I drugie, może mało opłacalne, ale np SA-134 mogłoby jeździć (gdyby PR takowe posiadało) nie wiem czy jak IR, czy bardziej osobowy ale napewno ożywiłoby niektóre linie. Przewidziałem 2 opcje:
2 .
a) Żary - Żagań - Legnica - Dzierżoniów - Ząbkowice Śl - Kamieniec Ząbk. - Kłodzko Główne - Polanica ZDR - Kudowa Zdr
o IR warto walczyć na rożnych trasach serio. dostałem pismo od Pr-ów , które dałem pod innym tematem wyświetla się akurat odnośnie połączeń IR Poznań- Warszawa.Będzie nowy pociąg od 1.06( moja robota) ta propozycja nr1 jest fajna ,ale i reszta piękna .
Ja bym jeszcze proponował Łódź Fabryczna- Kraków Główny.Wyjazd z dworca Fabrycznego gdzieś między 7:30 a 9:00 ,powód bardzo słabe połączenia między Łodzią a Krakowem.
Myślę, że pociągi IR z założenia mają łączyć większe ośrodki, na głównych liniach, w szczytach przewozowych i stanowić alternatywę dla droższych pociągów PKP IC. Dlatego niektóre wasze pomysły są absurdalne i niedorzeczne.
Pociągi osobowe przyspieszone z Jeleniej Góry i Szklarskiej zarabiaja na siebie i to bardzo i co do tego nie ma wątpliwości, że powinny również do mojego miasta witać. Są już Szklarka, Komieńczyk, Szrenica i Szczeliniec.Te pociągi pokazują, że zapotrzebowanie jest w moim regionie duże. Jeszcze przydałby się pociąg do Krakowa i Szczecina właśnie.
skubi
Bardzo dobry rozkład, ale nie wiem czy byłby sens uruchomiania tego pociągu do Szklarskiej codziennie. Ja proponowałbym do Jeleniej codziennie, a do Szklarskiej w dłuższe weekendy, wakacje i tp. Dzisiaj jeszcze wysłałem maila do Dolnośląskeigo Zakładu Przewozów Regionalnych z zamiarem uruchomienia InterRegio do Rzeszowa i Szczecina z Jeleniej Góry. Do Warszawy do PR poszedł już list i dwa maile w tamtym tygodniu. Zobaczymy co mi odpiszą.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Ja bym siecią IR połączył miasta wojewódzkie (zamiast Gdańska Gdynia bądz Tczew) prowadząc pociągi (przynajmniej na fragmentach) bocznymi liniami, na których jadą wprawdziej jakieś pośpiechy ale jedna dwie pary bo wiadomo na CMK to rzaczej nie. Dodatkowo mogłby jeżdzić do miejscowości turystycznych np Hel, Zakopane
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Grzesiu masz racje do Szklarskiej Poręby Górnej jeździłby : 19.12.09-2.01.10 długa przerwa św., 18.01-14.02.10 ferie w Zachodniopom,Lubuskim i Dolnośląskim , 1.04-6.04.10 Wielkanoc , 29.04-4.05.10 Długi Weekend , 19.06-1.09Wakacje , 30.10-2.11.10 Wszystkich Św. oraz każda sobota
skubi
Widzę, że wykożystałeś maksymalne rezerwy czasowe dla tego pociągu. Ja proponowałbym, aby ten pociąg wyjeżdżał ze Szczecina rano a z Jeleniej Góry po południu. To spowoduje, że pociąg wruci do Szczecina jeszcze tego samego dnia:
Szczecin 05:30
Jelenia Góra 12:30
Jelenia Góra 16:00
Szczecin po 23.00 ( czas wydłużony ze względu na ograniczenie prędkości w godzinach wieczornych)
W tej sytuacji pociąg, nawet gdy się bardzo spóźni to da radę jeszcze tego samego dnia wrócić, bowiem spóźnienia większe niź 2 godziny zdażają się żadko. Dodatkowo przyjeżdżając do Jeleniej Góry o 12:30 zapewni skomunikowanie z pociągiem Kamieńczyk do Szklarskiej więc nie będzie potrzebne ciągnięcie dodatkowych wagonów do Szklarskiej i tym samym zakłócania obiegu składu. Spowrotem Kamieńczyk wraca ze Szklarskiej 15:47 a "Wiking" o 16:00 jedzie do Szczecina- w razie spóźneinia obydwa pociągi byłyby skomunikowane więc jeden na drugiego musiałby poczekać. A Szklarska- Szczecin to może byc ten nocny pośpieszny przez Zieloną Górę, który prawdopodobnie pojedzie na wakacje. To jest pociąg sprawdzony i myślę, że nie ma co przy nim kombinować.
[ Dodano: 07-05-2009, 23:37 ]
W ten sposób obydwa pociągi wspomogą się nawzajem nie przeszkladzając sobe, bo jeden dla drugiego wygeneruje podróżnych - Szczecin dla Kamieńczyka i Kamieńczyk dla Szczecina. W niedzielne popołudnia tłumy dla pociągu do Szczecina zapewnione. Wczasowicz jak wybiera to połaczenia popołudniowe, po to aby jek najdłużej odpocząć, a pociąg w niedziele po 16 dodatkowo zapewni dojazd studentom na uczelnie Uniwersytetu ZIelonogórskiego i dalej.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Ostatnio zmieniony przez grzesiu24 dnia 08-05-2009, 09:18, w całości zmieniany 2 razy
Pamiętajcie, że pociągi IR powinny na siebie zarobić, albo przynajmniej wyjść na zero, tak jak "Słoneczny" Kolei Mazowieckich.
Ja bym dodał do tego adnotację - raczej obsługiwane EZT. Skład wagonowe może i bardziej atrakcyjne są dużo droższe chociażby ze względu na konieczność wynajęcia lokomotywy.
Bez przesady Wilhelmie do Szczecina nie może kibel jechać,nigdy w życiu,minimum 4 wagony i tyle a frekwencja będzie i tak duża ,że pokryje wszystkie koszty a nawet wyjdzie się na plus jestem tego pewien.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum