Yehonathan, a możesz powiedzieć coś więcej? Bo ja tam wcale bym się nie obraził na CD. Tylko, żeby chcieli tam jeździć i przywrócić kolejową normalność.
Tylko powiem tak: to wszystko mało realne mi się wydaje.
z tego co rozmawiałem z Czechami w Ostrawie, planuje się przejęcie upadłych tras dogranicznych - swoją drogą my nazywamy je przygranicznymi, otóż chcą zrobić pociagi w relacjach Ostrawa-Cieszyn-Skoczów-Bielsko-Wadowice-Kraków
Ostrawa-Bohumin-Racibórz-Rybnik-Katowice
Ostrawa-Rybnik-K.Koźle-Opole
Ostrawa-Zebrzydowice-Czechowice-Trzebinia-Kraków
tylko tyle wiem, mają to być pociągi coś jak nasze Regio+ ale o co dokładnie chodziło nie mam pojęcia, podobno PLK chce odstąpić te odcinki za sumy takie że szok...w Sobotę mam SILESIĘ to sie czegos pewnie dowiem...
swoją drogą to mogą być składy tak jak słowacki Góral i Skalnica, nie sądzicie? w których frekwencja sięga 80% a w Góralu często ponad 140%
niech Czesi wejdą i niech uruchomią coś takiego, bo obecnie Cieszyn, Chałupki, Zebrzydowice mają fatalne połączenia a właściwie prawie wcale ich nie mają..stacje na wymarciu
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
@ PiterTarnów!
Nie masz racji z tym ograniczaniem pociągów na lotnisko. Gdyby te pociągi jeździły co godzinę albo i rzadziej, to pewnie by jeszcze straciły pasażerów. A połączenie centrum miasta z lotniskami na przedmieściach to priorytet i standard w wielu krajach. Kiedyś w Katowicach na dworcu PKP pewien cudzoziemiec pytał mnie, skąd odjeżdżają pociągi na lotnisku. Jakże głupio mi było mówić, że nie ma takowych a na lotnisko to albo taxi, która jest droga albo autobus, który jeździ raz na godzinę (!) a w porze, o której chciał jechać (po 19-ej) co półtorej-dwie. Nie wstyd? Bo moim zdaniem tak.
A gdzie jest napisane, że pospiechem nie może być szynobus? W Czechach jeździ wiele takich rychlików i jest OK Gdyby tam była osobowa taryfa, to dopiero by się nie opłacało takie połączenie! Przecież mieszkańcy Balic tym nie jeżdżą, tylko na ogół sami podróżnicy i ew pracownicy lotniska.
A co do tematu i Czechów i Słowaków na terenie przygranicznym - po prostu nie wierzę w to i wątpie, by to miało miejsce i w takim kształcie, o jakim tu mowa
w kwestii osobówki na lotnisko do Balic - tak,niech jeżdżą ale nie kosztem innych regionalnych połączeń. pieniądze na Balice są a pozostałe linie w Małopolsce się obcina.Do Wieliczki jeżdżą rzadzej (co godzinę) a ile tam mieszka osób? chyba coś tu nie gra prawda???
Temu obcokrajowcowi który pytał o nieistniejący pociąg z Katowic na lotnisko,odpowiedziałbym że z Rzymu na lotnisko Ciampino też nie ma i trzeba się tłuc autobusem (jakoś to przeżyłem w ub.roku i żyję.)
Możesz mi podać przykład tego Rychlika w Czechach który kursuje w postaci szynobusu???? wydaje mi się że coś takiego nie ma miejsca no chyba że jakieś niemieckie siemensy desiro pod Bawarią lub Saksonią, bo będąc w Czechach z reguły 2x do roku nie zdarzyło mi sie spotkać pospiecha innego niż w postaci lokomotywa+wagony...
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Witam
Do tych wszystkich, co by chcieli żeby Czesi i Słowacy weszli na polski rynek przewozów pasażerskich - czy któryś z urzędów marszałkowskich pytał Słowaków, Czechów, Niemców czy by chcieli jeździć po naszych szlakach (może byli by tańsi niż PKP PR) – a no nie bo Małopolski i Śląski Urząd Marszałkowski dopłaca do przewozów i nic go więcej nie interesuje.
To kolega Piotrek jest niedoinformowany. W Czechach na porządku dziennym są pośpiechy zestawione z motoraczka, ale tego dłuższego i dwóch wagonów doczepnych. W nowszych modelach motoraczków zdarza się, że występuje klasa 1 nawet. Jeżeli kolega chce się przekonać udowadniam:
no rzeczywiście macie rację, fakt widziałem takie składy tyle że nie zwróciłem uwagi na to że to jest R a nie Os, tyle że na tym obrazku widać 3 członowy pociąg więc jak to się ma do "Pesowskiego" szynobusu rodzimej naszej produkcji,który jest 3 razy krótszy, moim zdaniem nietrafne to wasze porównanie.
Poza tym w Polsce zawsze szynobusy używane były jako pociągi osobowe więc w dalszym ciągu uważam tą relację Balice-Kraków jako P za przerost formy nad treścią. Sorry ale 9 km trasa nie powinna figurować na czerwono jako pośpiech. w końcu o ile pamiętam była kiedyś definicja że "pociąg pospieszny międyregionalny to taki który pokonuje ileś województw...itp i takie tam, prawda?
[ Dodano: 3 Lipiec 2009, 12:20 ]
a zresztą,jak szaleć to szaleć może doczepmy do tego szynobusu sypialny,wars i pocztowy na te Balice, przecież podróżujące powietrze ma prawo zasnąć i zgłodnieć
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
chciałem zauważyć że na Balice kursuje pociąg Balice Express (nawet na bilecie masz nadruk) i jest uruchamiany przez PKP PR, pozatym szynobusy są uruchamiane również jako RegioPlus, bardzo często widziałem takowe skład jako "Jutrzenka", "Łuczniczka", "Flisak", "Torunianin" w relacji Toruń Główny - Bydgoszcz; i jako składy Wrocław Główny - Dresden; chcaiłem równieża przytoczyć tekst gazety (nie pamiętam jakiej) że Balice mają jedno z lepszych połączeń z Centrum Miasta w EUROPIE!!! - więc nie wiem coś się tak tych Balic uczepił, gdyby jeździły rzadziej to by je udupili! im rzadziej tym spada frekwencja, spójrz na trasę Bytom-Gliwice, albo UPADŁĄ już Bielsko Biała - Cieszyn / Zebrzydowice!! to jest doskonały przykład co się dzieje z trasami na których obcinają pociągi!!!
Do Balic powinien jeździć osobowy, żeby można było dojechać na bilecie strefowym. Wtedy większa frekwencja by była. A tak szynobus pustawy jedzie. Aż mi szkoda tych ludzi, którzy codziennie dojeżdżają z Łobzowa na Balice - ile oni muszą bulić za miesięczny? Trasę do Balic powinni zelektryfikować i puścić "krótki" elektryczny szynobus jak do Wieliczki.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
co do elektryfikacji się nie zgadzam, to pieniadze wyrzucone w błoto, jest wiele poważniejszych i ważniejszych w Polsce linii do elektryfikowania.Ta trasa może z powodzeniem zostać spalinowa. Elektryfikować powinno się takie trasy jak Kędzierzyn-Nysa-Kamieniec Z, Korsze-Ełk, Legnica-Cottbus, czy Bydgoszcz-Kościerzyna-Gdynia.
i wiele wiele innych..
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum