DB uruchamiają IC bus na trasie Berlin – Warszawa.
Po pięciu latach od uruchomienia autobusów kursujących między Berlinem i Krakowem, koleje niemieckie rozszerzają ofertę autobusową o kursy na trasie Berlin – Warszawa przez Poznań i Łódź.
Autobusy DB będą zaczną kursować od 22 czerwca. Przystankiem początkowym na trasie do stolicy Polski będzie Berlin Hbf. Autobus wyruszy z Berlina o godzinie 22:45. Do Poznania przyjedzie o 2:26 (Dworzec PKS), a o godz. 5:20 IC bus dotrze do Łodzi (dworzec Łódź Kaliska). W Warszawie będą dwa przystanki autobusu – Lotnisko Chopina (7:20) i Warszawa Zachodnia (7:40).
W relacji Warszawa – Berlin autobus będzie wyruszał o godzinie 22:10, a na miejsce dotrze następnego dnia o godzinie 7.05.
Codzienne kursy autobusu zaplanowano do 12 grudnia tego roku. Najtańszy bilet na podróż w jedną stronę kosztuje 14,90 euro.
7:44 i 7:50 z Warszawy do Krakowa. PKP IC twierdzą, że to zróżnicowanie oferty…
Na trasie Warszawa – Kraków, jak na wielu innych, PKP Intercity są monopolistą. Dlatego mogą robić z rozkładem jazdy co chcą. A potem dochodzi do absurdów, że w ciągu 6 minut odjeżdżają dwa pociągi kategorii innej niż EIP. Dalej mamy dziurę.
O 7:44 z Warszawy Centralnej do Krakowa odjeżdża pociąg EIC, o 7:50 pociąg TLK. Oba w taryfie tańszej niż EIP. Kolejna tania TLK-a odjeżdża dopiero o 11:15. W międzyczasie dostajemy ofertę nie do odrzucenia czyli trzy połączenia EIP. PKP Intercity jednak nie widzą w tym nic dziwnego.
Niestety, "Mazury" odkąd przyjeżdżają do Warszawy przed 21 są praktycznie z niczym nie skomunikowane. A ponieważ podróżuję "Mazurami" przynajmniej raz w miesiącu to zawsze, ale to zawsze były osoby, które zgłaszały skomunikowanie na 'Hańczę" do Krakowa. I to nie były 1 czy 2 osoby. A teraz czarna dziura. Jak ktoś chce dostać się szybko do Krakowa, to musi wyjechać z Olsztyna wcześniej, i albo w Iławie przesiąść się na EIP albo wyjechać o 15 IC "Sienkiewicz". I jechać prawie 8 godzin przez wiecznie remontowaną 8 na odcinku z Warszawy do Radomia.
Pociąg IC„widmo” z Legnicy. Nie jeździ od tygodnia, lecz można kupić na niego bilet.
Pociąg IC „Karkonosze” od tygodnia, ze względu na powypadkową naprawę torów kolejowych między Lubaniem Śląskim a Gierałtowem, nie jeździ przez Węgliniec i Legnicę. Mimo to bez problemu kupimy na pociąg bilet z Legnicy. Jak twierdzą pasażerowie – nikt nie informuje ich o komunikacji zastępczej ani o tym, że pociąg nie pojedzie.
Od dzisiaj TLK Warta teoretycznie awansowała na IC, jednak skład jest zupełnie niezgodny z zestawieniem, zgadza się tylko jedynka 152A. Wagon nr 10 zamiast przedziałowego 11-przedziałowego jedzie 6-miejscowy 111A, nr 11 zamiast bezprzedziałowego jedzie 8-miejscowy YB, a nr 12 zamiast przedziałowego z klimą i miejscami dla niepełnosprawnych jedzie 111Ainw.
TLK Rowokół to nic innego jak wagony TLK Korsarz. Korsarz do Ustki przyjeżdża o 10:55, Rowokół odjeżdża o 11:15. Rowokół przyjeżdża do Ustki o 20:26, a Korsarz odjeżdża 20:48. Czas na oblot składu i jedziemy
jajo31, od dzisiaj Gałczyński znów jako IC tyle że na Flircie, a w weekendy na 2 Flirtach.
Natomiast widziałem dziś IC Warta, skład tym razem już na poziomie, wręcz mistrzowskim, jak chodzi o część do Zielonej Góry, zupełne przeciwieństwo tego którym jechałem w sobotę: EP08 + Z2B + 111Arow (zaokrąglone okna, wyświetlacze) + XBN + 158A. Część gorzowska gorzej, 111Arow + 111A (prawdopodobnie 6-miejscowy).
Warszawa-Olsztyn oprócz późnego przyjazdu IC Orłowicz również IC Kormoran wyjeżdża teraz z Warszawy po 18, na 21:30 w Olsztynie, a więc brak skomunikowania z Ełkiem przez Kętrzyn, Giżycko, ze Szczytnem, Morągiem czy Braniewem.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Jaki jest powód że Uznam z Warszawy jedzie przez Toruń? W niedzielę będę nim wracał.Prawie 5h do Poznania,masakra..
Z Wartą z Gorzowa to pewnie będzie tak jak z Kociewie,niby IC a na szrocie,no chyba że to jest chwilowy brak wagonów.
Opóźnienie wpisane w rozkład. Tak (nie) działa kolej do Hrubieszowa.
Wyznaczenie do obsługi pociągu IC Hetman dwóch czeskich lokomotyw typu 754 zmniejszyło liczbę odwołanych pociągów do Hrubieszowa. Jednak i one nie jeżdżą bezawaryjnie, a stan infrastruktury to główny powód codziennych opóźnień rzędu kilkudziesięciu minut. PKP Intercity rozważa zastąpienie składu wagonowego szynobusem na odcinku bez sieci trakcyjnej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum