Czy osobowe nie powinny jednak jeździć bez zmian? Zmiana czoła w EZT nie jest taka problematyczna a dotychczasowa stacja jest bliżej osiedli. A przesiadki na Żywiec? Dla mnie dotychczasowa stacja jest lepiej położona i łącznica to co najwyżej dla pospiesznych i expresów.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-06-2017, 10:07
sabatnik, nie po to wybudowano łącznicę z grube miliony, żeby korzystały z niej pojedyncze pociągi. Przystanek jest niedaleko centrum miasta i bardzo dobrze że przez łącznice będą jeździły wszystkie pociągi w kierunku Zakopanego.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-06-2017, 10:42
Stary tabor i długi czas przejazdu. Tak dziś wygląda podróż koleją z Krakowa do Zakopanego.
Czy osobowe nie powinny jednak jeździć bez zmian?.
Zdecydowanie nie. Dojazd do dworca od łącznicy i powrot to spokojnie 20 min samej jazdy Stację w Suchej powinni odchudzić teraz, by nie straszyła niepotzrebnymi torami i budynkami. Utrzymywanie tam szopy i dalekie podsyły tez jest bez sensu, na trasie na której oferta jest znikoma.
Może nawet składy które mają kończyć bieg w Suchej i wracać za chwilę, powinny kończyć Makowie. W ten sposób obsłużone byłyby dwa małe miasteczka, a nie jedno.
Tak miało być - było to nawet wpisane w pierwszej wersji rozkładu wchodzącego od 11.06, że wszystkie pociągi suskie kończyłyby/zaczynałyby w Makowie Podh. - to miasto zyskałoby dodatkowe połączenia do Krakowa, ale niestety ze względu na podsyły zrezygnowano z tego rozwiązania, a szkoda, bo jest zamęt - część połączeń jedzie z jednej stacji a pozostałe z nowego przystanku... Przy tak małej liczbie połączeń jest to co najmniej nieroztropne...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Od grudnia z Krakowa do Zakopanego 15 minut krócej.
Dobiegają końca prace na 2,5 km łącznicy - odcinku kolejowym Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, który znacznie uprawni ruch pociągów w węźle krakowskim.
Zakończenie prac przewidziano we wrześniu, jak informuje inwestor - PKP PLK. Jego oddanie do użytku zaplanowano wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów 2017/18, tj. w pierwszej dekadzie grudnia.
Trwają ostatnie prace na łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki – informują PKP PLK. Nie pomoże to jednak w poprawie czasu przejazdu pociągów na tyle, żeby był on atrakcyjniejszy aniżeli rozkładowy czas linii autobusowych.
Ale jak oni jeżdżą! Notoryczne przekraczanie prędkości. Gdyby jeździli zgodnie z przepisami, to czas byłby podobny. Poza tym Skomielna, Rdzawka i Poronin robią swoje. Czasem lepiej pojechać chwilę dłużej, niż bać się w busie.
Niestety, liczba pociągów z Krakowa do Zakopanego lub Krynicy jest na URĄGAJĄCYM poziomie.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-08-2017, 15:10
Ja to wiem, Ty to wiesz, ale dla przeciętnego pasażera liczy się czas i częstotliwość. A w obydwu przypadkach kolej wciąż jest z tyłu.
PKP Polskie Linie Kolejowe nie rezygnują z realizacji projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej nr 99 Chabówka-Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce, mimo unieważnienia przetargu na wykonawcę tej inwestycji.
Rezultat budowy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki wykorzystany słabo.
Na konferencji PKP PLK i PKP Intercity, poświęconej nowemu rozkładowi jazdy, który zacznie obowiązywać od 10 grudnia, pochwalono się skróceniem czasu jazdy pociągów pomiędzy Krakowem a Zakopanem. Tymczasem jeden z ekspresów, dzięki inwestycji za prawie 350 mln zł, skróci czas jazdy na tym odcinku o 7 minut, a TLK Karpaty z Krakowa Głównego do Zakopanego pojedzie dłużej o… 24 minuty.
Krakowska łącznica otwarta. Pierwsze pociągi pojadą 10 grudnia.
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel uroczyście otworzył łącznicę kolejową Kraków Zabłocie- Kraków Krzemionki, która ma kluczowe znaczenie dla usprawnienia komunikacji w stolicy Małopolski oraz skrócenia czasu przejazdów do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum