozna Pan w praniu, obawiam się, że nie ma Pan pojęcia o tej branży i kosztach funkcjonowania tego typu przewozów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 08-10-2011, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Marszałek jest organem wykonawczym, decyzję o powołaniu spółki podjął samorząd zapewne w trosce o kondycję finansową PR. Które jak to sheva17, nazwałeś
Cytat:
najbardziej dochodową linię
np. w 2010 roku potrafiły wygenerować stratę w wysokości 18 mln.
Obawiam się że to właśnie te rewelacyjne wyniki PR otworzyły opczy płatnikowi na koszty i bezpośrdenio przyczyniły się do przejmowania przewozów przez KŚ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 08-10-2011, 11:24    Odpowiedz z cytatem

Miałem okazję jechać wczoraj z Gliwic do Katowic elfem (KS 44352 o godz. 17:23) i generalnie wrażenia mam delikatnie mówiąc mieszane.

Przed dworcem w Gliwicach dwa baraczki, z czego tylko jeden otwarty, kolejka na 30 metrów. Po kwadransie czekania udało mi się nabyć bilet. Z mojej obserwacji wynika, że kupowano niemal wyłącznie bilety jednorazowe. W kasach na dworcu biletów na pociągi KŚ nikt kupować nie chce, bo - jak słyszałem - cena jest droższa o prowizję. (Czy ktoś może to zweryfikować?)

Sam blankiet niezachwycający, w odcieniach szarości. Jedyna odrobina szarości to cyfra kontrolna w numerze bilety. W skrócie - tchnie to prowizorką.

Podróżni niezorientowani, czy ten pociąg to aby ten pociąg. Ogólnie zauważalny chaos.

Na pokładzie tylko starsza pani kier.poć. - a kontrola mogła ruszyć dopiero za Rudą Śl. - bo po każdej stacji zgłaszali się pasażerowie, chcący kupić bilet.

Może mam mylne spostrzeżenia, ale odniosłem wrażenie, jakby podróżujący zupełnie olali możliwość kupienia miesięcznego na tę linię.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-10-2011, 18:05    Odpowiedz z cytatem

@pospieszny, Ty chyba nie wiesz nawet jakie bzdury wypisujesz. Jak rozumiem odebranie najbardziej dochodowej linii ma....poprawić sytuację PR-ów....Gratuluję poziomu intelektu. Marszałek albo bierze wszystko albo nic.Ciekawe ile podatnicy dopłacą do kilometra, w Wielkopolsce czy na Mazowszu PR-y były zdecydowanie tańsze.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-10-2011, 13:44   

Czy ktos potrafi zweryfikowac nastepujaca informacje?

Wczoraj do pociagu IR Semafor do Łodzi w stacji Myszków wsiadl starszy pan, ktory kupil bilet u konduktora z doplata, twierdzac ze Koleje Slaskie przejely kase biletowa i odmowily mu sprzedazy biletu Exclamation Przez to gosc musial kupic bilet drozej w pociagu. Cos tu nie gra, bo:

1) czy kasa KŚ ma prawo odmowic sprzedazy biletu?
2) czy na stacji w Myszkowie na pewno nie ma gdzies kasy sprzedajacej wszystkie bilety?
3) konduktor nie mogl nalozyc oplaty dodatkowej jesli na stacji nie bylo kasy PR


Orientuje sie ktos o co tu do diabla biega?
Powrót do góry

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 09-10-2011, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś,
ad 1) Dostałem wczoraj od Biura Obsługi Klienta KŚ mejl z odpowiedzią na moje pytanie o możliwość kupowania biletów na składy PR w kasach KŚ. Treść następująca:

BOK KŚ napisał/a:
Szanowny Panie,
Sytuacja ta uzależniona jest od wprowadzenia takiej usługi do systemu sprzedaży. Jesteśmy w trakcie wprowadzania oferty Przewozów Regionalnych do naszego systemu sprzedaży. Nie mogę podać Panu konkretnej daty, ale szacunkowo potrwa to jeszcze ok. tygodnia.
Z poważaniem
Biuro Obsługi Klienta


Wynikałoby z tego, że biletów tych sprzedawać jeszcze nie mogą.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 09-10-2011, 19:53    Odpowiedz z cytatem

Nie mogą. Kasy KŚ obecnie sprzedają bilety tylko na pociągi tej spółki. W Myszkowie kasy PR już nie ma, podobnie jak np. w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach. Kierownik powinien więc nie pobierać opłaty za wydanie w pociągu. Ale pewnie obsługa była nie z okolicy i nie wiedziała o tej sytuacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 63 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 61, 62, 63  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl