Dziś kolejna odsłona Centrali PKP PR, tym razem krótko i bardziej na zasadzie ciekawostki...
Kadry Część II
Zanim przejdę do rzeczy nawiążę do poprzedniej "odsłony", kiedy to wspomniałam o bardzo wątpliwym osiągnięciu byłego członka Zarządu PKP PR. Otóż pan A.W. tuż po utworzeniu spółki PKP Przewozy Regionalne postanowił odmłodzić kadry w biurach Centrali spółki, poprzez zatrudnienie nowych "fachowców". Wśród nowozatrudnionych prym wiedli bezrobotni w specjalnościach dotąd niespotykanych w PKP. Były to m.in. pielęgniarki, magistrowie archeologii oraz osoby z kwalifikacjami poniżej średniego wykształcenia. Oczywiście nie były to przypadkowe osoby, tylko ludzie powiązani towarzysko bądź rodzinnie z władzą spółki PKP PR...
Dziś Centrala PKP PR to jedyna z central spółek kolejowych, która na pieczątkach służbowych dyrektorów i naczelników nie stosuje tytułów typu dr, inż., mgr itp. Świadczy o tym korespondencja nadsyłana z Centrali PKP PR do wielu innych spółek PKP takich jak np. PLK, CARGO, PKP S.A. itd.
Świadoma praktyka pomijania na pieczątkach tytułów naukowych jest metodą na to, żeby nie wydało się kto w Centrali PKP PR nie ma wymaganego na stanowiskach kierowniczych wyższego wykształcenia. Oczywiście dla osób nowozatrudnianych w biurach Centrali PKP PR jest to wymóg podstawowy, ale jeśli ktoś jest rekomendowany przez betona z sitwy to takiego wymogu nie musi spełniać.
Np. dyrektor Biura Logistyki i Zaopatrzenia, pan G.B. posiada tylko średnie wykształcenie. Brak wymaganego wyższego wykształcenia nie stanowił przeszkody, żeby jesienią ubiegłego roku wręczyć mu w Ministerstwie Infrastruktury wysokie odznaczenie transportowe. Biuro w którym dyrektoruje G.B. zajmuje się m.in. przetargami, więc łatwo domyślić się dlaczego tak jest doceniany i nominowany przez Zarząd PKP PR. Ale o tym być może napiszę przy innej okazji...
Świadoma praktyka pomijania na pieczątkach tytułów naukowych jest metodą na to, żeby nie wydało się kto w Centrali PKP PR nie ma wymaganego na stanowiskach kierowniczych wyższego wykształcenia.
Wstyd! Panowie i panie z Centrali PKP PR wystawiacie się na pośmiewisko! Od zwykłych kolejarzy z linii wymaga się odpowiedniego wykształcenia, zaliczonych kursów i egzaminów, gdy tymczasem nami rządzą tumany i niedouczone cwaniaczki!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Gdy tak czytam o tej Centrali PKP PR to wcale się nie dziwię, dlaczego w tej spółce jest taki burdel. A sądząc po wypowidziach Krychy przedstawia ona tylko ułamek tego co tam się dzieje. Całej prawdy nie znamy i pewnie nigdy nie poznamy...
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Gdy tak czytam o tej Centrali PKP PR to wcale się nie dziwię, dlaczego w tej spółce jest taki burdel.
Ty jeszcze bardzo mało wiesz! Jeśli DZPR dalej będzie pajacować na linii Wrocław - Zgorzelec i dalej będzie mieszać przy "Wrocławianinie" to podzielę się z internautami wszystkimi informacjami jakie zebrałam na temat Centrali PKP PR! Niektóre są wręcz rewelacyjne...
Świadoma praktyka pomijania na pieczątkach tytułów naukowych jest metodą na to, żeby nie wydało się kto w Centrali PKP PR nie ma wymaganego na stanowiskach kierowniczych wyższego wykształcenia. Oczywiście dla osób nowozatrudnianych w biurach Centrali PKP PR jest to wymóg podstawowy, ale jeśli ktoś jest rekomendowany przez betona z sitwy to takiego wymogu nie musi spełniać.
Obawiam się, że ci rekomendowani przez betona z sitwy stanowią większość w Centrali!
Leszek R. (poprzednio prezes PKP PR, spuszczony ze stołka przez PiS) jest teraz zastępcą dyrektora Biura Zarządu PKP PR. W Biurze tym oprócz Dyrektora Daniela R., (który jest jednocześnie członkiem Rady Nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie) jest zatrudniony od kilku miesięcy na stanowisku Naczelnik Wydziału Szymon R. (to samo nazwisko).
To nowy trend obecnego Zarządu PKP Przewozy Regionalne... Dotychczas "spadające gwiazdy" otrzymywały stołki typu Dyrektor Projektu lub Pełnomocnik Zarządu ds. ... Ilość takich stanowisk jak i sens ich tworzenia został wielokrotnie wyśmiany dlatego teraz będzie następowało tworzenie stanowisk Z-ca Dyrektora Biura.
Spośród 20 Biur w Centrali PKP PR w dwóch są oprócz dyrektorów zastępcy (są to ww. Biuro Zarządu i Biuro Marketingu). Teraz będzie następowało tworzenie nowych stanowisk zastępców dyr. w 18 Biurach.
Tak więc i tak już opasła administracja Centrali PKP PR rozrasta się dalej, niczym przez pączkowanie. Aby utrzymać tę zbędną biurokrację trzeba będzie zlikwidować kilka deficytowych pociągów (co nastąpi już 1 lipca), bo na większe dotacje z urzędów marszałkowskich chyba nie ma co liczyć...
Chciałbym odnieść się do głosu czytelnika nt. rzekomej „dyrektoryzacji” w spółce „PKP Przewozy Regionalne”, zamieszczonego w nr 5 „Wolnej Drogi”, na stronie 29.
Zarządzanie zespołem liczącym prawie 17 tysięcy osób wiąże się z koniecznością zatrudniania kadry kierowniczej różnego szczebla. To jedna z podstaw skutecznego funkcjonowania firmy.
Na poziomie centrali i 15 zakładów Spółka zatrudnia 66 dyrektorów i zastępców. Każdemu z nich podlega średnio 255 pracowników. W samej Centrali Spółki 1 naczelnik wydziału przypada z kolei na 11 pracowników. Stanowiska robotnicze stanowią 87% całej załogi, z czego aż 55% to osoby mające bezpośredni kontakt z podróżnymi. Trudno zatem mówić o biurokracji i rozrzutności w firmie, w której administracja stanowi zaledwie 13% wszystkich pracowników. To jeden z najmniejszych współczynników spośród wszystkich spółek Grupy PKP.
Zarówno dyrektorzy, jak i naczelnicy wydziałów wynagradzani są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Miesięczne wynagrodzenie stanowi iloczyn przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Łukasz Kurpiewski
Rzecznik prasowy
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.
Zarówno dyrektorzy, jak i naczelnicy wydziałów wynagradzani są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Miesięczne wynagrodzenie stanowi iloczyn przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Jaki iloczyn do jasnej cholery?? Czy ktoś może to przełożyć na język polski??
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
To są bezczelne kłamstwa wypowiedziane na polecenie Zarządu PKP PR ustami rzecznika prasowego. Za te bezczelne kłamstwa Zarząd pożałuje ! Daje sobie miesiąc na pozyskanie nazwisk, dla których utrzymuje się synekury na koszt podatników zamiast zacząć je likwidować. Nazwiska te zostaną przesłane do Wolnej Drogi i oczywiście napisze o tym na PR Forum. Jednak nie nastąpi to tak szybko i potrwa miesiąc zanim spotkam się z ludźmi, którzy przekażą mi pełne informacje.
Za to, że w PKP Przewozy Regionalne od kilku miesięcy czerwoni bratają się z czarnymi jak w mafi kara musi być
Na poziomie centrali i 15 zakładów Spółka zatrudnia 66 dyrektorów i zastępców. Każdemu z nich podlega średnio 255 pracowników. W samej Centrali Spółki 1 naczelnik wydziału przypada z kolei na 11 pracowników.
Liczby podane przez Kurpiewskiego są uśrednione i naciągnięte na korzyść Zarządu PKP PR. Ja posiadam inne i bardziej wiarygodne informacje, o czym pisałam już w tym wątku.
Panie Kurpiewski, nie wciskaj pan ludziom ciemnoty, bo to jest śmiechu warte!
Cytat:
Miesięczne wynagrodzenie stanowi iloczyn przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Ten cytat kwalifikuje się do konkursu na "Złote usta". Czy ktoś wie o co chodzi z tym iloczynem?
Na poziomie centrali i 15 zakładów Spółka zatrudnia 66 dyrektorów i zastępców. Każdemu z nich podlega średnio 255 pracowników. W samej Centrali Spółki 1 naczelnik wydziału przypada z kolei na 11 pracowników.
Liczby podane przez Kurpiewskiego są uśrednione i naciągnięte na korzyść Zarządu PKP PR. Ja posiadam inne i bardziej wiarygodne informacje, o czym pisałam już w tym wątku.
Podobno posiadasz Regulamin organizacyjny cenrali PR, to zacytuj głąbowi z podaniem numeru § ten fragment gdzie jest podane na ilu biurokratów przypada naczelnik. Napisałem o rzeczniku "głąbie" bo jako pracownik z tzw. wyższych sfer powinien o tym wiedzieć i regulamin znać.
W PKP S.A. wszyscy są świadomi, że jest tu więcej biurokratów niż w centrali PR. Różnica polega na tym, że to PR żebrze o dotacje od podatników (samorządów).
W PKP S.A. wszyscy są świadomi, że jest tu więcej biurokratów niż w centrali PR. Różnica polega na tym, że to PR żebrze o dotacje od podatników (samorządów).
No dobra, a spółka PKP S.A. zatrudniająca ok. 3 tys. ludzi skąd bierze fundusze na utrzymanie takiej chmary biurokratów? Przecież PKP S.A. to nie fabryka tylko żeruje na innych spółkach PKP.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Podobno posiadasz Regulamin organizacyjny cenrali PR, to zacytuj głąbowi z podaniem numeru § ten fragment gdzie jest podane na ilu biurokratów przypada naczelnik.
W PKP S.A. wszyscy są świadomi, że jest tu więcej biurokratów niż w centrali PR. Różnica polega na tym, że to PR żebrze o dotacje od podatników (samorządów).
No dobra, a spółka PKP S.A. zatrudniająca ok. 3 tys. ludzi skąd bierze fundusze na utrzymanie takiej chmary biurokratów? Przecież PKP S.A. to nie fabryka tylko żeruje na innych spółkach PKP.
Wiem o tym, powinna zostać przekształcona lub zlikwidowana, tylko kto będzie występował jako jedyny reprezentant kolei z Polski na arenie międzynarodowej. Koleje DB też mają coś na wzór centrali PKP S.A. ale nie jest to taki napompoway balon jak z Polski ale spółek jako przewoźników jest więcej niż u nas.
[ Dodano: 2006-04-28, 22:40 ]
Krycha napisał/a:
Grad napisał/a:
Podobno posiadasz Regulamin organizacyjny cenrali PR, to zacytuj głąbowi z podaniem numeru § ten fragment gdzie jest podane na ilu biurokratów przypada naczelnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum