Od 9 czerwca TLK Hańcza znów pojedzie do Krakowa Gl. Gliwice i Śląsk budziły jednak znacznie mniejsze zainteresowanie niż Kraków.
Co w takim razie z TLK Kingą od 9 czerwca? - myślałem, że ten pociąg będzie zastępował TLK Hańczę dla pasażerów z Krakowa, a TLK Hańcza do końca RJ 2018/2019 będzie jeździć do Gliwic.
Coraz mniej połączeń EIP Bielsko/Katowice - Trójmiasto. Widocznie zbyt niska frekwencja i od marca skrócenie porannego EIP Bielsko - Gdynia do Warszawy Wsch, oraz popołudniowego Gdynia - Gliwice do relacji Warszawa Wsch - Gliwice. W rozkładzie wakacyjnym(rocznym), również brak porannego EIP Gdynia - Gliwice i powrotnego Gliwice(14.20) - Gdynia(20.30).
W wakacje pozostaną dwie pary Śląsk - Trójmiasto, z Katowic 6.45 i 16.45, wylatują 8.50 i 14.50.
Tlk Kinga o 4:00 z Krakowa to jakiś żart. Tlk Mazury jeździł ok 5:10 i zawsze było sporo chętnych. Kinga pojedzie tylko w 1 stronę?
[ Dodano: 17-02-2019, 22:59 ]
Reymont przez połowę maja z Kaliskiej, Wawel koniec kwietnia-początek maja z pominięciem Widzewa. Od maja Kutno-Łowicz-Zgierz-Łódź, ale postój w Łowiczu chyba tylko w 1 stronę.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Dobre pytanie... może np TLK Wit Stwosz lub TLK Branicki wróci do Krakowa z wagonami i lokomotywą TLK Kingi - ale to tylko moje przypuszczenia... TLK Kinga jest już na plakatach, ale PKP Intercity wstrzymało na nią sprzedaż - ciekawe czy faktycznie pojedzie od 11 marca.
PKP Intercity: Objazdy przez Krotoszyn jako pilotaż połączeń na linii kolejowe 281.
Czy PKP Intercity po latach wróci do obsługi południowego odcinka linii kolejowej 281? Od kwietnia do czerwca, kiedy wprowadzone zostaną objazdy związane z remontem linii nr 355, przewoźnik będzie obserwować poziom zainteresowania kursami zatrzymującymi się w Krotoszynie. W grę wchodzi skierowanie na tę trasę na stałe jednej pary kursów.
Gdzie najlepiej oprócz facebooka (nie mam profilu tam) napisać do IC z propozycjami zmian w rj?
Chciałbym napisać do IC w sprawie Gwarka, który to przyjeżdża z Katowic do Słupska około 14 i wagony stoją niewykorzystane prawie dobę w Słupsku, gdyż dopiero około 13.40 wyjeżdżają dnia następnego z powrotem na Gwarku do Słupska. Skład ten można było by wykorzystać na popołudniowe połączenie Słupsk - Poznań około 17 ze Słupska i z poranne z Poznania do Słupska około 6. Obecnie ostatnie połączenie bezpośrednie Słupska z Poznaniem jest właśnie około 13.40 a Koszalin ma jeszcze regio o 15.03, które ma wydłużony do granic możliwości przejazd do Poznania. Taki popołudniowy skład by się przydał aby można byłoby w miarę szybko dojechać do Poznania bez przesiadek wieczorem.
Z tego co pokazuje portal pasażera TLK Warta relacji Lublin - Gorzów Wielkopolski wydłuży czas przejazdu od 9 marca o pół godziny przez dłuższy postój w Poznaniu.
Czy TLK Zielonogórzanin wróci? Może nie wrócić, bo jest Dart jako Konopnicka.
Zarówno organizator przewozów, jak i wykonujący te przewozy mają świadomość, że brak bezpośredniego wieczornego połączenia na odcinku Warszawa - Zielona Góra dla części podróżnych może być trudny do zaakceptowania i powodować komplikacje w swobodnym przemieszczaniu się – stwierdził wiceminister Andrzej Bittel.
Trochę to śmiesznie brzmi: wszyscy mają świadomość..., remont odcinka Zbąszynek - Czerwieńsk dopiero za rok, pasażerom zależy ale.... No właśnie co znaczy to ale.
Zielonogórzanin (dawno temu Lubuszanin) był bardzo dobrym porannym skomunikowaniem Ziemi Lubuskiej z Warszawą tak żeby dojechać do Warszawy do godziny 11.00. Piszę, że dla całej Ziemi Lubuskiej bo również poprzez połączenia regionalne był możliwy dojazd z Rzepina i Gorzowa.
Oprócz niego jest jeszcze połączenie EIC 41 (Berlin - Warszawa) ale jednak późniejsze i droższe. Powrót z Warszawy w godzinach 18-19 w sam raz umożliwiał załatwienie swoich spraw w Warszawie w ciągu jednego dnia.
Jedynym ewentualnym problemem dla ponownego uruchomienia TLK Zielonogórzanin pozostaje możliwe dublowanie się z TLK Warta w godzinach porannych (odstęp 1.5 godzinny). Orientuje się ktoś czy planowany jest i od kiedy powrót TLK Warta na trasę przez Krzyż?
No szału nie będzie od marca bo przedłużenie Gombrowicza do Zielonej przyjeżdżającego po 2 w nocy frekwencji nie da,a później powiedzą-daliśmy wam wieczorne(raczej środkowo nocne połączenie) nie ma frekwencji to likwidujemy od czerwca...
Co do Warty to słyszałem że jest pomysł aby ten skład zostawić przez Zbąszynek.Ponoć władze Skwierzyny i Międzyrzecza o to się starają.Ma na razie lepszą frekwencję niż przez Krzyż.Co do powrotu Warty przez Krzyż to po zakończeniu remontu na odcinku z Krzyża na Poznań a nie jak ktoś napisał że po zakończeniu remontu estakady.Wtedy ewentualnie Bory Tucholskie do Gdyni mogą puścić.
Sam jestem ciekaw, jak będzie wyglądało zapełnienie tego Gombrowicza do Zielonej Góry, ale obawiam się, że oprócz nocy z piątku na sobotę frekwencja będzie mizerna (zestawienie też zapowiada się mizerne - 2x 111A we wspólnym obiegu z TLK Ukiel). TLK Zielonogórzanin mimo dość późnego przyjazdu do Zielonej Góry frekwencję jako taką miał (parę razy pokusiłem się o policzenie pasażerów na wyjeździe z Poznaniu w kierunku ZG i średnio jechało ok. 80-100 osób). Jednak przyjazd do Zielonej Góry był wówczas między 0:30 a 1 w nocy. Przyjazd po 2 raczej się nie przyjmie. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłby już łącznik do TLK Uznam w obie strony z przyjazdem do Zielonej Góry nad ranem.
Natomiast połączenie w kierunku Warszawy o godzinie 0:09 moim zdaniem może wygenerować zadowalającą frekwencję, choć oczekiwałbym tutaj jakiejś reakcji ze strony MZK Zielona Góra i umożliwienia dotarcia autobusem na dworzec na ten pociąg.
Jedną z planowanych zmian jest uruchomienie nowego pociągu o nazwie "Batory" z Brześcia do Budapesztu, Pragi i Wiednia. W rozkładzie jazdy na sezon 2019/2020
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum