Wiele lat temu też była o to gównoburza na forum. Kedzierzyn Koźle nie jest żadną wielką metropolią, aby pchać tam cały ruch dalekobieżny, zwłaszcza że wiąże się z tym wydłużenie trasy pociągów o 10 km. A jak puścimy je przez Kędzierzyn, to za chwilę odezwą się Zdzieszowice, że przecież najszybsze Wawele, Matejki i inne Hetmany to u nich też obowiązkowo powinny być, bo wicie rozumicie, tu bedą tłumy wsiadać... 🤦♂️
Wiele piszących w tym miejscu dotyczących przywrócenia ruchu dalekobieznego przez Kędzierzyn-Koźle piszę, chyba tylko by napisać że są jakieś tam wymagania itd itp a to nie chodzi o to żeby wszystko szło przez Kędzierzyn. Tylko chodzi o przywrócenie tego co znikło z trasy przez te miejscowość.Argument 10 km dłuższego odcinka niż przez Strzelce Opolskie jest nietrafionym .Jeżeli PKP INTERCITY ma zarabiać, to chyba na pasażerach a nie ,że sobie pociąg przejedzie albo zatrzyma w Strzelcach Opolskich.Region Kędzierzyn-Koźle ma ok.100 tys mieszkańców, Region Strzelce Opolskie ok 35 tys .Tak więc rachunek ekonomiczny jest prosty .Zresztą to nawet widać w ilości pasażerów w obecnym rozkładzie jazdy ...Dodam z innego kierunku Brzeg 34 tys mieszkańców 21 postojów TLK czy INTERCITY i można też powiedzieć dlaczego i po co .Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle- Opole Groszowice dobiegła końca, to czas odcinek zacząć wykorzystywać. I jeszcze jedno z widzimisiami PKP INTERCITY czy PKP TLK powinno się walczyć argumentami i tu nie chodzi tylko o Kędzierzyn-Koźle. Zmiany tras TLK KORMORAN ,IC PILECKI i paru innych bez wsłuchiwania się w głosy pasażerów TAKICH SPÓŁEK pokazuje że czas z tym skończyć. Bo brak taboru ,brak długofalowej strategii powoduje że jest chaos .Do tego jeszcze kłamstwa że gdzieś tam jest nikła frekwencja i brak zainteresowania połączeniami...Ps.dzis jechałem pewna relacja w kraju 4 wagony 26 pasażerów i ...w nowym rozkładzie dalej ta sama trasa od poniedziałku do niedzieli .No tak akurat w tym przypadku 26 osób w 4 wagonach to jest wysoka frekwencja
Wiele piszących w tym miejscu dotyczących przywrócenia ruchu dalekobieznego przez Kędzierzyn-Koźle piszę, chyba tylko by napisać że są jakieś tam wymagania itd itp a to nie chodzi o to żeby wszystko szło przez Kędzierzyn. Tylko chodzi o przywrócenie tego co znikło z trasy przez te miejscowość.Argument 10 km dłuższego odcinka niż przez Strzelce Opolskie jest nietrafionym .Jeżeli PKP INTERCITY ma zarabiać, to chyba na pasażerach a nie ,że sobie pociąg przejedzie albo zatrzyma w Strzelcach Opolskich.Region Kędzierzyn-Koźle ma ok.100 tys mieszkańców, Region Strzelce Opolskie ok 35 tys .Tak więc rachunek ekonomiczny jest prosty .Zresztą to nawet widać w ilości pasażerów w obecnym rozkładzie jazdy ...Dodam z innego kierunku Brzeg 34 tys mieszkańców 21 postojów TLK czy INTERCITY i można też powiedzieć dlaczego i po co .Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle- Opole Groszowice dobiegła końca, to czas odcinek zacząć wykorzystywać. I jeszcze jedno z widzimisiami PKP INTERCITY czy PKP TLK powinno się walczyć argumentami i tu nie chodzi tylko o Kędzierzyn-Koźle. Zmiany tras TLK KORMORAN ,IC PILECKI i paru innych bez wsłuchiwania się w głosy pasażerów TAKICH SPÓŁEK pokazuje że czas z tym skończyć. Bo brak taboru ,brak długofalowej strategii powoduje że jest chaos .Do tego jeszcze kłamstwa że gdzieś tam jest nikła frekwencja i brak zainteresowania połączeniami...Ps.dzis jechałem pewna relacja w kraju 4 wagony 26 pasażerów i ...w nowym rozkładzie dalej ta sama trasa od poniedziałku do niedzieli .No tak akurat w tym przypadku 26 osób w 4 wagonach to jest wysoka frekwencja
A jaki problem dojechać POLREGIO do Gliwic lub Opola żeby się przesiąść?
Z Katowic i Krakowa każdego dnia tysiące pasażerów jadących do Opola, Wrocławia i dalej ma jechać dłużej, a w niektórych przypadkach drożej, bo kilku mikolom marzy się kilkanaście pociągów przez Kędzierzyn-Koźle?
Zejdź na ziemię. Cały elaborat napiszesz, a i tak nic to nie zmieni.
No to że ktoś ma uprzedzenia do Kędzierzyna to przecież nic nowego.Dopuszczenie do 160 km/h za rok odcinka od Kędzierzyna do Opola Groszowic przy 120 km/h trasy przez Strzelce zrobi różnice. Ponadto rozpoczęcie prac modernizacyjnych od Gliwic Łabędy do Pyskowic od 2024 roku i tak wymusi zmiany tras wielu relacji ...No tak pasażer ze Strzelec ma jechać IC ale ten z KK z przesiadką. Dobre poczucie humoru .Co do ceny biletu ,no właśnie jak się przesiada z jednej spółki na drugą to się płaci drożej.. No tak to jest jak się ma uprzedzenia a nie robi się nic dla pasażerów i społeczności
Dlatego mieszkańcom Strzelec Opolskich zostawmy jakieś ochłapy przez ich miasto i niech podróżują z przesiadkami, a Kędzierzyn niech się spuszcza bo wszystko poleci tamtędy.
Gdyby nie durne podejście PKP PLK w kwestii rewitalizacji linii kolejowej z Gliwic przez Strzelce Opolskie do Opola kilka lat temu, to mogłoby to wyglądać zupełnie inaczej. Dziwię się, że to właśnie tej linii nie zdecydowali się zmodernizować do 160 km/h, a Kędzierzyn zostawić na 120 km/h.
@jack daniel's to z tymi ochłapami to twoje twierdzenie .Strzelce Opolskie ma 17.5 tys mieszkańców. KĘDZIERZYN 55 tys.To chyba coś ma swoje proporcje.Uwazasz że 18 IC odcinkiem przez Strzelce to przy takich proporcjach ,jest właściwe do 3 ch IC przez Kędzierzyn-Koźle na Opole to jest normalne .Nawet patrząc na uprzedzenia to taki stan rzeczy może potrwać jeszcze maksymalnie rok bo od 2024 roku odcinek Gliwice - Pyskowice będzie ograniczony kolejnymi modernizacjami (planowane wyłączenie jednego toru ,związku z pracami mającymi przywrócić stary odcinek do Pyskowic Miasta)
K.-K. nie ma 55 tysięcy mieszkańców. Góra 52, może z haczykiem...
Ludzie wyjeżdżają gdzie tylko się da, ale większość kieruje się w stronę Niemiec.
Tak na prawdę nie ma znaczenia, po ile mieszkańców mają Strzelce czy Kędzierzyn-Koźle.
Liczy się czas przejazdu z Gliwic do Opola. Z K.-K. do Opola jeszcze długo nie będzie 160km/h
A PLK-a już zapowiedziała PR-om, że jak będzie zamknięcie toru do Pyskowic, to mają się szykować do obsługi autobusami tego odcinka. Intercity będzie miało priorytet i miejsca starczy na trzy pary Regio do Gliwic, a pozostałe KKA.
IC Olsztyn - Warszawa tez wiekszosc jezdzi szybsza trasa przez Olsztynek i Nidzice do Dzialdowa, ale 2 pary jada dluzsza trasa przez Ostrode, Ilawe i puste nie jezdza, a po drodze dosiada sporo pasazerow.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum