No nie wiem yusek, czy nie będą chcieli jeździć najpierw tu potem tam. W każdym razie , czy to tak blisko to bym nie powiedział jakby nie patrzeć +- 2 godziny jazdy. 30 minut do Wieliczki i 90 do Oświecimia. A na marginnesie, że im nie wstyd. Pełno turystów, a stacja w wieliczce zarośnięta i rozsypujący się budynek stacyjny.
Co do stwierdzeń Jośko po części się zgadzam, ale nie do końca. Fakt tej linii potrzebny jest cykliczny rozkłąd jazdy, który cykliczny nadal nie jest. Cykliczny oznaczałoby pociągi z Oświęcimia np o pełnej, a z Wieliczki np. 30 minut po. A nie tak, że raz 19.06 a potem np. 1220. Zarówno turystom jak i osobom dojeżdżającym łątwiej zapamiętać rozkład cykliczny, niż zwykły, poza tym jedni i drudzy potrzebują pociągów porannych i w godzinach szczytu. Taka jest prawda. Nie wiem, czy teraz kursów nie będzie za dużo, czego efekt będzie podobny jak w Balicach. Kursy co 30 minut i frekwa na poziomie 30%. Co do większych skąłdów EN57 zgadzam się. Na odc. Bieżanów-Główny EN81 jest za mały, na pozostałym odc. wystarcza. Co do odc. Wieliczka -Zabierzów, aż tak dużej frekwy bym się nie spodziewał. Z Wieliczki najczęściej jadą do Krakowa, a z Krakowa do Krzeszowic i turyści do Oświęcimia. Co do minusów głównym zarzutem jest ograniczenia kursów z Krakowa do Czechowic. To duży błąd rozdzielenie relacji Kraków -Cz na K-Oświęcim i Ośw- Czechowice. Jeśli ideą było łączenie relacji to po grzyba rozdzielili tamtą. Te 5 par z powodzeniem mogły jechać do Czechowic. Czas 1 minuta na przesiadkę jest za mały!! Tak samo termin wproiwadzenia zmian jest fatalny. Przed szkołą, mogą pojawić się opóźnienia w dowozie do Wieliczki. Poza tym cegła staje się niejako do wyrzucenia, bo tabele Kraków-Wieliczka, oraz Oświęcim pozmieniane zostały w min. 50%
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Patrzę właśnie na rozkład i dochodzę do wniosku że większość odjazdów pociągów na odcinku Oświęcim-Czechowice od 1 września zostanie przesunięta średnio o 3 minuty wcześniej. Na razie przy nowych połączeniach nie jest napisane z którego peronu i toru odjadą, ale jest bardzo możliwy scenariusz że to będzie ten sam skład tylko załoga się zmieni.
Kiedyś jechałem do Krakowa z Libiąża i było bezpośrednie połączenie w wpisane w internecie i na pociągu, na czole pisało: "Trzebinia" mimo iż skład kursował do Krakowa. Jak wysiadałem w Łobzowie, to już pisało: "Kraków Główny"
Podobnie jest czasami w pociągu "Orlik" który kursuje do Krakowa Płaszowa, a na nim, na czole pisze "Kraków Główny".
Podobnie jest z pociągiem IC "Stoczniowiec" który jedzie jako pociąg Kraków/Katowice - Częstochowa Os., a potem łączą dwie części ze sobą i taki pociąg już jedzie do Gdyni. Problem w tym, że strona PKP IC pokazuje ten pociąg jako jeden, a ogólny Hafas (http://rozklad.pkp.pl/) pokazuje jako dwa osobne pociągi. Mało tego, jechałem tym składem, wysiadłem w Częstochowie Os. i przez zapowiadaczki zapowiadali, że "pociąg Stoczniowiec do Częstochowy skończył bieg" i ludzie wcale z niego nie wysiadali. Potem podczepiali część katowicką.
Oby to nie wprowadziło zamieszania.
@Jóśko to trzeba będzie sprowadzić teraz "Podglądaczy" do Oświęcimia! Tylko w jaki sposób im to zgłosić?
Podobnie jest w składach Krynica-Tarnów, tarnów-Kraków. Dwa składy, ale pociąg ten sam, załoga ta sama tylko nr poc. inny. Tylko czy podglądaczy zainteresuje Oświęcim?
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kolejowo to one blisko siebie nie (głównie chodzi mi o czas przejazdu na tej trasie) po za tym większość turystów to nie są ludzie wstający bladym świtem a tylko tak można być tu i tu – chyba, że się jest "Japońską Wycieczką" gdzie robi się tylko zdjęcia a ogląda po powrocie do domu.
Ten manewr jest ewidentnie robiony pod przebudowę Ronda pod Makro pod przykrywką zrobienia udogodnień dla turystów.
Kiedyś jeździły pociągi na trasie Tarnów – Katowice i jeden na trasie Tarnów – Czechowice Dziedzice z dużą frekwencją i takie relacje mają sens.
Po za tym jeżeli nie będzie reklamy zorganizowanej poza dworcami i stacjami PKP to nawet najlepiej ułożony rozkład nie przyciągnie pasażerów – bo skąd ktoś będzie wiedział że do Wieliczki można dojechać za 2,50 a do Chrzanowa bilet jest w dobrej cenie a pociągi mają dogodny rozkład?! Na koniec jeszcze jedno skąd mają wiedzieć, że do danej miejscowości jedzie pociąg – busy reklamują się same jadąc miastem z wywieszoną relacją a pociąg jedzie torami i nikt jego relacji a tym bardziej przez jakie stacje jedzie nie widzi.
Ale 1 plus jest. Na przykłąd bez przesiadki możesz na 1 strefie dojechać z Wieliczki do Zabierzowa. Tylko czy akurat jest tak duże zapotrzebowanie mieszk. Wieliczki na podróż do Zabierzowa wątpię, ale może się mylę. Jedno jest pewne EN81 pomału stawał się za mały w okresie szczytu na podróż do Wieliczki i Krzeszowic, gdzie ludzi jeździ sporo. Tylko czy 20 połączeń w 1 i 20 w drugą to nie za duzo? Może być podobnie jak z Bytomiem gdzie wprowadzili reaktywację masę połaczeń a pozostało 6. Inna sprawa, że cykliczność rozkładu się przyda.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ten manewr jest ewidentnie robiony pod przebudowę Ronda pod Makro pod przykrywką zrobienia udogodnień dla turystów.
Kiedyś jeździły pociągi na trasie Tarnów – Katowice i jeden na trasie Tarnów – Czechowice Dziedzice z dużą frekwencją i takie relacje mają sens.
No i słusznie, ale ja myślę że te pociągi się utrzymają. Jakoś Rondo pod Makro jest, korki takie gigantyczne, że szybciej jest jechać rowerem niż autem. I jakoś do Trzebini co godzinę się da, ilekroć jeżdżę to zawsze ludzie tłumnie wysiadają w Krzeszowicach i Trzebini(i oczywiście na wszystkich wcześniejszych stacjach też, ale już mniej tłumnie). Myślę że teraz będzie jeszcze więcej ludzi, bo ja jako stały bywalec Libiąża wiem, jak ludzie narzekają na korki np. w Chrzanowie - przykładowo ul.Podwale bardzo wąska, dziury, 6 par świateł i wszystko po tym jeździ. Koszmar, jak jeszcze karetka jedzie to w ogóle nie ma gdzie się odsunąć! I jeszcze jedno - świateł z roku na rok przybywa, więc jest okazja, żeby to kolej wykorzystała. A co do połączeń Tarnów-Katowice/Czechowice Dziedzice też bym tak chciał. Szczerze? Jak jeżdżę czasami kursem o 4:52 z Libiąża do Krakowa to większość ludzi którzy jadą tym pociągiem to jadą do Tarnowa, Bochni, (ostatnio kupowałem bilety u pani kondi to przyleciała jakaś pasażerka pytając się, czy kondi wypisała jej prawidłowy bilet - chodziło o ofertę "Ty i raz dwa,trzy" a babka jechała z Chełmka Fabryka(kondi powiedziała Chełmek Fabryczny ) do Bochni
Cytat:
Po za tym jeżeli nie będzie reklamy zorganizowanej poza dworcami i stacjami PKP to nawet najlepiej ułożony rozkład nie przyciągnie pasażerów – bo skąd ktoś będzie wiedział że do Wieliczki można dojechać za 2,50 a do Chrzanowa bilet jest w dobrej cenie a pociągi mają dogodny rozkład?! Na koniec jeszcze jedno skąd mają wiedzieć, że do danej miejscowości jedzie pociąg – busy reklamują się same jadąc miastem z wywieszoną relacją a pociąg jedzie torami i nikt jego relacji a tym bardziej przez jakie stacje jedzie nie widzi.
To jest problem. Istotnie. Najgorsze jest to, że żelbetonu nie da się zmusić do takich działań. A przynajmniej jest bardzo ciężko. A propo ostatnio w Libiążu nareszcie wywiesili informację o ofercie "połączenie w dobrej cenie". Nareszcie, tylko szkoda że tak późno.
Wiesz, jakoś ludzie jak widać jeżdżą mimo tych problemów. Na pewno trzeba reklamować. Tutaj się zgadzam w 100%. Doszedłem jeszcze do wniosku jakim dobrodziejstwem jest rozwój Internetu. Polska według rankingów zajmuje jedno z wyższych miejsc w europie pod tym względem. Więc nie jest jeszcze tak tragicznie. Co by było gdyby nie było tego rozwoju? Większość info o PKP można wyciągnąć tylko z neta! To by w ogóle już nie było kolei...
Co do reklamy busów ja jakoś nigdy nie widziałem, żeby busy się hucznie reklamowały. Co do niewiadomych stacji przez które jedzie jakiś pociąg to w internecie można sobie jeszcze jako tako przeczytać. Na pewno nie jest idealnie, ale np. większość busów szczególnie po za dużymi aglomeracjami jeździ jak chce, przystanki w ogóle nie mają rozkładów, ba, czasem nawet nie ma oznaczenia, że tu jest przystanek! Znam ludzi (np. moja ciotka) którzy robią wszystko co mogą żeby busów unikać. Te przesiadki, to że nie ma żadnej informacji o nich, a najbardziej wkurza, że jak jest zima, czy jakieś święta typu Wielkanoc czy Boże Narodzenie, to odwołują wszystkie lub prawie wszystkie kursy!(np. PKSIS Oświęcim też ostro tnie kursy).
A tak w ogóle informacja na przedniej szybie busa dokąd on jedzie też mi niewiele mówi. Ja jakbym miał jechać busem sam w teren daleko od mojego domu, którego KOMPLETNIE nie znam, to bym wybrał pociąg(oczywiście jak tam dojeżdża wiadomo). Nie w tym rzecz. Jakoś busy też mają zdewastowane przystanki, (chyba nawet bardziej niż kolej) i jakoś da się.
Ja uważam aby ludzie przesiedli się na pociąg ważna jest liczba regularnych kursów, niska cena biletu, komfort i bezpieczeństwo podróży. I tylko tyle. Jak widać beton robi wszystko żeby tego nie robić, żeby zrobić wszystko gorszymi i trudniejszymi metodami.
Pozdrawiam. Trzeba na wszelkie sposoby ratować kolej. Wpadłem na pomysł, że jeśli faktycznie pociągi będą miały wirtualne przesiadki i dalej pojadą do Czechowic-Dziedzic, to przygotuję planszę z rozkładem mojego autorstwa i będę nalepiał na dworcu w Libiążu. Żeby ludzie nie odeszli od pociągów!
Nie radzę. Ja zrobiłem podobnie i chcieli mnie ukarać, za naklejanie w zakazanym miejscu. Ale pomysł dobry. To faktycznie bęzdie ten sam skłąd który będzie się tylko numerkiem różnił. A swoją drogą ciekawe co zrobią jak osob. z Wieliczki się spoźni, może poczekają. W każdym razie ja napisałem pismo o połączenie 5 pociągów , które jadą do Oświęcimia, aby jechały do Dziedzic. Skoro łączymy relacje to łączymy do końca a nie zostawiamy ogryzki. Poza tym ludzie są przyzwyczajeni do poprzedniego rozkładu i przynajmniej do końca obecnego rozkładu powinny nadal dojeżdzać do CzD.
A na marginesie inna rzecz mnie nurtuje. jak myślicie gdzie trafią zwolnione EN81?
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Dzisiaj koło godziny 7:00 byłem na Dworcu Głównym i zapowiadali pociąg z Kozłowa do Krakowa który kończy bieg i dodali, że skład odjedzie do Trzebini o godzinie 7:10 i pojedzie przez Zabierzów, Krzeszowice.(a to były dwa osobne pociągi - wirtualna przesiadka) Skoro widać w Krakowie się da, to może też tak będą zapowiadać niektóre pociągi do Oświęcimia?
oto wczorajsza zapowiedź pociągu wielorelacyjnego, na dworcu Bielsko Biała Główna:
"...pociąg pospieszny Podhalanin, spólki PKP InterCity z Wisły Głębce do Szczecina Głownego przez (...), wjedzie na tor 3 przy peronie 2, uwaga skład ten zostanie przełączony z toru 3 przy peronie 2, na tor 5 przy peronie 3 do wjeżdżającego składu pociągu Podhalanin z Zakopanego do Szczecina..." poczym zapowiedziała Podhalanina z Zakopanego do Szczecina. Po doczepieniu wagonów zapowiedziała że jest to pociąg Podhalanin z Zakopanego do Szczecina, i że pociąg ten prowadzi bezpośredniągrupę wagonów z Wisły Głębce! z kursującym pare minut później Monciakiem było to samo, pani poinformowała że skład ten w Katowicach doczepiany jest do pociągu relacji Zakopane - Gdynia
Toż to mentlik zupełny. I jak ludzioe się mają połapać
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
45. poc. nr 30230/1 rel. Oświęcim odj. godz. 13.40 – Wieliczka Rynek przyj. godz. 16.00 "
Czyli teraz , chcąc dojechać do Krakowa , będę musiał 30 minut czekać w Oświęcimiu ,
kiedyś wystarczyło się przesiąść w Trzebini .
Jedynym plusem jest , pociąg do Krakowa o 19.39 , skomunikowany z pociągiem z czechowic , tylko po co tak późno ?
Właśnie te przesiadki w Trzebini to albo takie, że się czeka ok 20 minut, alebo 4 tak, że trzeba lecieć na pociąg w stronę Krakowa. Problem z przesiadkami zawsze istniał i nadal będzie istnieć - tylko różnica na tym polega, że teraz więcej miejscowości jest w zasięgu bezpośredniego połączenia niż przed zmianami.
Tylko prawda jest taka, skoro mieli połączyć relację to po co dzielić na KR-O i O-CDz, komu to ma służyć. A z tymi do Cz są takie cyrki, że niektóre mają 2 minuty na odjazd. Już pisałem, że skoro mieli taki pomyśł trzeba było 4 połączenia pozostawić jak były i wysłać z Rynku do CzD
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ja mam propozycję:
dla tych, którzy chcą jechać do Cz-Dz powinny być wydłużone pociągi relacji Kraków Gł. - Oświęcim p. Spytkowice, tak, aby zabierały z Oświęcimia pasażerów, którzy przyjadą tam składem z Wieliczki Rynek. Odległość prawie taka sama z KG, czas nieco dłuższy, ale w pociągu jechałoby więcej osób o tych, którzy chcą dojechać do CzDz bez przesiadki. Tylko wtedy EN81 nie wystarczy. Nikt nie będzie stał przez 2 godziny jazdy. W zeszły piątek jechałem 33024 na odcinku Spytkowice Kępki - KG, i z początku wolnych było, mimo 'dzikiej pory' i wakacji, kilkanaście miejsc, ale od Skawiny część osób stała. Co sądzicie o tym pomyśle?
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-09-2009, 16:39
No i moje obawy się potwierdziły. Teraz dostałem informacje, że w Oświęcimiu zamieszanie i totalny rozgardiasz z tymi przesiadkami. Super. Szumne łączenie relacji, kosztem rozbicia innych, dobrze funkcjonujących relacji. Może trzeba czasu, by to zaiskrzyło? No i jakiegoś wysiłku ze strony PKP PR: informacja, informacja i jeszcze raz informacja!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum