Kara za opóźnienie dostaw Pendolino może wrócić do UE?
PKP Intercity wygrało w arbitrażu spór z Alstomem dotyczący kar za opóźnienia w dostawach pociągów Pendolino. Zasądzona kwota to ok. 42,3 mln euro wraz z odsetkami. O możliwym wpływie kary umownej na dofinansowanie rozmawiamy z Przemysławem Gorgolem, dyrektorem Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Pytamy, czy PKP Intercity ma szanse dostać te pieniądze czy raczej odbierze je Unia Europejska.
Pendolino: Pieniądze za opóźnienia za chwilę, do wakacji Wi-Fi na pokładzie.
Sąd arbitrażowy orzekł na korzyść PKP Intercity w głośnej sprawie dotyczącej opóźnień w dostawie wyprodukowanych przez Alstom pociągów ED250. Przewoźnik czeka już tylko na przelew gotówki. Ma się pojawić lada chwila.
JAK PENDOLINO OMINĘŁO REKOMENDACJĘ KOMISJI WYPADKOWEJ
W żadnym z 20 składów Pendolino nie ma kamer rejestrujących obraz przed pociągiem. Co oznacza, że spółka PKP Intercity nie zrealizowała rekomendacji Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych z 2011 r. Umowa między PKP Intercity a koncernem Alstom jest tak skonstruowana, że na etapie produkcji, ale także serwisowania taboru do 2031 r. zmiany w wyposażeniu składów Pendolino zależą od dobrej woli producenta pociągów.
Pendolino po wypadku wciąż bez naprawy. Jest dawcą części.
Mimo, że od wypadku w Ozimku minęły już ponad cztery miesiące, wciąż nie wiadomo nawet, czy pojazd będzie naprawiany. W tej chwili służy za dawcę części do naprawy pozostałych pojazdów.
Klątwa Pendolino. Dwa składy rozbite, pasażerom zostaną wagony.
Wtorkowy wypadek Pendolino pod Modlinem jest poważnym problemem dla PKP Intercity. Z dwudziestu pociągów tego typu przewoźnik ma do dyspozycji już tylko 16. To oznacza, że na części połączeń zastąpią je zwykłe składy wagonowe. Cena biletu jednak się nie zmieni - dowiedział się money.pl.
PKP Intercity: Sprawnych 16 z 20 Pendolino. To wystarcza.
Po zeszłotygodniowym wypadku Pendolino, do którego doszło na przejeździe kolejowo-drogowym w Nowym Dworze Mazowieckim, PKP Intercity ma 16 sprawnych składów Pendolino. Na razie nie wiadomo, kiedy uszkodzony pojazd wróci do ruchu. Jak zapewnia spółka, taka liczba składów wystarcza do realizacji rozkładu jazdy. Mimo to jednak pasażerowie muszą liczyć się z możliwością przejazdu składem zastępczym.
Pendolino zawitało na polskie tory 14 grudnia 2014 roku. Od tej pory na kolei nic już nie było takie samo. Pasażerowie pokochali włoskie składy, a słowo „pendolino” dla wielu stało się synonimem pociągu. Dlaczego tak się stało?
PKP Intercity cały czas nie mogą korzystać ze wszystkich składów ED250. Dla przewoźnika to kłopot.
Przyznaje to Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Zdarzenia z pojazdami na przejazdach sprawiły, że zrobił nam się kłopot z dostępnością Pendolino. Mieliśmy jedno zderzenie, pod Opolem, które spowodowało wyłączenie pojazdu na półtora roku. Kolejne to zderzenie z autobusem, następne z samochodem. Powoduje to duże perturbacje w eksploatacji tych jednostek – tłumaczy przedstawiciel przewoźnika. I dodaje, że w tej chwili do dyspozycji PKP Intercity pozostaje 15 pociągów. To skutkuje koniecznością zastępowania ED250 składami wagonowymi.
Rozwój transportu drogowo-kolejowego jest bardzo duży że i ilość wypadków rośnie...niestety. A i remonty się przeciągają i okres dopuszczalności na tory. Zbyt mało jest bezkolizyjnych tras zwłaszcza na trasach pendolino; zamienić szlabany na wiadukty i zlikwidować przejazdy z krzyżem św. Andrzeja.
To nie rozwój komunikacji jest źródłem problemów, a powiększające się lekceważenie przepisów ruchu drogowego. Od zawsze mieliśmy problem z piratami drogowymi, ale ich grupę zaczyna pokonywać grupa drogowych ignorantów, w których młode kobiety mają coraz większy udział. Nie piszę tu ze złośliwości, tylko pokolenie 20-30-40 latków ma teraz na głowie na tyle dużo spraw, że bycie uważnym na drodze schodzi na dalszy plan.
Codziennie dostajemy porcję nowych informacji, kto i gdzie wjechał pod pociąg i czy miał szczęście przeżyć. Ilość kolizji i wypadków na przejazdach kolejowych jest przerażająca, a pomimo tego przechodzimy obok tego obojętnie.
Tylko, że trzeba coś z tym zrobić bo niedługo żadne jednostki ED250 nie będą mogły kursować przez kolizje. Postawić wszędzie szlabany na szlakach gdzie jeździ Pendolino
Przepraszam Cię, ale co to znaczy "trzeba coś z tym zrobić". Tak bardziej konkretnie - kto i co, ale nie na zasadzie życzeń, tylko realnych propozycji.
Co do zasady wiadomo, ale chodzi o to, jak dotrzeć do ludzi y to było skuteczne.
Flagowe pociągi PKP Intercity nie mają dobrej passy. Jak nie wypadki, to wszy. Po trudnym roku wydawało się, że może być tylko lepiej. Nic z tego. Tym razem pociągi Pendolino poważnie uszkodził... tłuczeń, który poderwany z podtorza podziurawił podwozia sześciu składów.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum