EIC z Węglińca
Trochę szkoda jak to wypali, bo liczyłem na jakiś TLK/IC z Węglińca, bo w bliskim mojemu sercu Chojnowie się niestety EIC nie zatrzyma. Poza tym EIC nie na moją kieszeń. Nadal wybierać będę musiał zatem KD+TLK/IC z przesiadką we Wrocławiu, bo oczywiście IC z Legnicy nawet jak wypali to nie będę miał jak na niego dojechać przy tak rewelacyjnej godzinie odjazdu.. Aha, i moim zdaniem powinno być coś jeszcze na Katowice, Kraków/Przemyśl zamiast 2x Wa-wa.
Z głównych ciekawostek:
- ogólne pojawienie się czegoś na kształt taktu na niektórych trasach do i z Wrocławia (odjazdy o przewidywalnych godzinach, co godzinę lub pół)
- wejście KD na trasę Wrocław-Rawicz i znacząco większa ilość połączeń na tej trasie niż do tej pory. PRy zostają na odcinku do Leszna i Poznania.
- ogólne pojawienie się czegoś na kształt taktu na niektórych trasach do i z Wrocławia (odjazdy o przewidywalnych godzinach, co godzinę lub pół)
To są tylko życzenia ze strony UMWD, nie ma co się do tych końcówek przyzwyczajać. PLK tak zmasakruje i poprzestawia ten rozkład, że go twórcy z UMWD nie poznają Poza tym do tworzenia tego projektu wykorzystano nieaktualne czasy przejazdu (niektóre odcinki są w remontach i już tej jesieni czas przejazdu się spektakularnie poprawi, jak np na Głogów-Rudna Miasto). W każdym razie wiemy przynajmniej jakie są życzenia UMWD i co stanowi bazę.
Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 05-09-2015, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
Tego nie byłbym taki pewny. Na pierwszy rzut oka, RJ przewiduje zwiększenie pracy eksploatacyjnej. Tylko skąd na to wziąć pieniądze? Jeśli ktoś myśli że wąsacze z PR Wrocław będą jeździć za półdarmo, to się grubo myli, przecież dopiero co przeprowadzili w czerwcu masową redukcję połączeń! Życzę oczywiście, aby ten projekt został w pełni wprowadzony w życie, ale faktem jest że dotacja na rzecz przewoźników będzie musiała wyraźnie wzrosnąć.
Wrocław - Wołów - (Głogów). Aktualnie jest 15 par, w nowym RJ widzę 18
Wrocław - Ziębice - (Kłodzko). Aktualnie jest 13 par, w nowym RJ widzę 15
Wrocław - Dzierżoniów. Aktualnie są 4 pary, w nowym RJ widzę ich 5
Wrocław - Krotoszyn. Aktualnie jeździ jedna oterminowana para, w nowym RJ będą dwie.
Najbardziej spektakularna jest poprawa RJ na linii Wrocław-Rawicz-(Poznań), ale to zasługa skończonej modernizacji.
Dalej mi się nie chce szukać, ale RJ jest bogatszy na całym Dolnym Śląsku a nie tylko E59, co sugeruje że albo będzie dużo kosztował, albo po prostu zostanie pocięty przed wprowadzeniem. W sąsiednich województwach (Opolskie, Wielkopolskie) szykuje się rzeź połączeń regionalnych na niespotykaną od wielu lat skalę, a u nas miałaby być zielona wyspa?
Widzę też niespójności z wielkopolskim RJ, który np zakładał likwidację wszystkich połączeń REGIO w relacji Wrocław-Łódź a w dolnośląskim projekcie te pociągi są. Rozkład wielkopolski przewiduje całkowitą likwidację połączeń między Krotoszynem a Oleśnicą, a rozkład dolnośląski nieznaczną poprawę oferty.
Nie sądzę, żeby projekt na tak zaawansowanym etapie miał być cięty. Środki na połączenia są przydzielone już dawno. Nie wiem co w Wielkopolsce, ale w opolskiem cięcia mają być "nieznaczne" (wg. ostatnich doniesień prasowych). Ma być np. nowa para z Wro do Nysy, więc na niektórych trasach będzie wręcz poprawa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum