KD ogłosiły sukces reaktywowanych połączeń do/z Drezna. To co w przypadku połączeń obsługiwanych do marca 2015 przez PR było powodem ich zawieszenia (rzekomo niska frekwencja), w przypadku KD okazuje się być wielkim sukcesem. I jak tu poważnie traktować wierchuszkę KD i kolejarzy w ogóle? Goebbels nie powstydziłby się takiej propagandy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
To prawda, dokładnie te same liczby są przedstawione jako znakomity wynik. W ogóle bez sensu jest oceniać sukces połączenia po tygodniu, to o wiele za wcześnie.
KD ogłosiły sukces reaktywowanych połączeń do/z Drezna. To co w przypadku połączeń obsługiwanych do marca 2015 przez PR było powodem ich zawieszenia (rzekomo niska frekwencja), w przypadku KD okazuje się być wielkim sukcesem. I jak tu poważnie traktować wierchuszkę KD i kolejarzy w ogóle? Goebbels nie powstydziłby się takiej propagandy.
O żadnym sukcesie mowy być nie może, ponieważ frekwencja w pociągach do/z Drezna utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Jeżdżę, obserwuję, mam porównanie. Zresztą w marcu zeszłego roku, po likwidacji RE, rzeczniczka KD była łaskawa powiedzieć dla "RK", cytuję:
"Koleje Dolnośląskie starają się nie pozostawiać pasażerów samych sobie, chociaż zlikwidowane połączenie było realizowane przez innego przewoźnika. Aczkolwiek liczba podróżnych przekraczających granicę w zlikwidowanych pociągach była stosunkowo mała (ok. 5-15 osób), to podkreślić należy, że wizerunkowo i dla regionu były one ważne."
Od marca nic się nie zmieniło. Pasażerów w pociągach do/z Drezna ani znacząco nie przybyło, ani nie ubyło. I oto kilka miesięcy temu przedstawicielka KD mówiła o małej frekwencji w pociągach PR (ciekawe skąd pozyskała dane dot. frekwencji w pociągach konkurencji?), a dziś po przejęciu tych połączeń, KD nagle zmieniły narrację i mówią o sukcesie. Rzeczywiście, sukces jak cholera!
Sukcesem jest wyłącznie to, że pociągi przez granicę wróciły, bo są potrzebne. Łączą państwa, łączą regiony i powinny nieustannie jeździć. Nawiasem mówiąc, wyobraźcie sobie jaka histeria byłaby we wrażliwych na krytykę KD, gdyby dla odmiany teraz to rzecznik PR zabrał głos w sprawie frekwencji w pociągach KD do/z Drezna...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Podróż pomiędzy stacjami granicznymi Zgorzelec i Görlitz nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dla pasażera – na odcinku granicznym Zgorzelec – Görlitz konduktorzy Kolei Dolnośląskich od 13.12.2015 r. wydadzą wszystkim pasażerom bilety promocyjne z ceną 0 złotych.
Ponadto wszystkie bilety jednorazowe i okresowe wystawione do/od stacji Zgorzelec uprawniają do nieodpłatnego przejazdu do stacji Görlitz, natomiast bilety wystawione przez stację Zgorzelec (np. w relacji Węgliniec – Zgorzelec - Jelenia Góra) – do nieodpłatnego przejazdu na odcinku Zgorzelec – Görlitz – Zgorzelec („tam i z powrotem”). Dotyczy to także biletów wydanych na przejazdy pociągami REGIO, które są honorowane w pociągach Kolei Dolnośląskich.
Cytat:
Na odcinku granicznym bez ponoszenia dodatkowych opłat mogą ponadto wielokrotnie podróżować posiadacze biletów EURO-NYSA-TICKET, Podróżuj z KD i trilex-Tagesticket – zgodnie z terminem ważności biletu.
A co jeśli mam bilet do stacji Görlitz w taryfie DB? Też jadę przez granicę za darmo, czy muszę wykupić przejściówkę? I ile taka przejściówka kosztuje?
A co jeśli mam bilet do stacji Görlitz w taryfie DB? Też jadę przez granicę za darmo, czy muszę wykupić przejściówkę? I ile taka przejściówka kosztuje?
Na stronie KD stoi, że trzeba mieć odpowiedni bilet do stacji przed granicą. Przy przejeździe z Niemiec - do dojazdu do Zgorzelca uprawniają określone bilety "wystawione według ofert Die Länderbahn GmbH". A co z biletami według ofert DB? Trzeba kupić jakąś przejściówkę? Co jeśli mam bilet dalekobieżny do Görlitz kupiony np. w Sparpreisie? Albo Schönes-Wochenende-Ticket, Quer-durchs-Land-Ticket, bądź też bilet landowy? To, jakby nie było, nie są oferty Trilexa, a jedynie honorowane przez Trilex.
Ewentualnie tutaj: https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/przejazdy-na-odcinku-zgorzelec-g%C3%B6rlitz.html piszą że na odcinku przejściowym konduktorzy wystawiają wszystkim pasażerom w relacji Zgorzelec-Görlitz bilety zerowe. Ale co z relacją Görlitz-Zgorzelec? Niby znalazłem na stronie Trilexa jakąś taryfę kilometrową, ale ona się raczej nie odnosi do przejazdów przez granicę, a jedynie po Niemczech (gdzie, zresztą, obowiązuje ona raczej tylko przy przejazdach przejściowych pomiędzy dwoma związkami taryfowymi). Czy to znaczy, że na tą relację powinienem mieć bilet międzynarodowy? A jeśli mam bilet ważny do granicy Niemiec - to w KD powinni mi teoretycznie sprzedać bilet od punktu granicznego? Teoretycznie posiadając już bilet do Görlitz mógłbym kupić najtańszy bilet z taryfy związku ZVON, który byłby ważny do granicy, za 1,5 euro.
Jadąc z Niemiec też obowiązuje ten darmowy przejazd przez granicę, czy muszę mieć bilet niemiecki do samej granicy, a w Polsce teoretycznie powinienem dostać od konduktora bilet od granicy (a w praktyce pewnie nie będzie umiał, lub nie będzie się dało, i wystawi od Zgorzelca)?
kpc21, za zero złotych można przejechać zarówno ze Zgorzelca do Gorlitz jak i z Gorlitz do Zgorzelca. Pociągi na tym odcinku obsługują KD. Wszystko jest dokładnie wyjaśnione na stronie KD, którą linkujesz. Czy tak trudno przeczytać prosty tekst ze zrozumieniem?
Tłumacząc łopatologicznie, wsiadasz do pociągu w Gorlitz i za darmo jedziesz do Zgorzelca. I tak samo w drugą stronę. Nie ma żadnych płatnych przejściówek. Są bilety za 0 zł, które wystawia konduktor(ka).
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Czy ktoś się orientuje, ile kosztuje bilet jednorazowy Drezno-Wrocław przy zakupie w kasie w Dreznie? Na stronie trilexu jest informacja tylko o bilecie powrotnym, a na stronie KD tylko o bilecie Wrocław-Drezno...
Od dnia 27 stycznia 2016 r. zostają wprowadzone zmiany w zasadach odprawy podróżnych na podstawie oferty „Promocja Drezdeńska”. W porozumieniu z niemieckim partnerem Die Länderbahn GmbH ujednolicony został okres przedsprzedaży biletów do 7 dni.
Bilety „Promocji Drezdeńskiej”, także od 27 stycznia, będą również dostępne w stacjonarnych automatach biletowych.
Odprowadziłam właśnie siostrę na dworzec. Popołudniowy pociąg Drezno - Wrocław pojechał na jednym Desiro. Jak zwykle zresztą.
Panowie z działu organizacji przewozów KD, do was się zwracam. Jeden szynobus to może sobie jechać z Görlitz do Jeleniej Góry. Ale nie do Wrocławia, do jasnej cholery!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Beatrycze, dostałam donos, że dziś popołudniowy pociąg Drezno - Wrocław też pojechał na podwójnym Desiro. Da się? Da się. Tylko dlaczego o normalność w KD trzeba się wykłócać na forum publicznym?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czy ktoś się orientuje, ile kosztuje bilet jednorazowy Drezno-Wrocław przy zakupie w kasie w Dreznie? Na stronie trilexu jest informacja tylko o bilecie powrotnym, a na stronie KD tylko o bilecie Wrocław-Drezno...
Oto oficjalna odpowiedz na zapytanie emailem:
Cytat:
Wenn Sie nur in einer Richtung fahren wollen, benötigen Sie 2 Fahrscheine: einen deutschen Fahrschein bis Görlitz und für die Weiterfahrt einen polnischen Fahrschein ab Zgorzelec.
Die Einzelfahrt Dresden Hbf – Görlitz kostet (werktags vor 9 Uhr) für 1 Erwachsenen 22,10 EUR.
Nutzen Sie dagegen nach 9 Uhr (am Wochenende und feiertags ganztägig gültig) das trilex-Tagesticket (TTT) bis Görlitz für 1 Erwachsenen 20 EUR.
Der Fahrschein Görlitz – Zgorzelec ist vorübergehend kostenfrei. Es wird vom polnischen Kundenbetreuer ein Ticket für 0 Euro / 0 PLN (Zloti) ausgegeben.
Für die Weiterfahrt von Zgorzelec bis Wroclaw zahlen Sie 27,10 PLN für 1 Erwachsenen.
Die Anschlussfahrscheine bei den polnischen Kollegen im Zug können nur in bar und nur in polnischer Währung bezahlt werden.
W skrocie: trzeba kupic dwa bilety
- Drezno-Görlitz (22,10 lub 20 EUR - zaleznie od pory dnia i dnia tygodnia)
- Zgorzelec-Wrocław (27,10 PLN)
Beatrycze, dostałam donos, że dziś popołudniowy pociąg Drezno - Wrocław też pojechał na podwójnym Desiro. Da się? Da się. Tylko dlaczego o normalność w KD trzeba się wykłócać na forum publicznym?
Z tego co się orientuję ten pociąg jeździ na podwójnym Desiro tylko w piątki, soboty i niedziele. Jest to absurdalne, bo jedno Desiro stoi bezczynnie przez 4 dni robocze, gdy więcej ludzi wraca z pracy i szkoły.
Trzeba było wynająć 4 albo 5 pojazdów - byłoby taniej, a na jedno by wyszło. Gdyby podliczyć planowe przestoje, wyszłaby niezła sumka wyrzucana w niemieckie błoto. Rozrzutność KD i niewykorzystywanie w pełni wynajętego taboru - karygodne!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum