Po pięciu latach walki czeski prywatny przewoźnik Leo Express uzyskał zgodę na wjazd na polską sieć kolejową. Pociąg z Pragi do Krakowa kursuje okrężną trasą, tylko dwa razy na tydzień. Im atrakcyjniejszą ofertę stworzyłby Leo Express, tym bardziej byłaby ona konkurencyjna dla dotowanych połączeń spółki PKP Intercity, a to oznaczałoby zmniejszenie szans prywatnego przewoźnika z Czech na uzyskanie decyzji przyznającej otwarty dostęp do polskiej sieci kolejowej.
Przeciw w Polsce jest Tabor zgodny Leo http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/12144/DSC_0099_2.jpg nerozumiem po co te jednostki niemoge ktos dopelnic o czeske wersje SHP (LS90) , czeske Radio , grafitowe slizaki i kilka drobiakow. Niewidze klopot technicznich. Tylko birokracija urzond.
Nowy szef Leo Expressu w Polsce: Codzienne połączenia Praga - Kraków od wakacji
Peter Jančovič żegna się ze stanowiskiem dyrektora Leo Express Polska. Jego następcą został Juraj Andrejka. Nowy szef polskiego oddziału przewoźnika w wypowiedzi specjalnie dla "RK" zapowiada rozwój połączenia Kraków - Katowice - Praga.
Czeski przewoźnik Leo Express wznawia swoje weekendowe połączenie kolejowe do Polski, rozpoczynając też sprzedaż biletów. Pociągi z Pragi do Krakowa będą kursowały od 30 listopada do 7 stycznia. Niestety, później znów zostaną zawieszone - z powodu remontu torów w Polsce, a ponownie wyruszą od 22 marca.
Dwa razy tańszy bilet z Krakowa do Warszawy? To możliwe, jeśli wpuścimy na polskie tory prywatnych przewoźników, którzy będą konkurować z PKP. I wszyscy - nawet samo PKP - na tym zyskają.
Czeski prywatny przewoźnik Leo Express miał oferować stałe połączenie kolejowe Praga–Kraków, ale właśnie je zawiesił. Zapowiada, że wróci od 30 listopada, ale potem znowu zawiesi kursy między 7 stycznia a 22 marca. Z dużej chmury mały deszcz?
Leo Express powraca z ofertą kolejową, już nie tylko do Krakowa
Czeski przewoźnik Leo Express Global planuje od 11 grudnia 2019 r. do 10 grudnia 2024 r. codziennie uruchamiać pociągi na trasie z Pragi do Medyki (stacja graniczna w Polsce z Ukrainą).
Z Pragi pociągi mają wyjeżdżać cztery razy na dobę, o godzinach: 08:09, 10:09, 12:09 oraz 16:09. Z powrotem pociągi będą odjeżdżać o godz.: 23:16, 01:38, 06:38 oraz 9:38.
Czeski przewoźnik Leo Express wraca w tym tygodniu na polskie tory. Pociągi dynamicznie rozwijającej się spółki, która po liberalizacji rynku w Czechach rozpoczęła działalność w 2012 roku, jeżdżą też na Słowacji oraz w Niemczech (dla FlixTrain). Do Polski Leo Express już wjechał w połowie ubiegłego roku, gdy udało mu się uruchomić połączenie kolejowe Kraków–Praga. Wkrótce jednak zostało ono zawieszone ze względu na coraz większe utrudnienia związane z modernizacją torów. Przez nie pociągi osobowe musiały się wlec pomiędzy Krakowem a Katowicami przez dwie i pół godziny. W rezultacie podróżni przesiadali się do autobusów, którym na pokonanie trasy wystarczyła godzina.
Leo Express wznowił weekendowe połączenie z Krakowa do Ostrawy i Pragi
Leo Express wznowił swoje popularne weekendowe połączenie kolejowe z Krakowa do Ostrawy i Pragi oraz z powrotem. Pociąg zacznie kursować na tej linii codziennie od 28 czerwca 2019 do 2 września 2019. Po tym okresie połączenie weekendowe powróci. Czeska firma pozostaje na razie jedynym prywatnym operatorem kolejowym w transporcie pasażerskim w Polsce.
Leo ukrywa się do ostatniej chwili, jeśli pojedzie na Pardubice - Wrocław. Niestety, wiele prób było do dyspozycji, a teraz będziemy wiedzieć, kiedy to wyjdzie.
Leo Express chce od grudnia jeździć pociągami z Warszawy. 4 kursy dziennie!
Czeski przewoźnik planuje uruchomić połączenie kolejowe Praga-Katowice-Warszawa-Terespol – czytamy w „Rynku Kolejowym”. Jeśli UTK wyrazi zgodę, PKP Intercity zyska poważnego konkurenta, a ceny biletów zapewne mocno spadną.
trasa bardzo ciekawa i obiecująca a PKP IC jeszcze śpi i nic nie robi w nowych relacjach.
tylko patrzyć jak ktoś zawalczy o Warszawa -Szczecin-Swinoujscie czy też Warszawa-Wrocław-Drezno bo tu totalna kicha.
Leo Express chce jeździć z Czech do Warszawy i Terespola. Jest wniosek o trasę.
Leo Express chce uruchomić połączenia na trasie Praga – Katowice – Warszawa – Terespol (granica państwa). Czeski przewoźnik złożył wniosek do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o przyznanie otwartego dostępu.
Jak czytamy we wniosku, czeski przewoźnik planuje uruchomić od grudnia tego roku codziennie po 4 pary pociągów na trasie Praha hlavní nádraží – Katowice – Warszawa – Terespol (granica państwa). Leo Express wskazuje na to, że głównym celem proponowanych połączeń jest uzupełnienie dotychczasowej oferty przewozowej w relacji Praha hl. n. – Warszawa. Obecnie przewoźnik ten oferuje możliwość podróży pociągiem z Pragi do Bohumina, a dalej do Warszawy autokarem skomunikowanym z pociągiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum