Zadaszenie dworca o powierzchni pięciu boisk piłkarskich zostało pokryte blisko 5000 paneli. Na placu budowy, pod ziemią trwa montaż torów o długości ponad 10 km. Nowy łódzki dworzec, którego budowa jest największą taką inwestycją prowadzoną przez PKP Polskie Linie Kolejowe, będzie jednym z najnowocześniejszych w Europie.
Budowa dworca Łódź Fabryczna pochłonęła już 1 mld zł.
Zakończyło się szklenie głównych hal nowego dworca Łódź Fabryczna - na dachach ułożono 7,5 tys. szklanych i metalowych paneli - podały PKP PLK. Zaawansowanie inwestycji wynosi 75 proc., a na jej realizację wydano już ponad 1 mld zł.
Dworzec Łódź Fabryczna ma być udostępniony jesienią 2016 r.
Wczesną jesienią przyszłego roku powinien zostać udostępniony podróżnym dworzec Łódź Fabryczna. Jego budowa jest największą inwestycją prowadzoną obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Wartość kontraktu to ponad 1,75 mld zł brutto.
Dworzec Łódź Fabryczna ma być gotowy w sierpniu 2016 r.
Torpol, lider konsorcjum odpowiedzialnego za budowę nowego dworca Łódź Fabryczna, podpisał z zamawiającym (PKP PLK, miasto Łódź oraz PKP) aneks przesuwający termin wykonania robót do sierpnia 2016 r.
Jak podał Torpol, przesunięcie terminu wynika z opóźnienia w przekazaniu jednej z działek, kluczowej dla dokończenia budowy. Opóźnienie było niezależne od konsorcjum.
Opóźniona budowa Łodzi Fabrycznej zbliża się do końca.
Prowadzący do stacji Łódź Fabryczna tunel jest gotowy w 90 procentach – zapewniali w środę przedstawiciele PKP PLK. Kończy się też budowa peronów i okrywającej halę dworca kopuły. Inwestycja ma być otwarta za rok, kilkanaście miesięcy po zakładanym pierwotnie terminie. – Na każdej tak dużej budowie pojawiają się problemy, których nie można było przewidzieć – twierdzi Marcin Mochocki, członek zarządu PLK.
Łódź Fabryczna bez zarządcy. Co z wynajmem lokali?
Dla nowego dworca Łódź Fabryczna wciąż nie wybrano operatora - osoby, do której kompetencji ma należeć zawieranie w imieniu właściciela umów na wynajem powierzchni handlowych stacji. Nie określono też stawek najmu. W efekcie przyszli podróżni korzystający z podziemnej stacji, której otwarcie ma nastąpić za osiem miesięcy, mogą być przynajmniej w pierwszym okresie jej działalności pozbawieni możliwości zakupu na niej czegokolwiek poza biletem na podróż.
Wykonawca chce negocjować termin i kwotę kontraktu.
Budowa dworca Łódź Fabryczna może kosztować nawet o 100 mln zł więcej i zakończyć się o kolejnych kilka miesięcy później. Konsorcjum Torpol – Astaldi – PBDiM – Intercor wystosowało wobec inwestorów zaproszenie do negocjacji w sprawie zwiększenia kwoty kontraktu oraz trzeciego już przesunięcia terminu (początkowo dworzec miał zostać otwarty 28 lutego 2015 r.). Nie wiadomo, kiedy możemy spodziewać się wiążących decyzji w tej sprawie.
Łódź Fabryczna: Czy dofinansowanie z UE jest zagrożone?
Ewentualne przesunięcie terminu oddania do użytku łódzkiego podziemnego dworca poza 2016 r. stawiałoby pod znakiem zapytania unijne dofinansowanie do jego budowy – wynika z informacji udzielonych "Rynkowi Kolejowemu" przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. O próbach wydłużenia kontraktu przez generalnego wykonawcę informowaliśmy w styczniu. Choć wykonawca deklaruje ukończenie budowy w 2016 roku, w wypowiedziach jednego z zamawiających pojawia się w tym kontekście data przyszłoroczna. Strona kolejowa i miejska zapowiadają, że nie uznają roszczeń partnera.
Stan zaawansowanie prac przy budowie najnowocześniejszego obiektu kolejowego w Polsce wynosi 96 proc. Rozkładowe pociągi odjadą z nowego dworca w grudniu br., czyli od nowego rozkładu jazdy 2016/2017. Warunkiem jest zakończenie odbiorów robót budowlanych do końca sierpnia – informuje „Dziennik Łódzki”.
Na budowie łódzkiego podziemnego dworca trwają prace wykończeniowe. Z wypowiedzi dyrektora łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu wynika jednak, że pomieszczenia do obsługi pasażerów nie będą jeszcze gotowe do ich przyjęcia w dniu oficjalnego otwarcia. Wraz z koniecznością dokonania testów urządzeń srk sprawi to, że ogólnodostępne pociągi wjadą na stację o ponad 3 miesiące później.
Trwają przygotowania do uruchomienia przewozów z wykorzystaniem nowej stacji. W ubiegłym tygodniu podczas Rady Przewoźników PKP PLK przedstawiły założenia ruchowe dla stacji Łódź Fabryczna. Składał się na nie m.in. zakaz prowadzenia manewrów, zakaz odstawiania składów – również na stacji Łódź Widzew i zakaz ruchu szynobusów. Zarządca infrastruktury stwierdził też, że składy wagonowe powinny wjeżdżać na dworzec z lokomotywami z obu stron, a do tego pociągi powinny być wyposażenie w blokadę hamulca bezpieczeństwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum