Blisko 700 tys. pasażerów skorzystało w ubiegłym roku z usług Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. To najlepszy wynik w historii lotniska, uzyskany głównie dzięki wzrostowi ruchu na trasach krajowych i zwiększeniu liczby wakacyjnych lotów czarterowych.
Rewolucja na Lotnisku Chopina? Port szykuje się do rozbudowy.
Choć w 2027 roku Lotnisko Chopina ma być zlikwidowane, to władze PPL-u w najbliższych kilku latach szykują jego rozbudowę. Sam terminal będzie powiększony. Planowane są nowe stanowiska dla samolotów długo- i średniodystansowych. Będzie też nowy heliport.
W lotnisko w Radomiu zostanie wpompowane 500 mln zł w celu jego rozbudowy. Słusznie. W końcu pasażerowie się tam nie mieszczą do tego stopnia, że go unikają.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nasze lotniska w 2017 r. obsłużyły ponad 40 mln podróżnych. To o 17 proc. więcej niż przed rokiem. Najwięksi przewoźnicy szykują dalszą ekspansję.
Wyniki nieznacznie przebiły prognozy Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który zakładał, że w minionym roku przez polskie lotniska przewinie się 39 mln podróżnych. Latamy już średnio dwa razy częściej niż w 2010 r., ale wciąż dzieli nas spory dystans do krajów Europy Zachodniej, gdzie na każdego mieszkańca przypadają trzy, cztery loty rocznie.
LOT w czwartek złożył w UOKiK zawiadomienie o możliwym nadużyciu pozycji dominującej przez lotnisko w Modlinie. Chodzi o warunki, na jakich funkcjonuje tam irlandzki przewoźnik.
W zawiadomieniu LOT wskazuje, że modlińskie lotnisko ma tylko jednego klienta – Ryanaira, który z kolei ma wyjątkowo korzystne warunki. Osiąga z tego powodu wielomilionowe zyski, podczas gdy port lotniczy od początku swojego istnienia generuje straty. Przy tym szczegóły umowy zna jedynie zarząd Modlina. Nie zna ich rada nadzorcza ani udziałowcy, wśród których są Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze oraz Agencja Mienia Wojskowego (łącznie mają 64,82 proc., reszta to Województwo Mazowieckie i Gmina Nowy Dwór). Zgodnie z nią im więcej pasażerów Ryanair przewiezie z modlińskiego portu, tym niższe stawki będzie płacił. Ustalono m.in., że do przekroczenia 3 mln będzie to 6 złotych za każdego pasażera, po przekroczeniu tego progu opłata spadnie do 5 zł. Ta umowa obowiązuje do 2023 roku.
Łódź wchodzi do gry. Chce walczyć z Radomiem o przejęcie lotów z Okęcia.
Przekierowanie ruchu lotniczego z Okęcia do Radomia to marnotrawstwo publicznych pieniędzy, przekonują łódzcy radni. Zaapelowali do rządu, by "Porty Lotnicze" poważnie przemyślały wykorzystanie Lublinka jako alternatywy dla warszawskiego portu lotniczego.
Wysłany: 29-01-2018, 20:47 Lotnicza część CPK może kosztować nawet 28 mld zł
Koszt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego może okazać się znacznie wyższy (o 10 mld zł) od szacunków prezentowanych w dokumentach rządowych – uważa Marek Opowicz, jeden z autorów raportu Instytutu Sobieskiego o Centralnym Porcie Komunikacyjnym.
Modlin, Radom, a może Łódź? Trwa spór ws. drugiego lotniska dla Warszawy.
W Modlinie negują argumenty demograficzne, które miałyby przemawiać za znaczną rozbudową portu w Radomiu.
Choć z położonego 100 km od Warszawy lotniska Radom-Sadków nie lata żaden przewoźnik, to właśnie ono może za kilka lat stać się drugim portem dla stolicy. Dąży do tego zarządca Okęcia, czyli Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”. PPL podpisało już z władzami radomskiego lotniska list intencyjny w tej sprawie.
Przedstawiciele Ryanair poinformowali o wprowadzeniu "klauzuli brexitowej". Oznacza to, że kupione przez pasażerów bilety, mogą stracić ważność jeśli rząd nie ureguluje przepisów lotniczych po Brexicie. Jak twierdzi przewoźnik, podróżni mają otrzymać pełny zwrot kosztów zakupu biletu. Dotychczas loty pomiędzy Wielką Brytanią a krajami Unii Europejskiej odbywały się na zasadzie umowy "Open skies". Jak będzie z ruchem lotniczym po Brexicie jeszcze do końca nie wiadomo. Władze Ryanair jednak chcą się w pewien sposób zabezpieczyć.
Pasażerowie polskich lotnisk mogą się starać o odszkodowania na łączną kwotę 185 mln zł. Robi to jedynie 2 proc. z nich.
Problemy linii lotniczych w 2017 roku dają ponad 155 tys. pasażerów podstawę do ubiegania się o rekompensatę finansową. Gdyby wszyscy się na to zdecydowali, odszkodowania mogłyby sięgnąć blisko 44 mln euro, czyli ok. 185 mln zł – szacuje firma AirHelp specjalizująca się w pozyskiwaniu odszkodowań. W jej ocenie wciąż niewielka jest świadomość podróżujących w kwestii ubiegania się o zadośćuczynienie. Zaledwie 2 proc. pasażerów walczy o swoje prawa.
Wysłany: 15-02-2018, 08:48 Ryanair jest narodowym przewoźnikiem w Polsce, nie PLL LOT
Irlandzki przewoźnik pozostaje w Polsce numerem jeden, przewożąc w tym roku 11 mln pasażerów. W 2018 roku Ryanair zaoferuje z naszego kraju 60 nowych tras, a wszystkich łącznie będzie ich aż 200. – To trzykrotność oferowania naszego narodowego przewoźnika Polskich Linii Lotniczych LOT – podkreśla Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira. – Wolałbym nie używać sformułowania „narodowy przewoźnik”, bo uważam, że to Ryanair jest narodowym przewoźnikiem w Polsce, ma więcej tras – podkreślił dobitnie Juliusz Komorek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum