Może popiszcie sobie na priv, albo spotkajcie się na piwie i dajcie sobie po razie, bo już nudne się to robi. Poza tym kompletnie nie na temat.
Cytat:
Nocne pociągi Trójmiasto – Warszawa jadą coraz dłużej. Dlaczego?
Dlaczego nocne pociągi łączące Warszawę z Trójmiastem omijają najszybszą drogę między metropoliami – magistralę E65 – serwując pasażerom konieczność jazdy w czasie dłuższym niż autobusowa konkurencja? Okazuje się, że PKP Intercity miało w tym względzie niewiele do powiedzenia.
No właśnie wcześniej Polaris Kołobrzeg - Warszawa jechał około 7 godzin, teraz ponad 8 a w odwrotnej relacji jeszcze dłużej.
hanys, To tak jakbyś napisał, że Bukowno Przymiarki mają większy potok ludności niż Warszawa.
A może chcesz spowodować wzrost przewozów u konkurencji, czyli busiarstwa? ;-)
@pawel78, pisząc takie bzdury po prostu sie ośmieszasz i tyle więc daruj sobie te swoje bezsensowne porównania! Informacje którze ja przekazuje na forum nie są moimi wymysłami tylko szczerą prawdą! Z racji swojej pracy mam wgląd w takie czy inne kwestie.
hanys, Ja ośmieszam? Raczej Ty.
Miasto z ok. 200tyś mieszkańców zapewni mniejszy potok niż GOP z 1,6-2 milionami ludzi (200000 < 1600000). Skoro Katowice stracą x połączeń kolejowych to ludzie wybiorą autobus/samochód. Proste jak drut.
@pawel78, tak miasto '200 tys' jest w stanie zapewnić większy potok co widać m.in. np. na EIP. Nie widze sensu w kontynuowaniu tej dyskusji gdyż jesteś oporny na nową wiedze i upierasz sie przy argumentach stosowanych w PRL. Tak więc tyle w temacie.
hanys, Nie każdy wybiera EIP/EIC/EN. I nie każdy pojedzie ok. 2h do Częstochowy aby dojechać do Krakowa/Wrocławia. Zrozum to.
To Ty twierdzisz, że 200.000 > ok.1.600.000
A kto niby ma jechać 2h do Częstochowy żeby wsiąść do pociągu na Wrocław lub Kraków? Widzę że sam już się gubisz w tych swoich bzdurach. O liczbie ludności napisałem już wszystko więc powtarzać się nie będę
GOP jakoś nie jest w stanie zapełnić EIP nawet w części tak jak Kraków. Znaczenie ma także mobilność mieszkańców, z Częstochowy wyjeżdża się do pracy/ na studia, do Krakowa się przyjeżdża, mowa o tłumach turystów, a GOP no cóż jak widać po EIP nie jest już tak atrakcyjny. Nie ma co się obrażać, pomysł z podziałem składów na Częstochowę i Katowice jest fajny, spokojnie do Wrocławia mogą też kursować te z rozpoczynające bieg w Katowicach.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-07-2016, 01:58
sheva17 napisał/a:
a GOP no cóż jak widać po EIP nie jest już tak atrakcyjny.
GOP jest atrakcyjny, ale ma też rozwinięty transport drogowy, dobre i szybkie drogi itd. Ja osobiście nad tym ubolewam, że ciągle grzebie się w siatce połączeń Poznania z Katowicami i rozkomunikowuje połączenia w góry. Potem wychodzą takie cyrki, że jest 8-10 godzin "przesiadki" w Katowicach. I lata mijają, a jest coraz gorzej.
Nocny Warszawa - Świnoujście wypada od 1 września? Sitkol nie pokazuje tego składu. TLK Aurora tylko do Jeleniej Góry przez Poznań bez grupy wagonów do Szczecina i Gorzowa.
W aplikacji PLKi - Rozkład Kolejowy połączenie istnieje. Aurora ma bezpośrednie wagony do Świnoujścia przełączane w Poznaniu do Centaurusa? Tak jak było przed wakacjami.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Jeśli po wakacjach lub z nowym rozkładem jazdy nastąpią drastyczne cięcia w rozkładzie jazdy PKP Intercity to proszę się nie dziwić. We wrześniu z okazji 15-lecia spółki każdy pracownik PKP Intercity otrzyma extra 1000 zł brutto. Będzie to wypłata jednorazowa - coś w rodzaju dodatku/premii.
Spółka PKP Intercity została założona 1 września 2001 r. Zatrudnia ponad 7 tysięcy ludzi. Policzmy:
7.000 x 1.000 = 7.000.000 zł
Skąd wziąć 7 mln zł na dodatkowe premie dla pracowników? Z dotacji na pociągi czyli z naszych podatków. Innej możliwości nie ma. Zwłaszcza, że PKP Intercity ma kilkadziesiąt mln zł straty i ponad 100 mln zł kredytów bankowych, które spółka nieustannie zaciąga, żeby - kolokwialnie mówiąc - nie zdechnąć. Do tego jeszcze gigantyczny kredyt na zakup Pendolino...
A z kolei od 16 października ORION (tylko w stronę Szczecina) znowu pojedzie zmienioną trasą na odcinku Katowice-Opole (przez TG, Lubliniec, Fosowskie, nie wiem gdzie postoje), nie zmieścił się w jakimś nocnym zamknięciu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum