Dotychczasowy prezes pkp cargotabor Witold.B od dłuższego czasu przebiera nogami. Bardzo! ale to bardzo chce zostać członkiem zarządu spółki pkp Cargo. Wydatnie pomaga mu w tym Henryk.G. Pewnie całą sprawę już wielokrotnie omawiali przy niejednej butelczynie.
Czyżby próba ucieczki Witolda.B z cargotaboru to rezultat kontroli przetargów organizowanych przez spółkę? Wiewiórki mówią, że kontrole sporo znalazły!
Ciekawe, kto zostanie "posunięty" z Cargo, by zrobić miejsce dla "takiego fachofca". Już raz w cargo pokazał na co go (nie) stać!
Narasta konflikt między zarządami PKP i Cargo. Pierwszą ofiarą jest Jarosław Klasa, który stracił posadę wiceprezesa giełdowej spółki.
Walki frakcyjne w spółkach skarbu państwa toczą się od wielu miesięcy. Iskrzy zwłaszcza na kolei. W poprzednim zarządzie PKP niemal każdego dnia toczyły się i spory między skłóconymi członkami. Obecny zarząd grupy, z Krzysztofem Mamińskim na czele, gra do jednej bramki. Chłodne są natomiast relacje z władzami PKP Cargo.
Największy polski operator logistyczny chce rozwijać współpracę z chińską prowincją Henan. Ma temu służyć dalsze zwiększenie przewozów kontenerowych obsługiwanych przez Grupę PKP Cargo w relacjach między hubem w Zhengzhou i państwami europejskimi przez Centrum Logistyczne w Małaszewiczach.
Grupa PKP Cargo pojechała w lipcu jeszcze dynamiczniej.
Lipiec br. był kolejnym miesiącem, w którym Grupa PKP Cargo odnotowała dynamikę wolumenu przewozów - o 11,7 proc. więcej w porównaniach rok do roku i pracy przewozowej - o 12,3 proc.
Wolumen ładunków wynosił 9,15 mln ton, a pracy - 2,45 mld tkm.
PKP Cargo na plusie. Dobre perspektywy na następne półrocze.
W pierwszym półroczu 2017 r. przychody Grupy PKP Cargo wyniosły 2 267 mln zł i były wyższe o 6,8% w stosunku do przychodów z tego samego okresu 2016 roku. EBITDA wyniosła 333 mln zł i była lepsza aż o 72% niż w analogicznym okresie ub. roku. Wynik netto po 6 miesiącach br. wyniósł 19 mln zł i był wyższy o 135 mln zł r/r.
Libiszewski: Chcemy zatrudnić jeszcze więcej osób.
PKP Cargo chwali się, że nie zwalniało pracowników w trudnym dla przewoźników 2016 roku i teraz korzysta z nich, gdy rosną przewozy. Wyzwaniem dla spółki będzie teraz rosnący rynek budowlany – wprawdzie wzrosną przewozy kruszyw, ale utrudnienia na torach będą coraz większe.
Mam pytanie- dlaczego PKP CARGO nie ma w składzie firm będących partnerami konferencji NAVI RAIL która ma odbyć się w Szczecinie w październiku br. ? Port Szczecin Świnoujście nie jest warty zainteresowania ?
Nowy Jedwabny Szlak z coraz większym potencjałem. Chce na tym skorzystać PKP Cargo.
PKP Cargo korzysta na dynamicznym rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku, czyli nowych połączeń handlowych między Europą a Azją. W I półroczu kolejowa spółka odnotowała 88-proc. wzrost według masy kontenerów w porównaniu do I połowy 2016 roku i liczy na dalsze wzrosty, także na innych kierunkach zagranicznych. Również na polskim rynku PKP Cargo notuje wzrost udziałów w rynku – według pracy przewozowej wynosi on 53 proc.
Maciej Libiszewski, PKP Cargo: przewozy specjalistyczne zastąpią węgiel.
Kończy się era przewozów węgla na polskich torach. PKP Cargo już teraz szykuje się na tą zmianę.
"Liczymy się z tym, że w skali kilku, kilkunastu lat przewozy węgla i kruszywa będą maleć. W to miejsce mamy zamiar znacznie bardziej włączyć się w przewozy specjalistyczne. Za granicą południową, w Czechach, nasze spółki już w tej chwili są specjalistami od przewozu towarów z sektora automotive. Żeby zdobyć taką pozycję, należy wykazywać się bardzo dużą punktualnością, i my to robimy. Korzystamy przy tym z nowoczesnego terminalu intermodalnego w Ostrawie-Paskowie, który staje się bramą do Europy Południowej dla grupy PKP Cargo" - powiedział prezes.
walki frakcyjne zaowocowały - Rada Nadzorcza PKP Cargo odwołała członka zarządu PKP Cargo J.Klasę. Firma, która od pewnego czasu podnosiła się po bezmyślnych rządach tzw. bankomatów, znowu jest doświadczana.
Zaiste było to "mądre posunięcie" pozbyć się członka zarządu ds operacyjnych na parę miesięcy, tuż przed oraz w szczycie przewozowym.
Na skutki nie trzeba było długo czekać, już je widać! CHAOS! Brak organizacji przewozów, brak wagonów, stojące dniami załadowane pociągi oraz coraz więcej niezadowolonych klientów. Czy to wszystko? Nie, wydaje się, że coś tkwi głębiej!?
Czy to przypadek, że przed sezonem zimowym przewóz polskiego węgla napotka na przeszkody? Czy to przypadek, że polskie kopalnie nie otrzymują wagonów pod załadunek? Czy to przypadek, że pociągi z polskim węglem są wstrzymywane, stoją?
Jednocześnie jak wytłumaczyć coraz większy eksport do Polski i większe przewozy węgla rosyjskiego? Jak wytłumaczyć coraz większe zaangażowanie niemieckich przewoźników w przewozy tego eksportu do Polski? Czy taka jest prawda, którą się przemilcza? Czy walka frakcyjna, działania Rady Nadzorczej Cargo, która spowodowała pozbycie się "operacyjnego" to tylko "niewinna zmiana kadrowa", czy WIELKI BIZNES dla wtajemniczonych??? Czy ktoś policzy straty, które ponosi i poniosło nie tylko PKP Cargo ale i cała gospodarka?
Snujesz przerażające teorie. Konia z rzędem temu kto udowodni, że przyczyną braku wagonów także i pod węgiel jest odwołanie J. Klasy. Stwarza to wrażenie, że jak Klasa był – wszystko działało i funkcjonowało wręcz idealnie ! Hm....... Polskie kopalnie nie otrzymują wagonów pod załadunek z bardzo prostego powodu – bankomaty zamiast inwestować w tabor zdecydowały się na kupno AWT co wielu fachowców kwestionowało od samego początku. Z węglarkami robi się podobna sytuacja jak z pracownikami. Jak było PDO (dzięki bankomatom oczywiście) wydawano zgody na odejście pracowników związanych z eksploatacją a teraz biadolą że zaczyna ich brakować. Nie sądzę, by była to wina obecnego Zarządu. Pociągi z polskim węglem stoją ? Gdzie ? Proszę o konkretne przykłady bo w moim rejonie jakoś żadnych stojących pociągów z węglem nie widać. Węgiel rosyjski importują prywatni przedsiębiorcy. Wszystkim się opłaca bo jest tani i ludzie go kupują choć jest beznadziejnej jakości.
Wracając do „frakcji” mam pytanie – jaka frakcję reprezentował J. Klasa ? To jest taka trochę dziwna pisanina. Jeśli wiesz coś więcej to pisz konkretnie bo takie spekulacje niczemu nie służą. Nawiasem mówiąc tuż po odwołaniu w/wymienionego utworzono stanowisko pełnomocnika zarządu ds. operacyjnych na które powołano konkretnego człowieka z pewnym doświadczeniem eksploatacyjnym. Za chwilę napiszesz pewnie, że brak węglarek to jego wina........
Poza tym już ogłoszono konkurs na wakat na tym stanowisku.
Wzrosła liczba przewozów w PKP Cargo, rośnie też zysk. Problemem okazuje się jednak brak rąk do pracy.
Pozyskanie pracowników jest obecnie największym problemem dla PKP Cargo – podkreśla prezes spółki. Grupa w I półroczu zwiększyła pracę przewozową i masę przewiezionych towarów, udało się także osiągnąć zysk netto wobec straty przed rokiem. Przewoźnikowi służy coraz lepsza sytuacja w gospodarce, więc dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na pracowników. Jednak ich liczba spada. Na koniec czerwca 2017 roku była niższa o 320 niż przed rokiem.
Pozytywne sierpniowe wyniki przewozowe PKP Cargo wg GUS-u.
Grupa PKP Cargo w sierpniu 2017 roku uzyskała 51,01 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 44,84 proc. pod względem masy towarowej – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W tym samym okresie Grupa przewiozła o 12,0 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 7,5 proc. większą niż w sierpniu 2016 roku.
PKP Cargo aktywizuje działalność na rynku wschodnim.
Maciej Libiszewski, prezes zarządu PKP Cargo, podczas wizyty w Chinach wziął udział w XXVI. posiedzeniu plenarnym Rady koordynacyjnej ds. przewozów magistralą transsyberyjską (CCTT), a także przeprowadził rozmowy z kierownictwem miasta Zhengzhou, stolicy prowincji Henan, i kierownictwem hubu kontenerowego w Zhengzhou (ZIH). To kolejny etap wzrostu aktywności spółki na rynkach wschodnich, w tym zwłaszcza w wymianie handlowej między Chinami i Europą.
PKP Cargo ma odetkać Jedwabny Szlak. Trwają rozmowy z Chińczykami.
Spółka kolejowa liczy na zwiększenie ładunków z Chin i próbuje objechać korki na Białorusi. Chce też zbudować centralny terminal przy porcie Solidarność - informuje wtorkowy "Puls Biznesu".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum