Z tego, że jest "dosył" do linii D19 z Wałbrzycha i Zgorzelca to w dwóch wariantach obliczyłem na oko (oczywiście podpierając się RJ 2022/23) teoretyczny RJ.
Wariant 1
Legnica - Świeradów Zdrój
Legnica o. 4:10
Chojnów 4:24
Bolesławiec 4:46
Węgliniec p. 5:07 o. 5:15
Lubań 5:43
Gryfów Śląski 6:04
Mirsk 6:14
Świeradów Zdrój p. 6:24
Świeradów Zdrój - Legnica
Świeradów Zdrój o. 20:34
Mirsk 20:44
Gryfów Śląski 20:54
Lubań 21:13
Węgliniec p. 21:46 o. 21:54
Bolesławiec 22:14
Chojnów 22:35
Legnica p. 22:49
Wariant I najlepszy. Weekendowo można byłoby pomyśleć o 1/2 relacjach hybrydą do Wroceka. Tak się zastanawiam odnośnie podsyłu SZT - te obsługujące połączenia na LK 274 JG/Zgorzelec to gdzie nocują? Nie w JG przypadkiem? Generalnie po uruchomieniu Karpacza, Świeradowa + 2 JG/G to KD będzie chyba musiała pomyśleć o wynajęciu szopy w JG.
Przeanalizowałem dokładniej Twoją propozycję rozkładu dla odcinka Gryfów/Świeradów i szczerze mówiąc ni jak się on ma do obowiązującego rozkładu jazdy pociągów na stacji w Gryfowie Śl. Aby wahadło Gryfów/Świeradów miało jakikolwiek sens to musi być idealnie skomunikowane na st. w Gryfowie. Cała operacja przesiadki i krzyżowania się pociągów powinna wynosić nie więcej jak 10 min. Pociąg ze Świeradowa na st. Gryfów Śl powinien przyjeżdżać max 5 min przed przyjazdem pociągów z JG i Zgorzelca i odjeżdżać max do 5 min po odjeździe pociągów w kierunku JG i Zgorzelca. U Ciebie jest brak skomunikowania pociągów, przynajmniej wg obowiązującego rozkładu jazdy. Przyszły plan rozkładu niewiele się różni od obecnego.
Nie wiem skąd u ciebie wynikają te godziny odjazdów. No chyba, że zakłada się przeprowadzenie korekty rozkładu na LK 274. Generalnie mam nadzieję, że będą prowadzone konsultacje odnośnie rozkładu.
Ja tylko propozycje napisałem. Jeżeli jest "dosył" do pociągu Görlitz - Jelenia Góra na trasie Legnica - Görlitz to musi być "dosył" dla połączenia Gryfów Śląski - Świeradów Zdrój. Godziny odjazdów są tylko i wyłącznie przykładowe.
Niech się już od układania RJ martwią jak pociągi mają kursować.
Podsył szynobusa raczej będzie z Legnicy, bo tam KD mają bazę techniczną.
Mielibyśmy jedną parę pociągów relacji Legnica - Świeradów Zdrój - Legnica i kilka wahadeł relacji Świeradów Zdrój - Gryfów Śl. - Świeradów Zdrój.
W Gryfowie Śl. powinno być dobre (kilkuminutowe!) skomunikowanie z pociągami do/z Jeleniej Góry i Zgorzelca (Görlitz), dlatego wskazane jest, żeby pociągi Jelenia Góra - Görlitz i Görlitz - Jelenia Góra krzyżowały się w Gryfowie Śl.
Kierując się twoimi sugestiami zrobiłam projekt rozkładu jazdy w oparciu o aktualną siatkę połączeń. Wyszło mi 10 par do/z Świeradowa. Szczegóły w załączniku.
Gdyby planiści z KD byli zainteresowani moją propozycją to niniejszym zrzekam się praw autorskich.
Moi kochani. A le jakim cudem do Swieradowa będzie jechało szynobus sa134? Skoro na Jelenia Góra -Gorlitz jeździ sa135... Z resztą Świeradów obsługiwały 4 pary pociagow w 1996 roku... Ostatnio jechałem taxi w Swieradowie i taksówkarz powiedział że mało ludzi będzie jeździć...
Beatrycze, projekt całkiem dobry, tylko pokombinowałabym z podsyłem do/z Legnicy, żeby wyeliminować 4-godzinną dziurę na trasie Lubań - Zgorzelec.
dinxles, na miejscu taksówkarza też bym tak mówiła. Powrót pociągów do Świeradowa to nieunikniony upadek wszelakiego busiarstwa. Będzie dobry rozkład jazdy, będą pasażerowie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
TFZ, wróżką nie jestem. Świeradów Zdrój to ośrodek turystyczny, więc pociągi puste jeździć nie będą. Zarówno tubylcy (dojazdy do szkoły, pracy) jak i turyści chętnie z kolei będą korzystać. Pod warunkiem rzecz jasna, że rozkład jazdy będzie zbliżony do tego co zaproponowała Beatrycze. Oferta kolejowa w Izerach musi być dobra, a nie dziadowska jak w Bieszczadach.
Świeradów Zdrój bardzo chętnie odwiedzany jest przez niemieckich emerytów, bo mają tu blisko i tanio (jak na niemieckie emerytury). Uzdrowisko i lokalny biznes turystyczny wręcz żyje z niemieckich emerytów. Bywam często w Świeradowie, więc mam rozeznanie. Parę razy widziałam miejscowych busiarzy-taksiarzy, którzy w niedziele, przy zmianie turnusu odwozili Niemców do Görlitz. Busiarz-taksiarz za taki kurs bierze zapewne kilkadziesiąt euro od osoby. Jak myślisz, jaki środek transportu oszczędni Niemcy wybiorą, gdy będą mieli wybór? Prywatnego busiarza, który z nich zdziera, czy niedrogi pociąg do/z Görlitz kursujący co dwie godziny, z jedną dogodną przesiadką w Gryfowie?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powinny być pociągi Gorlitz - Świeradów Zdrój, ale coraz częściej mówi się owahadle do Gryfowa.,.. jeździ też autobus Wrocław Centralny - Świeradów Zdrój ile on ma pasażerów? Zdaje się że jeździ 2 razy dziennie???
Zarówno tubylcy (dojazdy do szkoły, pracy) jak i turyści chętnie z kolei będą korzystać. Pod warunkiem rzecz jasna, że rozkład jazdy będzie zbliżony do tego co zaproponowała Beatrycze. Oferta kolejowa w Izerach musi być dobra, a nie dziadowska jak w Bieszczadach.
Trochę zmodyfikowałam mój projekt. Dodałam weekendowe kursy (skomunikowanie z pociągami Zielona Góra - Jelenia Góra - Zielona Góra) oraz założyłam wydłużenie do/z Gryfowa jednej pary pociągów do/z Wrocławia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum