Mam pytanie.Jak się przedstawia sprawa punktualności TLK "Gombrowicz"?Ma jakieś opóźnienia na trasie od Szczecina w kierunku Poznania i Gniezna czy jedzie planowo?
EN Chopin w nowym rozkładzie nie wszystkim się podoba.
Odbieramy coraz więcej negatywnych sygnałów dotyczących zmian, jakie zostały wprowadzone do rozkładu jazdy międzynarodowego nocnego pociągu Chopin.
Przypomnijmy: EN Chopin (który na krajowym odcinku kursuje w ekonomicznej kategorii IC, choć pierwotnie planowano inaczej) od 10 grudnia kursuje na terenie Polski w zmienionej relacji. Do nadgranicznych Zebrzydowic z Warszawy dociera nie tak jak do tej pory – przez Katowice – ale przez Kraków i Oświęcim.
PKP Intercity: Nie wszędzie wsiądziesz do wagonu sypialnego.
Na niektórych stacjach, na których zatrzymują się długie pociągi PKP Intercity, część wagonów pozostaje poza krawędzią peronu. Przewoźnik przestał sprzedawać bilety na miejsca, z których nie można dogodnie wyjść w bezpieczny sposób. Spowodowało to m.in. ograniczenie dostępu do wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia w pociągach „Karpaty” i „Przemyślanin”.
Pociągiem IC do Włoszczowy bezpośrednio z Poznania i Łodzi. Ale tylko w jedną stronę…
Na stacji Włoszczowa Północ, na Centralnej Magistrali Kolejowej, cześć pociągów zatrzymuje się jadąc wyłącznie w jednym kierunku. Denerwuje to pasażerów.
Dotyczy to pociągów IC Wawel i IC Barbakan, zestawionych z nowoczesnych ezt Flirt. Oba pociągi zaczynają bieg w Szczecinie i kończą w Krakowie. Jadą przez Poznań i Łódź. Zatrzymują się także na stacji Włoszczowa Północ, ale tylko w drodze do Krakowa.
Pociągi PKP Intercity między Krakowem a Przemyślem spóźniają się notorycznie.
Czytelnicy alarmują: od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy opóźnienia pociągów między Krakowem a Przemyślem zdarzają się częściej niż planowy przyjazd pociągu. I to pomimo wykonania inwestycji wartej setki milionów złotych.
Nowy rozkład TAK funkcjonuje w praktyce:
OGIŃSKI - przyjazd do Chełma z opóźnieniem i awarią po drodze Chełm-Miasto), w dniu 29 grudnia uziemiony w Chełmie, a dalej....
UZNAM - na odcinku Chełm-Lublin odwołany z powodu awarii OGINSKIEGO, pasażerów wsadzono do PR, a reszta składu pociągu czekała na pasażerów z Chełma w Lublinie, tak było 29 grudnia....
natomiast 30 grudnia:
UZNAM - przyjazd do Chełma z 40 minutowym opóźnieniem, a z powodu chorego obiegu z OGIŃSKIM, ten opóźniony z Chełma 23 minuty, z Lublina 30 minut.... itd
GRATULACJE!!!
Kolejne postoje IC Chopin? Ministerstwo uważa, że jedzie już wystarczająco długo.
Poseł Jacek Osuch zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z propozycją ustalenia kolejnych postojów pociągu IC Chopin we Włoszczowie i Miechowie. Poseł wróży połączeniu „ogromny sukces”, choć w twierdzeniu tym jest raczej osamotniony.
Te opóźnienia na sieci PKP to w ogóle wynikają trochę z bezmyślności prowadzenia ruchu. Przykład z dzisiaj: pociąg TLK ARTUS do Kudowy złapał opóźnienie, przez co szynobus KD ZIELENIEC czekał na niego na mijance w Polanicy Zdroju, łapiąc w ten sposób 20 min opóźnienia, które na kolejnych mijankach wzrosło. Jedzie nim mój znajomy i wraz z innymi pasażerami, których podobno jest kilku, zgłosili skomunikowanie we Wrocławiu na Mehoffera, który dziś jedzie planowo. Jeśli poczeka - znów będzie miał opóźnienie.
Wobec powyższego logiczne wydaje się, że to opóźniony TLK ARTUS powinien gdzieś poczekać na planowo jadący szynobus, gdyż na odcinku Kłodzko - Kudowa nie ma możliwości by na coś się przesiąść dalej, więc czy opóźnienie Artusa w Kudowie będzie 30 czy 60 minut to nie ma większego znaczenia dla ruchu pozostałych pociągów, w przeciwieństwie do przyjazdu szynobusu do Wrocławia, gdzie ludzie przesiadają się na inne pociągi.
Można by więc mieć wrażenie, że w PLK przepuszcza się po prostu najpierw pociągi wyższej kategorii (TLK przed osobowym) - może nie byłoby to najlepsze rozwiązanie, ale miałoby to jakiś sens. Jednak wcale tak nie jest. Bowiem pociągi IC i TLK, które wyjeżdżają opóźnione z Przemyśla (nie mówię tu o opóźnieniach rzędu 60 czy 120 min bo wtedy wiadomo, że ze skomunikowań i tak nici, tylko o pociągach spóźnionych o kilka/kilkanaście minut) przed odcinkami z zamkniętym jednym torem często czekają i przepuszczają składy jadące w przeciwnym kierunku (do Przemyśla, gdzie również przesiadek już nie ma), zarówno pospieszne jak i osobowe. Tam po prostu prawie zawsze priorytet ma pociąg jadący planowo.
Przez takie bezsensowne działania PLK powstałe z różnych przyczyn opóźnienia, wynoszące kilka/kilkanaście minut, które mogłyby być szybko nadrobione urastają często do ponad godziny. Wg mnie decyzja który pociąg przepuścić powinna być przede wszystkim uzależniona od dalszych jego skomunikowań, np. na końcowych odcinkach tras takich jak do Kudowy czy Przemyśla, gdzie dalszych przesiadek na inne pociągi już nie ma, pociągi tam zmierzające powinny przepuszczać wszystko jadące w przeciwnym kierunku (oczywiście z rozsądkiem, nie chodzi mi o to, by czekać 20 minut w sytuacji, gdy ten drugi skład musiałby czekać 2-3 minuty). Zdaję sobie sprawę, że w środkowych odcinkach trasy pociągów dalekobieżnych ciężko szacować skomunikowania, ale na końcówkach można bez większego problemu (a często na tych końcówkach/początkach opóźnienia mają swój początek).
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-01-2018, 01:17
krzychu12231 napisał/a:
Wobec powyższego logiczne wydaje się, że to opóźniony TLK ARTUS powinien gdzieś poczekać na planowo jadący szynobus, gdyż na odcinku Kłodzko - Kudowa nie ma możliwości by na coś się przesiąść dalej, więc czy opóźnienie Artusa w Kudowie będzie 30 czy 60 minut to nie ma większego znaczenia dla ruchu pozostałych pociągów, w przeciwieństwie do przyjazdu szynobusu do Wrocławia, gdzie ludzie przesiadają się na inne pociągi.
Logiczne jest, że jeśli opóźnienie zbliża się do granicy, za którą należy pasażerom płacić (60 minut), to przewoźnik będzie dążył do tego, aby je zmniejszyć. Nielogiczne jest, że na niektórych trasach opóźnienia są notoryczne i nie wprowadza się żadnych zmian (lub wprowadza się, ale przez kilka tygodni nie widać ich efektów w postaci redukcji opóźnień).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum