Większość nadal na szczęście pozostaje tajna. Tak masz racje z tygodnia na tydzień poziom egzaminu jest dostosowany do średnioprzędnego poziomu zdających.
EDIT: Zmierzyłem się z przykładowym testem, pytania które zostały mi zaserwowane były skrojone do średnioprzędnej inteligencji młodego człowieka. A jak chcesz zobaczyć co to jest wiedza z zakresu ruchu drogowego to zajrzyj tam na forum tam na prawdę poważni i mądrzy ludzie się wypowiadają.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Borys_q, tak czy siak weryfikatorem umiejętności przyszłego kierowcy jest egzamin praktyczny a nie test, który przy odrobinie szczęścia można zaliczyć zaznaczając odpowiedzi metodą chybił-trafił.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Teoretycznie tak, tylko potem trafiasz na idiotę/debila który w mgle widoczności 50 m jedzie na światłach do jazdy dziennej, ludka który zobaczy odrobinę mgły i włącza wszystko co ma a w ulewie jedzie na dziennych, albo na innego patafiana który nie może zrozumieć różnicy między drogą w mieście bez znaku o ograniczeniu prędkości a drogą ze znakiem 50. Bardzo często jak się ktoś dowiadywał że jestem instruktorem to zadawał mi jedno pytanie: -słuchaj u nas jest takie nietypowe skrzyżowanie że są światła i Stop to o co tu chodzi? Jak mawia kolega pięty opadają bo ręce już dawno opadły. Dla przeciętnego kierowcy rozróżnienie pierwszeństwa tramwaju w kontekście działającej/niedziałającej sygnalizacji świetlnej jest ponad siły. A temat tramwaj vs rondo to już prawie rozważania na poziomie pracy doktorskiej.
EDIT Oczywiście umiejętności weryfikuje praktyczny, tylko zrozumcie wszyscy kierowca ma wiedzę i umiejętności. To, że ledwo nauczyliśmy się obsługi 3 pedałów i kierownicy, wykuliśmy na pałę strefę egzaminacyjną nie powoduje, że jesteśmy ani trochę kierowcami.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Koszmar na egzaminie na prawo jazdy. "Plac manewrowy i ronda".
Jazda po placu manewrowym, pokonywanie rond, bezpieczeństwo jazdy - z tym podchodzący do egzaminu na prawo jazdy mają największe problemy - mówi w rozmowie z RMF FM Maciej Kulka, instruktor jazdy, współwłaściciel ośrodka szkolenia kierowców w Lublinie. "Ludzie skupiają się na tym, żeby się nauczyć na pamięć, co mają zrobić, jak się przygotować po to, żeby zaliczyć ten egzamin i później już brakuje czasu na to, żeby dobrze przygotować się do jazdy w ruchu drogowym" - dodaje.
Wniosek jest jeden. Nie każdy nadaje się na to aby dać mu w łapę prawo jazdy (czyt. ludzie są głupi, a za kierownicą trzeba myśleć). Potem mamy wypadki i inne kwiatki...
Egzamin na prawo jazdy w Legnicy. Motocyklista zdał, bo przeżył.
Podczas egzaminu na prawo jazdy w centrum Legnicy mogło dość do tragicznego wypadku. Mogło, bo wyjątkowym refleksem wykazał się egzaminowany motocyklista. Podczas przejazdu przez skrzyżowanie, tuż przed jego motor, z impetem wyjechał samochód dostawczy, który wymusił pierwszeństwo.
I to jest kierowca, myślenie przewidywanie i obserwacja. Podejrzewam, że połowy wypadków dało by się uniknąć jeśli ten co miał pierwszeństwo by był rozgarnięty. Nie sztuką jest przejeździć 30 lat bez wypadku ze swojej winy, sztuką jest przejeździć 30 lat bez wypadku w ogóle.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Radykalne zmiany w prawie jazdy. Dodatkowe szkolenia, wraca też zielony listek.
Od 4 stycznia przyszłego roku wchodzi w życie surowsze prawo zarówno dla młodych, jak i doświadczonych kierowców. Młodych czekają dodatkowe szkolenia już po zdobyciu uprawnień, a starsi nie będą mogli "zbijać" już punktów karnych. - Wierzę, że dzięki temu będzie bezpieczniej - uważa Mariusz Sztal z WORD w Warszawie.
A tak wygląda ofiara własnej patologii, polegającej na głosowaniu według wytycznych partyjnych.
Były Marszałek Sejmu i Minister Spraw Zagranicznych i były poseł PO Radosław Sikorski narzeka na znowelizowane przepisy dotyczące egzaminów na prawo jazdy. Głosował zgodnie ze ściągą, czyli bez zastanowienia i jak się okazuje teraz chyba tego srogo żałuje.
sikorski.png
Plik ściągnięto 6 raz(y) 156.35 KB
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Uzyskanie prawa jazdy jest trudne, bo to opłaca się urzędnikom.
Dlaczego w Polsce tak trudno zdobyć prawo jazdy? Pyta o to "Gazeta Wyborcza" i wyjaśnia - bo Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego utrzymują się dzięki poprawkowiczom. W styczniu 2016 roku w życie wejdą jednak nowe przepisy, które mogą zmienić obraz polskich ośrodków egzaminowania.
Egzaminy stanowią dziś aż 88 proc. przychodów tych ośrodków, czyli blisko 60 mln zł. Z tego niemal 70 proc. pochodzi z opłat za egzaminy poprawkowe. W Katowicach pewien kandydat aż 81 razy nie zaliczył "teorii". Próbuje co miesiąc, od 2012 r. Kosztowało go to już kilka tysięcy złotych. Nie do pobicia jest mieszkaniec Kielc, który 64 razy podchodził do znacznie droższego egzaminu praktycznego.
No to w koszalińskim ZORD-zie na razie na mnie krzywo patrzą, bo za teorię zapłaciłem tylko 30 zł, bo po 12 godzinach na nocnej zmianie w magazynie zdałem za pierwszym razem i to z maksymalną ilością punktów Ale praktyka jeszcze przede mną ;-)
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Raport NIK miażdżący dla systemu szkolenia kierowców.
Wprowadzane w ostatnich latach zmiany w szkoleniu i egzaminowaniu kandydatów na kierowców nie wpłynęły znacząco na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
Egzamin na prawo jazdy zdaje zaledwie co trzeci kursant, a polscy młodzi kierowcy są w czołówce państw Unii Europejskiej jako sprawcy wypadków. Rygoryzm egzaminów nie przekłada się na poprawę umiejętności kierowców, ale korzystnie wpływa na sytuację finansową WORD-ów, które utrzymują się głównie z opłat egzaminacyjnych. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli, której inspektorzy przyjrzeli się bliżej egzaminom na kierowców.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum