hanys, ale pomyśl jakby KŚ przejęło jedynie linie Gliwice - Częstochowa i Katowice - Zwardoń, bo na to wystarczyłoby im własnego taboru, to wówczas mogliby się szczycić nową jakością. Pozostałe śląskie linie śmiało by mogły pozostać w obsłudze PRów i stopniowo przejmowane przez KŚ wraz z pozyskiwaniem nowego taboru. Co do wypożyczania taboru, to nieważne czy on pochodzi od Sigmy, PR, czy Czechów. To jest tabor dzierżawiony za który trzeba płacić. Nie wiem jak to wygląda w KW, ale KD ma tylko dwa niezmodernizowane kible, które służą im wyłącznie jako sztywna, ostateczna rezerwa. Kible w malowaniu Województwa Dolnośląskiego nie należą do KD. Są to jednostki PR i obsługiwane przez PR, a barwy te dostały te jednostki, które miały robione rewizje współfinansowane przez UMWD.
No przecież wiem, że kible w barwach woj. dolnośląskiego (i z napisem 'Dolny Śląsk") to jednostki z PR, a ten z napisem "Koleje Dolnośląskie' to KD, to chyba logiczne prawda, hehe
Nowa jakoś to nowa jakoś, przedziałowymi pudłami jeździło sie bardzo dobrze, a jednostki które miała dostarczyć Sigma miały być tej klasy co turbokible, część z nich do teraz stoi w Katowicach przy ul. Raciborskiej. Nową jakością miałabyć też obniżka cen która weszła w życie odrazu po przejciu tras przez KŚ.
Marszałek myślał, że podoła i chciał odrazu przejąć wszystkie linie, gratulacje za odwage, jednak porażka tego przedsięwzięcia nie leży tylko po jego stronie, wręcz przeciwnie w większej części leży gdzie indziej.
Początkowo KŚ miały przejąć linie S1, S5 i S8.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-10-2016, 10:17
hanys napisał/a:
No przecież wiem, że kible w barwach woj. dolnośląskiego (i z napisem 'Dolny Śląsk") to jednostki z PR, a ten z napisem "Koleje Dolnośląskie' to KD, to chyba logiczne prawda, hehe
Nie irytuj się, to była taka proforma, bo wiele osób kible w malowaniu dolnośląskim uważają za tabor KD.
Osobiście nie widziałem klasycznego kibla z logo KD, ale być może dostały te dwa które mają w rezerwie.
hanys napisał/a:
Nowa jakoś to nowa jakoś, przedziałowymi pudłami jeździło sie bardzo dobrze, a jednostki które miała dostarczyć Sigma miały być tej klasy co turbokible, część z nich do teraz stoi w Katowicach przy ul. Raciborskiej. Nową jakością miałabyć też obniżka cen która weszła w życie odrazu po przejciu tras przez KŚ.
Marszałek myślał, że podoła i chciał odrazu przejąć wszystkie linie, gratulacje za odwage, jednak porażka tego przedsięwzięcia nie leży tylko po jego stronie, wręcz przeciwnie w większej części leży gdzie indziej.
Początkowo KŚ miały przejąć linie S1, S5 i S8.
Ja nie mówię że czeskimi przedziałówkami jeździło się źle, ale gdyby to był tabor własny KŚ. Jak widać długo to nie trwało i szybko przeszło do historii. Obecnie mamy to co mamy. Mimo wszystko myślałem że na Gliwice - Częstochowa jeździ wyłącznie nowy, a w najgorszym wypadku zmodernizowany tabor, a kible na mniej znaczących liniach (Oświęcim, Lubliniec, czy Rybnik). Jednak wczoraj się przekonałem że grubo się mylę.
Nie rozumiem dlaczego uważasz, że linia np. na Rybnik czy Lubliniec jest mniej znacząca? Przecież w pociągach do Raciborza czy też Bohumina ciężko znależć miejscie siedzące np. na st. Katowice Ligota. Pociągi z Katowic do Lublińca jeżdżą zawalone po brzegi m.in. ma odc. Tarnowskie Góry - Lubliniec ale widać także znaczny wzrost liczby pasażerów pomiędzy Katowicami a Bytomiem oraz pomiędzy Katowicami a Tarnowskimi Górami.
Jeśli chodzi o stare EN57 to muszą one jeździ do Częstochowy m.in. dlatego, że tam jest ich serwis, po co ma to być podsył skoro mogą zabrac pasażerów.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-10-2016, 10:33
Może źle się wyraziłem z tym "mało znaczące". Ale nie wiedziałem jak nazwać linie, na których zazwyczaj jeżdżą kible.
Co do tego serwisowania w Częstochowie, to mnie oświeciłeś. Myślałem że cały tabor który jeździ w KŚ jest serwisowany w Katowicach. Ale wybacz, z technicznego punktu jestem słaby
Ciekawy jestem, gdyby tak KŚ prowadziły obsługę jednej pary Częstochowa - Tarn. G - Częstochowa, czy frekwencja byłaby lepsza niż obecnie za PR. Ostatnio 3 razy widziałem przyjazd do Tarnowskich Gór tego regio po godzinie 9.20 i frekwencja szok, 3 - 5 osób na stacji końcowej w TG. Cena biletu regio 14,60.
Ale to nie jest normalne połączenie tylko ujawniony podsył. PRy obsługują linie do Wielunia Dąbrowy i kible które tam jeżdżą muszą zjeżdżać na szopę do Częstochowy. Skoro i tak jedzie, to chyba dobrze że ktoś tym pojedzie. Ja jechałem we wrześniu w odwrotnym kierunku i na starcie w TG było 10 osób, więc nieznacznie lepiej. Kibel nie miał nawet relacji na wyświetlaczu/kartce.
Ile trzeba skończyć szkół czy kursów żeby wpaść na to by połączyć obiegi i utworzyć pociąg relacji np Koluszki - Tarnowskie Góry? Byłaby moim zdaniem wtedy szansa na przyciągnięcie większej liczby podróżnych na odcinku gdzie "kibel NIE POSIADA NAWET informacji o relacji tego pociągu".
Oops! Przecież to temat o Kolejach Śląskich
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-10-2016, 23:39
sebek, Z pewnością byłaby lepsza. Niech wreszcie decydenci pójdą po rozum do głowy i zrozumieją, że pasażer nie powinien zastanawiać się nad przewoźnikiem, tylko płacić jedną określoną cenę za określoną trasę przejazdu. Chore jest (niezależnie od intencji) wpuszczanie pojedynczych kursów PR-ów na trasy obsługiwane przez KŚ-ie bez synchronizacji taryf.
Myślę, że na takiej trasie jak Tarnowskie Góry - Częstochowa, powinna być taryfa liniowa, cena może z 10zł, kilka par dziennie obsługiwanych przez KŚ, czas przejazdu jest dobry, około 55 minut.
Ale fakty są takie, jest jeden pociąg PR, bilet 14,60, godziny nikomu nie pasujące, typowy podsył jak napisali koledzy powyżej no i konkurencja w postaci PKS Częstochowa i jakiś prywaciarz na minibusach, odjeżdżający z peronów dworca autobusowego. Przyjrzałem się odjazdom PKS i też frekwencja przeciętna, od kilku osób poza szczytem do nieco lepszej w godzinach powrotów z pracy.
Co do relacji obsługiwanej przez PR, może gdyby zrobili trasę Zduńska Wola - Częstochowa - Tarnowskie Góry, kto wie, czy nie poprawiłaby się frekwencja. Powrót regio na trasę Zduńska Wola - Częstochowa i dodatkowo do Tarn. Gór. Oczywiście przed laty były bezpośrednie Zduńska Wola - Tarn. Góry, nie jadące przez Częstochowę, ale dziś widziałbym relację p. Częstochowę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum