To wszystko zależy od trasy, dnia i godziny, jeśli wiem, że daną trasą jedzie mało ludzi w 1 klasie np. w niedzielny poranek z Katowic do Warszawy poranny TLK Górnik o godz. 5:40 w niedzielę przecież nie będzie załadowany.
Może powiedzieć, że już nie ma miejsc, to idziesz i sobie sprawdzasz. W czym problem? Od wielu lat tak praktykuję. No chyba, że jadę w okresie świątecznym, bądź przed/po długim weekendzie wtedy kupuję bilet na 1 klasę bez wahania.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Pisząc, że jak konduktor powie, że nie ma miejsc (pomimo, że wizualnie są) miałem na myśli to, że może na następnej stacji ktoś ma wykupione to miejsce czy coś a nie, że konduktor kłamie bo mu się nie chce sprzedać biletu. Skoro tak to działa, że kupujesz 2kl. 30% taniej a potem tylko robisz dopłatę to OK.
Wracam do poprzedmiego wątku.
@Ramirez
Czy odbyłeś ta podróż między Wrocławiem, a Warszawą z przesiadką Cz-wa Stradom /Częstochowa (albo na odwrót) o której mówiłeś jakiś czas temu? Jeśli tak, to czy udało ci się kupić jeden bilet na trasę? Ja czekam na odpowiedź z reklamacji którą wysłałem mailem.
Witam
Wczorajsze/dzisiejsze Ustronie z Kołobrzegu do Krakowa opóźnione na starcie 90 minut. Przyczyną opóźnienia brak lokomotywy bądź drużyny z uwagi na opóźnione też o 90 minut Pobrzeże z Krakowa do Kołobrzegu. Absurdalne jest że PKP IC uzależnia obieg lokomotywy i drużyny od pociągu jadącego przez cały kraj. Na peronie w Koszalinie oczekiwało ok. 100 wkurzonych pasażerów. A przecież w Kołobrzegu od 17 : 13 jest lokomotywa i drużyna przyjeżdżająca Szkunerem.
Wracam do poprzedmiego wątku.
@Ramirez
Czy odbyłeś ta podróż między Wrocławiem, a Warszawą z przesiadką Cz-wa Stradom /Częstochowa (albo na odwrót) o której mówiłeś jakiś czas temu? Jeśli tak, to czy udało ci się kupić jeden bilet na trasę? Ja czekam na odpowiedź z reklamacji którą wysłałem mailem.
Spławili mnie w kasie że 'niedasię" Tylko zaproponowano mi zamiast przez Częstochowę jechać przez Poznań. Akurat tego połączenia wyszukiwarki nie podają ale okazało się że mi pasuje to się nie upierałem.
A tak przy okazji jak jesteśmy przy tych dopłatach do 1 klasy to się dopytam. Rozumiem że np kupuje bilet na 2 klasę miesiąc wcześniej czyli 30% taniej. Dostaje bilet, miejscówkę na dwójkę. I czy od razu w kasie mogę dokupić dopłatę na 1 klasę z miejscówką na jedynkę??
Witam, mam drobne pytanie na temat pociagow spolki pkp IC, a raczej ich brak jesli chodzi o stacje Bytom, tzn. niektore z nich przejezdzaja (uznam) jednak postojow handlowych absolutnie brak, pytanie-czym to jest spowodowane i jak dlugo potrwa ten kolejowy deficyt jesli chodzi o polaczenia dalekobiezne? Pozdr.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-05-2017, 22:48
Pewnie do momentu, aż wybierzecie jakiegoś posła partii rządzącej z Bytomia (vide Brzeszcze). Trasa jest w coraz lepszym stanie, więc nie ma wytłumaczenia czemu Chorzów (Miasto), Bytom czy Tarnowskie Góry są pomijane przez IC
mam złe informacje jeśli chodzi o dopłaty do biltu na 1 klasę jeśli kupiliśmy bilet na 2kl. ze zniżką 30% i chcemy zrobić dopłątę do 1kl. to pierwsze robimy dopłatę tych 30% na kl. 2 i wtedy jest możliwa dopłata na kl. 1 tak mi znajomy z kasy ic powiedział
mam złe informacje jeśli chodzi o dopłaty do biltu na 1 klasę jeśli kupiliśmy bilet na 2kl. ze zniżką 30% i chcemy zrobić dopłątę do 1kl. to pierwsze robimy dopłatę tych 30% na kl. 2 i wtedy jest możliwa dopłata na kl. 1 tak mi znajomy z kasy ic powiedział
Pewnie gdy robisz to w kasie przed wyjazdem to tak jest. W tej sytuacji de facto oddajesz bilet ze zniżką 30% i kupujesz nowy na 1kl. na którą nie ma takich zniżek. Ale co w sytuacji jak wejdziesz już do pociągu i zażyczysz sobie dopłatę na 1kl.? Wtedy chyba działa to tak, jak koledzy wyżej pisali, że tych 30% nie dopłacasz ale za to nie masz 100% pewności, że takie miejsce w ogóle dostaniesz. Np. 2 tygodnie temu z Tczewa do Poznania nie było biletów 1kl. na dzień przed odjazdem więc jak ktoś liczył na taki spryt kupując sobie 2kl. wcześniej z zamiarem dopłaty to się przeliczył.
Nie ważne, gdzie się robi dopłatę. Regulamin jasno mówi, że dopłaca się różnicę między biletem na 1 klasę a ceną biletu posiadanego, czyli do 100% ceny klasy 2 trzeba dopłacić (dopłata ta jest na oddzielnym blankiecie niż sama dopłata do 1 klasy). Nie dotyczy to oczywiście ulg ustawowych, wówczas od biletu 2 klasy zachowuje się swoją zniżkę.
Inna sprawa, czy drużyny konduktorskie o tym wiedzą, mam wrażenie, że często nie ("a po co aż 4 blankiety?"). Może dlatego wystawiają tylko dopłatę do 1. Kiedyś kasjerka też się u mnie pomyliła i nie wystawiła tej dopłaty do 100% ceny klasy 2, a ja w pośpiechu zauważyłem dopiero w pociągu - obsługa nie zauważyła wcale.
No to wtedy nie wiem jak koledzy wyżej jeżdżą taniej w ten sposób. A ulgi ustawowe przysługują na 1 klasę? Chyba nie więc jak dopłacasz do ceny biletu posiadanego to jakim cudem ulga zostaje?
Są ulgi ustawowe, które obowiązują także w 1 klasie, ale ulgi studenckie, szkolne itp. nie. Jeśli Twoja ulga ustawowa nie obowiązuje w 1 klasie, dokonujesz dopłaty równej różnicy biletu normalnego w klasie 1 i 2, a ulgę zachowujesz tylko od ceny klasy 2. Z tym, że jak mówiłem, jeśli masz bilet w ofercie Wcześniej, to najpierw robisz dopłatę do ceny bazowej na 2 klasę z Twoją ulgą (bez oferty Wcześniej) a potem dopłatę między cenami normalnymi bazowymi 1 i 2 klasy.
Resumując: jeśli chcesz jechać 1 klasą, a nie przysługuje Ci ulga ustawowa na 1 klasę, to musisz posiadać:
1) bilet wg ceny bazowej na 2 klasę z przysługującą Ci ulgą ustawową
2) dopłatę do 1 klasy wg ceny normalnej, bez ulg,
lub oczywiście jeden bilet na 1 klasę, jeśli nie korzystasz z żadnej ulgi.
To wszystko jest szczegółowo i dość jasno (w porównaniu do niektórych innych rzeczy) opisane w regulaminie PKP IC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum