Gdyby tak było, to Karkonosze dalej by do Szklarskiej kursowały.
Nie sądzę. Po pierwsze w Szklarskiej Porębie nie ma możliwości odstawienia Darta na kilka godzin (w ogóle nie ma miejsca na odstawienie jakiegokolwiek składu poza Rozewiem, bo jeden tor w weekendy zajmują KD). Poza tym linia 311 ma za małą przepustowość. Karkonosze przyjadą do Jeleniej Góry o 8:46, a o 8:11 startuje Rozewie, o 8:30 Szrenica, z kolei o 9:00 (o 9:25 w (C)) rusza osobówka ze Szklarskiej Poręby, a potem o 9:31 jedzie już następny osobowy do SzPG. Zatem dla Karkonoszy nie ma miejsca. Jedyny możliwy wariant to właśnie coś na wzór Śnieżki, czyli pociąg jedzie do góry i zaraz wraca na dół.
Marcel Štancl, pamiętaj że to jest Polska, a nie Czechy. Gdyby stacja leżała w Czechach, to pewnie tak by zrobiono, ale niestety na polskiej kolei myślenie boli i panuje ogólnokrajowy niedasizm
Bo jest potrzebny 1 pciag Czeski i drugi polski. jezeli jakis objazd lokomotiwe, lub powrot popichu , czi maniewre wagonow besprostrednych. no trzeba fakticznie uwazac czi to niejest glupota Pociag Praha - Harrachov pieszkom do Szklarska Porba i dalej nastempnym pociagem w kierunku Wroclaw?
Od wczoraj tj . 30,11 podrożały bilety PKS Tour Jelenia Góra na trasie Jelenia Góra-Szklarska Poręba G. Za trasę Piechowice Dolne - Szklarska P.G. trzeba zapłacić 6zł. wcześniej 4zł. Jelenia Góra-Piechowice 4zł. a przed podwyżką 3zł. Pełna relacja Jel.G-Szkl.P.G pozostaje bez zmian 7zł. Dla porównania : autobus piechowice-Szkl.P. 6zł.,pociąg 2,50zł. Masakra .
Tam jest honorowany EURO NISE Ticket. Snizki sa tylko brakuje Taboru.
[ Dodano: 03-12-2017, 06:21 ]
Najwiekszy klopot jest pozamykana myjanka Szklarska Poreba Jakuszyce! Bo niemogliwe krzizowanie pociagow.I dlja tego ostaje pospieszny Praga - Harrachov w dupie i niema szencu do Szklarska Poreba s mogliwosczi przesadki dalej do Wroclaw.Tak samo zamalo torow Szklarska Poreba.ČD juz place Stadlerow na polskim terenu i niema peniadze na motoriczki z Prage. ogolnie trzeba koordinacja EURONISE.
Kolej Izerska nie jest może najbardziej poprawną nazwą dla tego odcinka linii kolejowej, nie ma też historycznego rodowodu, dziś jednak – przede wszystkim dzięki aktywnym działaniom Towarzystwa Kolei Izerskiej na rzecz przywrócenia przewozów – jest jednoznacznie kojarzona z odcinkiem ze Szklarskiej Poręby do Harrachova.
W Harrachovie jest mijanka bez obsługi na miejscu, o Jakuszycach bezobsługwych nikt nie pomyślał na etapie projektu ani później. Taka jest różnica między CZ a PL
Jest relacje osobowa Liberec - Tanvald - Harrachov - Jakuszyce- Szklarska Poreba.
I potym jest potřebne Praha - Tanvald - ktore teoreticznie moglo by do Szklarska Poreba s mogliwosczi przesadki do Wroclaw. Na to juz niewystarcze mijanka Harrachov i jest trzeba uruchomic Jakuszyc to wsytko.
A jakim problemem byłoby uruchomienie Jakuszyc, a może i Szklarskiej Dolnej nawet z nastawni SPG? Wiem, że to pewien dystans, jednak przy dzisiejszych możliwościach technicznych to nie powinno być problemem. A jeśli nie tak, to w obu miejscach rozpruwalne rozjazdy wracające do poprzedniego położenia, automatyczne SRK i po temacie. Każdy kierunek ma swój tor. Tylko że to jest Polska...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A jakim problemem byłoby uruchomienie Jakuszyc, a może i Szklarskiej Dolnej nawet z nastawni SPG? Wiem, że to pewien dystans, jednak przy dzisiejszych możliwościach technicznych to nie powinno być problemem.
Problemem są pieniądze, bo automatyka kolejowa kosztuje. Z tego względu zrezygnowano z odbudowy mijanki w Szklarskiej Porębie Dolnej, która miała byś sterowana z Piechowic. A dla tych kilku par pociągów w Jakuszycach mijanka potrzebna nie jest.
EU07-469 napisał/a:
A jeśli nie tak, to w obu miejscach rozpruwalne rozjazdy wracające do poprzedniego położenia, automatyczne SRK i po temacie. Każdy kierunek ma swój tor. Tylko że to jest Polska...
Była kiedyś taka mijanka w Korzybiu na linii Słupsk - Szczecinek, ale po tym jak doszło tam do czołowego zderzenia pociągów, mijankę zamknięto. Nie wiem, czy obecnie gdzieś w Polsce działają jeszcze mijanki samoczynne.
Niestety znając zdolności ludu zamieszkującego lasy i pola na północ od Sudetów, to samoczynność i działanie jakiegokolwiek urządzenia zbudowanego z kawałka metalu i pozostającego bez dozoru jest wątpliwa. Na południe od Gór Olbrzymich dowolny kabelek leżący wzdłuż torów lub na polu, leży i służy cywilizacji. U nas na widok dowolnej instalacji suweren o duchu myśliwskim po pradziadach, poczuwa się do obowiązku wycięcia kabelka, śrubki, szyny aby rzucić za stodołą lub spieniężyć na najbliższym skupie złomu. Ślady wycięcia widać choćby w tunelu pod przełęczą Kowarską na linii 308 itd.
Jezeli chodzi tylko osobowki Liberec Szklarska Poreba. To ze Polaci robia na produkcje Samochodow Szkoda Mladá Boleslav nikogos nieinteresuje. Pospieszny Mladá Boleslav - Szklarska Poreba i do swojej krajiny?
Jak chodzi o Korzybie (i też parę innych miejsc na tym fragmencie 405-tki) to tam był inny problem. System KAPSCH się nie sprawdzał, pociągi zamiast drogą radiową łączyć się z Miastkiem jeździli na telefon. Automatyczne urządzenia SRK mogłyby załatwić sprawę (przykład: ze Szklarskiej Górnej wyjeżdża w kierunku Jeleniej pociąg, w tym samym czasie z Piechowic rusza drugi do góry - w momencie rozpoczęcia nadawania sygnału zezwalającego na jazdę w Szklarskiej Górnej na Dolnej załącza się automatycznie S1a (absolutny zakaz wjazdu za sygnalizator samoczynny) i wyłącza się dopiero gdy ostatnia oś pociągu jadącego z góry przekroczy czujnik za rozjazdem i analogicznie z drugiej strony. Problemem jest fakt że całość musiałaby być wykonana tworzywami sztucznymi, bo miedź jest zbyt chodliwym towarem.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum