Sadze, ze linia mialaby szanse, od lat panuje wzmozony ruch turystow z Niemiec. Nalezaloby oczyscic torowisko i wynaczyc polaczenia bezposrednie z Görlitz do Swieradowa Zdroju. BArdzo wiele turystow by z niego skorzystalo, ale takze i miejscowi. Im wiecej turystow, tym lepsze zarobki, prmomocja regionu, dojadz do szkol i pracy jak np do Zakladu Miesnego znanego w calej okolicy w Proszowce, gdzie pracuje ok 300 osob.
Oto swieze fotki
I to nie tylko z Gorlitz. W sobotę jechałem Karkonoszami do Jeleniej Góry i było całkiem sporo ludzi wybierajacych się do Świeradowa. Chyba zmiana turnusu. W każdym razie gorączkowo poszukiwali jakiegoś transportu do tej miejscowości. Myślę, że nie pogardziliby pociągiem.
Najdorszy jest odcinek za Gryfowem Sl, dokladnie za mostem drogi krajowej JG-Zgorzelec, tam sa drzewa mlode i trawa, no i na odcinku Mirsk- Krobica-trawa . Trzeba by oczyscic to wszystko.
Jeśli chodzi o te sprawy techniczne to będzie ciężko z tym na linii Krobica - Świeradów. Od mostu na Kwisie do końca placu ładunkowego na stacji Krtobica (no, może trochę dalej do przejazdu kolejowego na szczerym polu) rosną już ponad dwumetrowe drzewa. W ogóle na peronie stacji Krobica rośnie bujna trawa, torowiska pod mostem drogowym koło stacji są zasypane przez muł rzeczny (mały potok płynie już tam nat torami), a poczekalnia jest raczej magazynem.
Mam narazie niepotwierdzona informacje, ze trase Gryfów Slaski- Mirsk-Swieradów-Zdrój przejelo wojewodztwo dolnoslaskie. Sa pewne plany co do tej trasy, ze wzgledu na coraz bardziej rozwijajacy sie kurort u podnóza Gór Izerskich . Mianowicie budowa kolei gondolowej na Stóg Izerski i najdluzszej trasy zjazdowej w tychze gorach.
Niestety widzialem jak w Proszówce zabetonowano przejazd kolejowy nowym asfaltem. Zobaczymy co wskrzesza: UM i Samorzad Swieradowa-Zdroju.....Z tego co wiem, to robia bardzo duzo.
Przeciw bede otwarte Czerniawa Zdrój - Nové Město Pod Smrkem i potym duzo Czeskich turistow moze podrozowac Mirsk i dalej do Polski. Bylem w tym kraju na urloupie bardzo lodne zamki Czochta i ine. Fajne kempingy zapora poprostu milo. Tyle jest problem z Zamku Frýdlant dostempnosczi waszego kraju. U nas jezdzi nowoczesny Tabor 814.2 Liberec - Frýdlant v Čechách - Černousy i Jindřichovice pod Smrkem. Fakticznie jest trzeba cos srobic by pasowalo na polskej stronie.
I to nie tylko z Gorlitz. W sobotę jechałem Karkonoszami do Jeleniej Góry i było całkiem sporo ludzi wybierajacych się do Świeradowa. Chyba zmiana turnusu. W każdym razie gorączkowo poszukiwali jakiegoś transportu do tej miejscowości. Myślę, że nie pogardziliby pociągiem.
Kiedyś (za czasów PRL) jeździły pociągi do Świeradowa z Jeleniej Góry (ale samo czekanie na stacji Gryfów Śląski trwało ok. 10 minut, mo lokomotywa musiała wymanewrować)
Ruszyła jedyna w Sudetach kolej gondolowa na Stóg Izerski w Świeradowie Zdroju. Już widać konsekwencje uruchomienia 2,5 km nartostrady w kurorcie. Pomiędzy Gryfowem Śląskim a Świeradowem Zdr. jadą długie kolumny aut, wczoraj w za Mirskiem śmiertelny wypadek, droga zablokowana na 2 godziny.
Przydałaby sie i to pilnie rewitalizacja linii Gryfów Śląski - Świeradów Zdrój i uruchomienie połączeń : Zielona Góra - Świeradów Zdrój, Goerlitz - Św. Zdrój, Jelenia Góra - Świeradów Zdr a nawet z Wroclawia. Parkingi w mieście pękają w szwach, dworzec PKP jest bardzo dosbrze usytuowany, blisko miasta, wystarczyłyby małe busiki dowożące ludzi pod gondolę.
Tymczasem UMWD nadal nie przejął torowiska od PKP, gdyż niby są z tym problemy. Kwestia prawna nie jest ustalona, a UMWD , samorząd nie przejął torowiska. Wstyd! Czekamy teraz na korki i dalsze wypadki....
Te drezyny to jakaś dziecinada. Trzeba wyremontować ten szlak i uruchomić normalne pociągi do Świeradowa z Wrocławia i z Gorlitz.
Dziecinadą jest to, co robi PKP i zamyka takie linie. Linia kolejowa do uzdrowiska i/lub atrakcji turystycznej to skarb. Jak pokazuje przykład Koszalin - Mielno dasię. Teraz pytanie do specjalistów - jaka jest masa SN81 i czy coś takiego by przejechało.
A co do rewitalizacji linii to spokojnie można naciągnać UE i jeszcze łyknąć kasę na szynobusy. Tam nie trzeba cudów, wystarczy 60-80 km/h, a na początek nawet 40.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum