Oczywiście nie twierdzę, że w sezonie nie mogłoby też jeździć coś nocnego ze stolicy,
Dla Warszawy są już dość przyzwoite czasy dla pociągów dziennych. Śnieżka będzie miała czas poniżej 7 godzin, czyli tylko 1:49 h dłużej niż najszybszy pociąg do Zakopanego. Choć osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem byłby IC Asnyk, który na odcinku Wrocław Główny - Szklarska Poręba mógłby jeździć tylko w weekendy.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-11-2017, 17:49
bystrzak2000 napisał/a:
Choć osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem byłby IC Asnyk, który na odcinku Wrocław Główny - Szklarska Poręba mógłby jeździć tylko w weekendy.
Oczywiście że takie rozwiązanie byłoby o wiele sensowniejsze, niż EIC Śnieżka. Jednak tutaj problemem jest tabor. Dart mógłby nie przeżyć profilu linii 311 i prawdopodobnie z tego powodu Karkonosze skrócono do Jeleniej Góry. Jednak myślę że w weekendy PKP IC dałyby radę wygospodarować kilka wagonów (choćby z linii łódzkiej) na obsługę Asnyka do Szklarskiej Poręby. Potrzeba tylko odrobinę dobrych chęci i pomyślunku, czego niestety na polskiej kolei bardzo brakuje.
Jednak myślę że w weekendy PKP IC dałyby radę wygospodarować kilka wagonów (choćby z linii łódzkiej) na obsługę Asnyka do Szklarskiej Poręby. i po co nie dalej Harrachov?
Oj nie do końca byłbym tego taki pewien. Gdyby tak było, to Karkonosze dalej by do Szklarskiej kursowały.
Marcel Štancl napisał/a:
i po co nie dalej Harrachov?
O ile dobrze rozumiem, chodzi Ci dlaczego nie do Harrachova. Otóż tutaj jest bardzo poważny problem, linia jest niezelektryfikowana, a PKP IC ma deficyt lokomotyw spalinowych. Myślę że o wiele łatwiej byłoby wydłużyć pociąg z Prahy do Szklarskiej Poręby, niż z Warszawy do Harrachova.
A jakim problemem byłoby żeby na pociąg z Warszawy czekała czeska spalinowa lokomotywa nie najmowana dla PKP IC, która przejmowałaby pociąg w Szklarskiej? W przepisach jest wyraźnie, że obcy tabor może poruszać się po drugiej stronie granicy do pierwszej STACJI. Pierwszą STACJĄ jest Szklarska Poręba Górna. Huta i Jakuszyce to PRZYSTANKI. Kwestia znalezienia pudeł i dogadania PKP IC z CD. Chyba że gdzieś coś przeoczyłem, to proszę o poprawienie.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
York -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-11-2017, 22:14
A do kogo nalezy odcinek linii kolejowej od Szklarskiej Poreby Gornej do Granicy ?napewno nie do PLK.
Jak opuszczałem Dolny Śląsk, to należał do UMWD, teraz prawdopodobnie do PMT Linie Kolejowe. Co nie zmienia faktu że przepisy o ruchu przygranicznym raczej są identyczne.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
York -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-11-2017, 22:35
Nic innego tylko dogadanie CD PKP IC z UMWD na wjazd. I mamy piekna relacje Warszawa ewentualnie Wroclaw przez Jelenia Gora do Pragi
Wrocław potrzebuje pociągu do Pragi, to rzecz jasna. Ale niech to będzie pociąg jadący najkrótszą trasą, przez Międzylesie. Tą trasą można osiągnąć czas przejazdu ok. 4:30h. Przez Szklarską Porębę i Liberec pociąg taki jechałby dobre 7 godzin. Warszawa z kolei dysponuje szybkimi połączeniami przez Katowice, zatem dla Warszawiaków taki pociąg jadący kilkanaście godzin też byłby nieatrakcyjny kompletnie.
Pociąg z Pragi oczywiście powinien dojeżdżać do Szklarskiej Poręby, może nawet dalej ale sami przeczytajcie na jakim taborem on ma jechać! To ma być czeski wagon motorowy, zatem jego wydłużanie dalej, do Wrocławia/Warszawy to byłaby katorga dla pasażerów.
Z tego co ja wiem to głównym problemem nie jest nawet skombinowanie lokomotywy tylko brak możliwości jej przejazdu z Harrachova do Szklarskiej Poręby z uwagi na zbyt duży nacisk na oś, formalnie mogą tam poruszać się tylko szynobusy. SM42 z pługiem odśnieżnym co prawda się tam pojawia wg moich informacji, ale regularnie rozkładowo jest to chyba niemożliwe. Chyba, że coś się zmieniło w ostatnim czasie?
Zobacz tabor tu http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-1144 i uwazaj 1. mogliwosczi 754 (Brejlowec po polsku Nuriek) i jezeli chodzi o motoriczke klase 854 ona jezdzila na kwalifikowanych przewozow Berlin - Praga - Wieden przedkoscz konstrukcijna 120 km/godzinie.
Bartusz niemasz racje ze przes Tanvald i Turnov zadlugo! Tam jest duzo mogliwoszi srobic szibczej. Jezeli bede podroznych z polski to nietrzeba stacz u wsytkich przistankow.....
Trasa omija Liberec i na koritarzu Praha - Katowice - Warszawa bede dlugo remontow i opoznienych pociagow. tu na tej bocznej liniji gwarancija zawczanych pociagow opoznienie po czeskej stronie niema.
[ Dodano: 30-11-2017, 09:39 ]
I jezeli niebylo by Nurkiem to mozno wagony besprostredne pzeciagnuc lokiem klase 743 ktory moga wzjac tu 800 ton. To jest mojim zdaniem brutto 800 ton. na osobowy pociag wystarcze.https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_743
Pociąg z Pragi oczywiście powinien dojeżdżać do Szklarskiej Poręby, może nawet dalej ale sami przeczytajcie na jakim taborem on ma jechać! To ma być czeski wagon motorowy, zatem jego wydłużanie dalej, do Wrocławia/Warszawy to byłaby katorga dla pasażerów.
Jakim taborem by ten pociąg nie jechał, to nie ma sensu żeby to jechało dalej niż do Szklarskiej Poręby, ze skomunikowaniem z pociągiem KD od strony Jeleniej Góry. Tak jak wspomniałeś, dla Wrocławian powinno się uruchomić połączenie z Pragą przez Kłodzko, natomiast przez Szklarską Porębę to byłoby dogodne połączenie z Pragą dla mieszkańców i turystów z Kotliny Jeleniogórskiej i ewentualnie ziemi wałbrzyskiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum