Push-pulle PKP Intercity mają wspomóc sezonowe pociągi do Czech
Dzięki jednej z poselskich interpelacji, dowiedzieliśmy się nieco więcej na temat tras, na jakich PKP Intercity planuje wykorzystywać składy Push-pull, na których zakup prowadzi właśnie postępowanie. Składy piętrowe mają wspomóc pociągi przewoźnika na trasach wychodzących z Warszawy, a także na ciągu Przemyśl – Kraków – Wrocław. PKP zapowiada także, iż “piętrusy” mają być wykorzystywane w sezonowych pociągach do Czech.
Ja to nie mogę wydedukować skąd im się nagle wziął popyt na weekendowe podróże do Czech, żeby aż trzeba było wysyłać tam push-pulle.
Jedyne, co mi do głowy przychodzi to zalotne ruchy w kierunku Skody, tylko nie wiem po co akurat do nich, skoro chętnych jest więcej. I nadal upór na push-pule, z piętrowych EZT też można zamówić zarówno 4, jak i 6 wagonowe i składać z tego, co się komu podoba i wyszłoby pewnie taniej, ale po co, jak my nie umiemy w EZT?
Wnioskowano o wykluczenie konsorcjum PESA Bydgoszcz oraz NEWAG z przetargu na dostawę 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi dla PKP Intercity.
Znamy wstępne trasy dla hybrydowych lokomotyw PKP Intercity
PKP Intercity prowadzi właśnie postępowanie dotyczące zakupu 16 lokomotyw hybrydowych, które mają wspomóc flotę przewoźnika i zapewnić większe możliwości uruchamiania nowych połączeń czy też poprawić sytuację z już uruchamianymi relacjami. Przewoźnik planuje, by nowe pojazdy kursowały z Warszawy do Zielonej Góry i ze Szczecina do Kołobrzegu.
Dla równowagi dla tej optymistycznej wiadomości - inna mniej optymistyczna.
Wygląda na to, że Olkol, wykonawca modernizacji lokomotyw EU/EP07 do standardu EU07A w ramach projektu UE nie zakończy tego zadania, gdyż ma ulec likwidacji.
Kolejne zakupy PKP Intercity. Szuka dostawcy 46 nowych lokomotyw
PKP Intercity przygotowuje się do kolejnego przetargu taborowego. Spółka właśnie zapytała producentów o warunki wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Będzie to tabor w zupełności klasyczny – o prędkości do 160 km/h i z jednym systemem zasilania.
Pasażerowie wciąż czekają na nowe Flirty PKP Intercity
Chociaż dwa elektryczne zespoły trakcyjne Flirt III są gotowe od zeszłego roku, wciąż nie wożą pasażerów. Byłyby oczekiwanym wzmocnieniem taboru przewoźnika w weekendowych letnich szczytach przewozowych. Dlaczego nie kursują?
Tylko Pesa może dostarczyć lokomotywy hybrydowe PKP Intercity
Wielka szansa przed bydgoską Pesą. Spółka złożyła jedyną ofertę w przetargu na dwunapędowe, spalinowo-elektryczne (tzw. hybrydowe) lokomotywy dla PKP Intercity.
[ Dodano: 12-08-2022, 13:12 ]
PKP Intercity chce kupić 20 jednosystemowych (3kV DC) lokomotyw elektrycznych. Pojazdy będą dostosowane do prędkości 160 km/h.
[ Dodano: 20-08-2022, 17:25 ]
Do połowy sierpnia 2022 r. CZ LOKO zakończyło proces produkcji czterech z dziesięciu lokomotyw Effishunter300 dla PKP Intercity. Po uzyskaniu niezbędnych dokumentów 794IC przyjadą do Warszawy na Olszynkę Grochowską.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum