Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz
O potrzebie elektryfikacji niemieckich linii transgranicznych apelowały już dwa lata temu organizacje ochrony środowiska Deutsche Umwelthilfe oraz Allianz pro Schiene. Wśród pięciu tras wskazywano właśnie linię z Drezna do Görlitz z przedłużeniem do Zgorzelca, co poprawiłoby połączenia kolejowe Drezna z Wrocławiem. Zwłaszcza, że po polskiej stronie nie tak dawno zelektryfikowano odcinek Zgorzelec – Węgliniec.
Aha. Czyli nie mozna dojechać... ale mówiono ze do peronu "polskiego" w stacji Gortlitz bedzie doprowadzony drut.. no coz.
Takie były założenia, ale Niemcy nie byli tym zainteresowani.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Slysze to juz chyba 10ty raz. Tak samo jak deklaracje o elektryfikacje odcinka Dresden-Gorlitz... ale fakt faktem to na tym odcinku niewielu pasazerow przewozi desiro
Po zelektryfikowaniu dodatkowych torów sytuacja na stacji Zgorzelec (Ujazd) przedstawia się następująco: przy peronie 1 nocuje Dart IC, za nim Impuls KD, drugi Impuls nocuje na torze lubańskim.
Teraz w Zgorzelcu bez problemu może nocować kilka składów.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
A tak z ciekawości - dlaczego gdy IC jedzie czasem na zastępczym składzie wagonowym to kończy wówczas bieg w Węglińcu? W Zgorzelcu nie da się zrobić oblotu pod drutem?
Pociągiem elektrycznym wreszcie dojedziemy do Görlitz od strony Polski
Przełom w długich dyskusjach na temat bardzo problematycznego braku sieci trakcyjnej nad kilkusetmetrowym odcinkiem linii kolejowej w Niemczech, w przygranicznym Görlitz. Za dwa lata pociągi elektryczne będą mogły wjechać do tego pięknego miasta od strony Polski.
Jak donosi „Sächsische Zeitung”, prace budowlane związane z elektryfikacją linii kolejowej od mostu na Nysie Łużyckiej do dworca w kolejowego Görlitz mają rozpocząć się latem 2025 roku. Planowo pierwsze pociągi elektryczne z Polski mają wjechać do Görlitz pod koniec 2026 roku.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na stronie www.eba.bund.de pojawił się projekt budowlany (w załączniku) "krańcówki" na stacji w Görlitz (niemiecka część Zgorzelca), która zostanie zelektryfikowana prądem 3kV DC dla polskich pociągów, kończących i zaczynających bieg na stacji Görlitz. Na podstawie projektu sporządziłem uproszczony rysunek. Kolorem niebieskim oznaczyłem, które tory prawdopodobnie (to ostatecznie będzie ukazane dopiero w drugiej części dokumentacji) zostaną zelektryfikowane. Nie jestem specjalistą z branży, to też proszę o wyrozumiałość.
W tym celu zostanie generalnie wyremontowany i oddany do użytku (aktualnie nieczynny) peron wyspowy pomiędzy torami: 3 i 4. Peron będzie mieć 210 m długości (obie krawędzie) i 55 cm wysokości. Dodatkowo tor 3 zostanie wydłużony o dodatkowe 260 m, co pozwoli na odstawianie składu poza krawędzią (np. na czas przerwy lub na noc). Oba tory będą zakończone kozłem. W projekcie nie przewidziano rozjazdu pozwalającego na "oblot" tradycyjnego składu wagonowego co jest widoczne na oryginalnym projekcie i moim rysunku.
Projekt ten jest de facto domknięciem elektryfikacji magistrali kolejowej E-30 z polskiej perspektywy, a doprowadzenie polskiego zasilania do stacji w Görlitz umożliwi przesiadkę w lepszych warunkach. Termin oddania zelektryfikowanej "krańcówki" nastąpi wraz z wejściem nowego RJ w grudniu 2026.
Taki układ torów z perspektywy KD będzie bezproblemowy - co innego w przypadku PKP IC, które nadal będzie ograniczone do EZTów, choć liczyłem, że DB Netz wykorzysta potencjał stacji w Görlitz w większym stopniu.
Totalny bezsens i trwonienie publicznych pieniędzy. Powinno się te środki dawno przeznaczyć na elektryfikację linii 137, która przynosi zdecydowanie większe zyski niż wożenie elektrycznym EZT ludzi z Wrocławia aż do Zgorzelca ale lepiej słuchać mikoli którym by przeszkadzały słupy trakcyjne, a stara waląca się na tory teletechnika lepiej się komponuje w kadrze. Może pociągnąć osobny tor z osobnym systemem zasilania aż do Berlina? A zaraz się zacznie biadolenie że 5 osób ze Zgorzelca do Goerlitz wozi 5 członowy impuls, a ludzie do Jelcza kiszą się w trójczłonowej hybrydzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum