Przy dobrej ofercie na E20 frekwencja wróci. BTW, aż się prosi o remont na 200 tej trasy, przynajmniej niektórych odcinków.
Tak samo jak prosi się, żeby Husarze dopuścić do 200km/h (nie widzę niczego, co by miało stać na przeszkodzie, poza tym, że w chwili obecnej Pędolina przestałyby być jedynymi pociągami w Polsce osiągającymi tą prędkość). Przy BWE dopuszczonych w całości do 200km/h taki manewr rzeczywiście miałby sens.
krzychu12231, Zgoda, też jest dla mnie wielką zagadką po co PIC zakupił lokomotywy na 230 gdy jeżdżą tylko 160. Jasne, że nigdy nie osiągną maksymalnej prędkości bo składy wagonowe nie mogą jeździć powyżej 200, ale w tej chwili nawet nie wspomina się o remoncie E20 na 200.
Ano niestety się nie wspomina. Ale jeśli już nie 200, to przydałoby się chociaż, żeby zrobić, przynajmniej na razie, na całym odcinku Poznań - Warszawa to 160km/h. Bo obecnie co kawałek szlakowa jest obniżana na kilka/kilkanaście km do 100, 120 czy 130km/h, a to też zawsze jest kilka minut w plecy. Myślę, że wówczas byłaby szansa na zejście na tym odcinku do 2:15h dla EIC.
Cały odcinek Warszawa - Berlin powinien być zrobiony na v 160-200.
a nawet na wybranym odcinku na 250 i oddzielony musi być ruch pasażerski od towarowego.
Koleje Dużych Prędkości. Jerzy Polaczek ujawnił koncepcję powrotu PiS do projektu superszybkich pociągów łączących Warszawę z Łodzią i Poznaniem. W 2011 r. ówczesny minister Sławomir Nowak zamroził ten projekt do 2030 r., bo Polski na niego nie stać. PiS uważa, że taka inwestycja wpłynie pozytywnie na gospodarkę i zapewni transfer nowoczesnych technologii do Polski. – Środki miałyby pochodzić m.in. z UE i od inwestora prywatnego w ramach umowy PPP – stwierdził Jerzy Polaczek.
– Gdyby udało się pozyskać finansowanie, KDP mogłoby wesprzeć branżę wykonawczą po 2023 r., kiedy skończą się inwestycje współfinansowane z budżetu UE na lata 2014–2020 – twierdzi Jakub Majewski.
Mam pytanie. Jak wiemy prawdopodobnie i za rok prędkość maksymalna na kolejnym odcinku CMK nie zostanie podniesiona. Czy nie mogą w związku z tym na już zmodernizowanych 80 km podnieść jej do 220, aby skrócić pasażerom czas podróży? A poza tym co z podnoszeniem prędkości na fragmentach linii kolejowej numer 9?
_________________ TAK dla ograniczenia ilości spółek kolejowych do PKP Cargo i PKP (pasażerskie). Tak dla agencji PLK!
Proponuję zaprzestać jałowych dyskusji o KDP i zacząć dyskutować o KNP (Koleje Normalnych Prędkości) czyli dzisiaj 160-200 km/h co w zupełności wystarcza w kraju o kształcie Polski na zaspokojenie potrzeb ruchu osobowego i towarowego.
Przez kilka lat Polska kolej żyła wizją budowy linii dużych prędkości. Podejmowano nawet odpowiednie analizy mające wykazać, czy projekt faktycznie warto realizować. Jednak ostatecznie, decyzją ówczesnego ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka, projekt z końcem roku 2011 został zamrożony. W przyjętym niedawno przez rząd PO-PSL Krajowym Programie Kolejowym również nie zarezerwowano ani złotówki na powrót do pomysłu budowy KDP w Polsce. Czy nowy rząd podtrzyma stanowisko swoich politycznych poprzedników, czy też może zmieni zdanie i powróci do budowy „Igreka”?
Wysłany: 30-12-2015, 10:46 Biorąc pod uwagę pierwsze działania
Nowy rząd zajmie się koleją i drogami na samym końcu czyli być może nigdy.
Najpierw zajmie się uniemożliwianiem krytyki i to tej racjonalnej, spokojnej i rzeczowej.
Potem zapewni sobie długie trwanie na stołkach zgodnie z ustanowionym przez siebie prawem.
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-07-2016, 22:17
Województwo Dolnośląskie, gmina Mirsk koncepcja przedłużenia KDP do Pragi.
Wysłany: 11-07-2016, 19:39 Koleje dużych prędkości do Pragi?
Najpierw kolej normalnej prędkości z Katowic do Krakowa!!!!! Udowodnijcie, że potraficie zmodernizować jedną z najstarszych linii kolejowych w Polsce!!!!! A może w pocie czoła pracujecie nad studium niewykonalności tej linii? Może udowodnicie, że linia jest nieekonomiczna?
Mimo zmian politycznych, jedna kwestia pozostaje niezmienna – więcej uwagi poświęca się budowie nowych dróg niż linii kolejowych. Perspektywa realizacji Kolei Dużych Prędkości (KDP) nadal pozostaje odległa. Przedstawiciele rządu podkreślają, że warto rozmawiać o tym cywilizacyjnym projekcie dla kolei, ale nieco w innym kontekście. – W tym miejscu Europy sukces tego projektu może zależeć od współpracy z sąsiadami – podkreśla Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury i budownictwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum