Wysłany: 02-11-2016, 10:12 A po co okienka? Bilety nabywa się przez internet
Połączenie kolejowe Kraków - Katowice to minimum 30 par na dobę. Nie mniej.
Tylko szkodniki i dywersanty z PLK (oraz INNI) nie zniosą wygodnego i efektywnego połączenia na południe od Łodzi
Połączenie kolejowe Kraków - Katowice to minimum 30 par na dobę.
W moim przekonaniu powinno być tak:
- Kraków - Krzeszowice - Trzebinia - Oświęcim co 30 min.
- Kraków - Krzeszowice - Trzebinia - Mysłowice - Katowice co 30 min.
Rozkład układamy tak, aby pociągi na odcinku Kraków - Trzebinia kursowały w cyklu 15-minutowym i w ciągu pół roku wszystkie busy lecą z torbami.
Jest jednak mały problem. Przy tak gęstym rozkładzie jazdy ciężko będzie się zmieścić z pociągami dalekobieżnymi. Można założyć, aby takt 15-minutowy do Trzebini utrzymać w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, czyli Oświęcim w tych godzinach puścić co 30 minut, natomiast poza godzinami szczytu co 60 minut. Natomiast jeśli chodzi o kierunek śląski, to plan minimum od rana do wieczora to takt 30-minutowy dla pociągów osobowych (co 60 minut nie ma sensu się bawić, skoro autobus jest co 15-20) uzupełniony pociągami pospiesznymi.
Linia ma przeogromny potencjał, śmiem twierdzić, że po pełnej modernizacji i przy kompleksowym podejściu przy tworzeniu oferty przewozowej i taryfowej dla tej linii, byłaby to najbardziej dochodowa linia w kraju, a po niedługim czasie okazałoby się, że na odcinku do Trzebini należałoby dobudować drugą parę torów dla pociągów osobowych.
Generalnie marzy mi się, aby obsługa linii Kraków - Katowice w przyszłości została zlecona do wspólnej organizacji Kolejom Śląskim i Kolejom Małopolskim. Dzięki temu przy założeniu, że kursujemy co 30 minut z Krakowa do Katowic, co drugi pociąg uruchamiany przez Koleje Śląskie mógłby kursować w wydłużonej relacji do Gliwic. Do tego pełna współpraca taryfowa obu przewoźników (tak jak obecnie jest z UniBusem i InterBusem, pasażer nie zastanawia się z którą firmą podróżuje, tylko kupuje bilet, wsiada i jedzie) tutaj powinno być identycznie.
Co 30 minut to za mało, ale pociągi są pojemne. Natomiast nie Oświęcim a Cieszyn lub Bielsko Biała. Do Katowic KMŁ do Cieszyna / Bielska KŚ. I busów do bielska też niewiele zostanie. Tylko odcinek Trzebinia - Czechowice do remontu. Z tej 80tki która tam była to już niewiele zostało.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2016, 17:46
Tutaj wystarczy po takcie godzinnym na przemian Katowice/Oświęcim. Wówczas między Krakowem a Trzebinią byłby takt półgodzinny przez cały dzień. Do tego w ramach uzupełnienia szczytówki do Krzeszowic. Do tego atrakcyjna cenowo taryfa. Podejrzewam, że jak Uni Bus z Interem i cala reszta busiarzy poczują konkurencję, to zaczną schodzić z cen biletów. Skoro nawet teraz, przy tak fatalnym czasie przejazdu pociągi między Krakowem a Krzeszowicami jeżdżą pełne, to po modernizacji linii o frekwencję można być spokojnym.
Dave, nie wymagaj żeby w autobusach kursujących co 15 czy 20 minut było 100% frekwencji o każdej porze. W GOPie nawet komunikacja miejska z taką częstotliwością nie jeździ
A właśnie, że jeździ. W samych Katowicach znajdziesz linie które kursują częściej niż co 15 minut.
Jack Daniel's, nooo widze, że nieźle sie rozmażyłeś jeśli chodzi o linie Katowice-Kraków
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2016, 18:00
hanys, jedynie tramwajowe jakieś tam mogą być, ale autobusowych to chyba takowych chyba nie ma.
Rozkładowiec, może dlatego, że rzadko bywasz w Katowicach a co za tym idzie rzadko korzystasz z katowickiej komunikacji miejskiej. Ja tu mieszkam od urodzenia więc wiem lepiej, takie linie były, są i będą!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2016, 18:44
To napisz wprost jakie to linie, to sobie sprawdzę, a nie baw się ze mną w ciuciubabkę
Tutaj wystarczy po takcie godzinnym na przemian Katowice/Oświęcim. Wówczas między Krakowem a Trzebinią byłby takt półgodzinny przez cały dzień.
A ja twierdzę, że właśnie takt 1-godzinny nie wystarczy, przynajmniej nie jeśli chodzi o Katowice. Obecnie do samych Katowic busy jeżdżą od piątku do poniedziałku w cyklu 15-minutowym, a od wtorku do czwartku w 20-minutowym. Do tego dochodzą busy uzupełniające w relacji Kraków - Jaworzno, Kraków - Zabrze - Gliwice i Kraków - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza. To jest potężna konkurencja i aby pociąg mógł faktycznie zmieść te całe busiarstwo (a na tym nam wszystkim zależy) to nie może on kursować raz na godzinę. I może jeszcze starego klopa puścisz? Tu trzeba podejść kompleksowo!
Załóżmy, że po remoncie trasy czas przejazdu z Krakowa do Katowic będzie wynosił 70 minut. Przykładowy rozkład jazdy mógłby wyglądać tak:
Kolor niebieski oznacza kurs obsługiwany przez Koleje Śląskie
Kolor pomarańczowy oznacza kurs obsługiwany przez Koleje Małopolskie
5:15 - oznacza kurs wydłużony do stacji Gliwice
Kwestią do dyskusji pozostają pociągi na linii Oświęcim. Tzn. czy przez cały dzień utrzymywać takt 30-minutowy, tak jak tutaj luźno pozwoliłem sobie zaprezentować, czy ograniczyć go do 60-minut poza godzinami szczytu. Ktoś wyżej wspomniał, że niektóre kursy powinny być wydłużone do Cieszyna. Powiem więcej; Cieszyn, Wisła - jak najbardziej, ale żadne eksperymenty do Czechowic Dziedzic i pod warunkiem wyremontowania linii Oświęcim - Czechowice. Przy czym skupiłbym się na samym początku na tym, aby ta kolej aglomeracyjna (czy tam rodząca się SKA pod banderą Kolei Małopolskich) fachowo podeszła do obsługi Oświęcimia, a potem będzie można eksperymentować z Cieszynami i innymi takimi.
Wysłany: 03-11-2016, 10:44 linia dwutorowa z ETCS II
Oczekiwania są ogromne. Rzeczywiście gęstość zaludnienie aglomeracji krakowsko - górnośląskiej jako jedyna w Polsce gwarantuje przy dobrej jakości i czasie połączeń pełne wykorzystanie linii kolejowych. Ale czas przejazdu 70 minut to stanowczo za długo. Pociągi osobowe powinny pokonać 77 km w około 55 minut a pospieszne w 45.
@soad, zgadzam się z Tobą, ale znając PKP PLK nie liczyłbym na to, że pociąg osobowy z postojami na wszystkich stacjach między Krakowem, a Katowicami pojedzie szybciej niż 70 minut. Chociaż też bym sobie tego życzył. Niemniej jednak, czy z czasem przejazdu 55 minut, czy z czasem przejazdu wynoszącym 70 minut trzeba rozpocząć dyskusję nad tym, jak w przyszłości powinna tutaj wyglądać oferta. Dlatego też sobie tutaj dyskutujemy i piszemy różne propozycje.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-11-2016, 19:08
Jack Daniel's, mimo że E30 będzie po modernizacji, to jednak linia nie będzie z gumy. Nie zapominaj że na E30 wróci znaczna większość pociągów IC w kierunku Wrocławia, do tego dochodzą towary. Między Krakowem a Katowicami takt półgodzinny O.K., ale na przemian pociąg regionalny/dalekobieżny, a pomiędzy nimi pociągi do Oświęcimia. Nic częściej na E30 się po prostu nie zmieści.
Co do wspólnej obsługi połączeń do Katowic przez KMŁ i KŚ, to będzie miało to jedynie sens przy wspólnej i atrakcyjnej taryfie. Jeśli na każdego przewoźnika będzie obowiązywał inny bilet (nawet w tej samej cenie), to będzie to pozbawione sensu. Ale skoro UniBus z Interem potrafiły się dogadać co do wspólnego biletu, to może i KMŁ z KŚ do takiego konsensu dojdą, za co trzymam kciuki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum