Od grudnia będzie:
Linia kolejowa 202:
IC Gryf Szczecin - Olsztyn - Szczecin
IC Rybak Szczecin - Białystok - Szczecin
Linia kolejowa 353:
IC Drwęca Olsztyn - Poznań - Olsztyn
IC KARKONOSZE pojedzie w relacji Białystok- Warszawa- Łódź Fabryczna- Częstochowa- Opole- Wrocław- Legnica- Lubań- Jelenia Góra a do Szklarskiej codziennie w sezonie poza tym 5/6 i 6/7. Ponad to codziennie IC SŁOWACKI z Jeleniej Góry na Mazury do Ełku, IC CHEŁMOŃSKI do Przemyśla p. Katowice , Kraków z możliwością dostania się do Hrubieszowa (pewnie pojedzie jak obecny Hetman), IC BARNIM do Świnoujścia, EIP i EIC ŚNIEŻKA do Warszawy, oraz TLK ROZEWIE do Gdyni i TLK Halny do Bydgoszczy. W wakacje dodatkowo Łebsko do Kołobrzegu i Łeby. Potwierdzone poraz drugi z Ministerstwa.
Wytrasowanie Karkonoszy do Szklarskiej Poręby zamiast Rozewia w takim układzie spowoduje niestety znaczny odpływ podróżnych. Powody?
1) likwidacja bezpośredniego połączenia z Poznania, które to miasto generuje duże potoki w kierunku Sudetów, do tego leży na tyle blisko, że możliwe są jednodniowe wycieczki w góry, sporo ludzi przesiądzie się z Rozewia na porannego Kamieńczyka, zwłaszcza, że skomunikowanie Rozewia z Karkonoszami wydaje się mocno wątpliwe, chyba, że dość mocno pozmieniają rozkładu obu pociągów (mowa oczywiście o skomunikowaniu w Jeleniej Górze, bo skomunikowanie we Wrocławiu zupełnie niszczy ofertę dla pasażerów z Poznania/Gdyni),
2) w obecnym układzie Rozewie z dobrym czasem przejazdu i dobrymi godzinami kursowania stanowi dobrą alternatywę dla KD na trasie Wrocław - Szklarska. Karkonosze jadące przez Węgliniec ze znacznie dłuższym czasem jazdy (o ok. 1,5h) nie będą stanowić żadnej alternatywy dla KD, więc należy się spodziewać kolejnej utraty pasażerów.
Do tego dochodzi wydłużenie czasu jazdy z/do Warszawy. Co prawda będzie ono rekompensowane przez podróż bezpośrednią dla pasażerów do Szklarskiej, ale z tego co ostatnio opowiadał mi jeden z kierowników na tej trasie to większość pasażerów jadących z Warszawy do Jeleniej Góry także ucieka we Wrocławiu do Rozewia, wolą jechać z przesiadką, byle by być szybciej. Teraz nie będą mogli tego zrobić (no chyba, że skomunikowanie Rozewia z Karkonoszami będzie nie w Jeleniej Górze, a we Wrocławiu, ale wtedy pasażerom z Gdyni i Poznania podróż do Szklarskiej wydłuży się o ponad godzinę. Moje osobiste zdanie jest takie, że nocne połączenie do Szklarskiej powinno być do Gdyni, a dzienne do Warszawy. Można by to zrealizować wydłużając Śnieżkę do SPG zamiast Słowackiego i degradując ją do TLK/IC, zakładając jednocześnie jej wspólny obieg z Rozewiem. W takim wypadku Śnieżka mogłaby też zabierać do Warszawy wagony z Kudowy, które obecnie, kursując z Artusem do Katowic, wożą muchy.
To są oczywiście wyłącznie moje przemyślenia, ale mogę się założyć, że Karkonosze do Szklarskiej Poręby przez Węgliniec nie będą kursować dłużej niż rok. Później albo Karkonosze wrócą na Wałbrzych, albo do SPG wróci Rozewie.
Trzeba natomiast przyznać, że w przeciwieństwie do Pogorii, w której po zmianie składu na Flirta frekwencja mocno spadła, to w przypadku Karkonoszy (przynajmniej na wyjeździe z Wrocławia w kierunku Warszawy), ile razy je widzę (wyłącznie w sezonie, poza sezonem nie widziałem niestety) to są bardzo ładnie zapełnione, klasa 2 zwykle ponad 80%. Widać więc, że na tej trasie Dart się przyjął, nawet w nocy.
Przecież Rozewie niby miało zostać ze Szklarskiej . Największym błędem jest to że Barnim ze Świnoujścia dojedzie tylko do Jeleniej bez możliwości już dojazdu do Szklarskiej PKP,PKS czy Ro-ko busem
Niestetyci przewoźnicy wypięli się na kolej do Szklarskiej. Tutaj jakiś KD byłby dobry co by po Barnimie i Pendolino przyjeżdżał do Szklarskiej. Ostatnie pociągi i autobusy o 20 to kpina z pasażerów.
Wahadło KD które przyjeżdża do Szklarskiej o 20,30 . Przed 21 zjazd do Jeleniej Góry i o 21,55 odjazd do Szkl.P. Było by to także ostatnie publiczne połączenie Szklarskiej z Jelenią ponieważ PKS JG odjeżdża o 20,00 i Polonus do Warszawy pospieszny o 20,30 .
Od grudnia 2018 podróżni Kolei Śląskich będą mogli skorzystać z kilku nowości
KUBALONKA relacji Gliwice - Wisła Głębce kursować będzie przez Knurów, Leszczyny, Rybnik, Żory, Chybie, Skoczów we wszystkie weekendy.
ORNAK Katowice - Zakopane kursował bedzie tak samo jak w roku obecnym, z tą zmianą iż w okresie świątecznym oraz w okresie ferii zimowych wojewodztwa śląskiego bedzie kursował CODZIENNIE
RACHOWIEC Zawiercie - Zwardoń prawdopodobnie bedzie kursował do/z Slowackiej Žiliny o co postulują Koleje Śląskie. Rozmowy są na finalnym etapie.
Pociagi Aglomeracyjne Wodzisław Śląski - Rybnik beda kursowały w wydłużonej relacji z/do Leszczyn
Pytanie dziwne, ale dosc wazne dla mnie - czy wiadomo juz o ktorej ostatni pociag w Wigilie bedzie jechal na trasie Trojmiasto-Slask (lub przesiadka w Warszawie). Cos po 14, zeby na Wieczerze zdążyć ?
Legenda głosi, że z powodu remontu LK351, część pociągów poleci nadodrzanką na Rzepin, jednak część w Kostrzynie odbije na Gorzów. Wiem tylko że część będzie przez Krzyż jechała, a inna część przez Zbąszynek. Mowa o sześciu pociągach które zahaczą o Gorzów. Kociewie, Osterwa, Warta, Gałczyński(?) oraz dwa pociągi z nieznaną nazwą . Zgodnie z plotkami jak Uznam zostaje bez zmian, to w takim razie również jest jeszcze grupa wagonów do Uznam, jednak były mocne ploty o nocnym pociągu do Krakowa, co daje nam sześć składów. Wie może ktoś coś więcej na ten temat?
Wie ktoś co z TLK Magnolią Szczecin - Katowice, IC Barbakanem Szczecin - Kraków, IC Szczecin - Kraków Wawelem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum