– Dokładnie przyjrzymy się wszystkim połączeniom InterRegio. Nie wykluczam, że jeśli będą deficytowowe, będziemy się z nich wycofywać – powiedział prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski.
Słowa te padły podczas konferencji prasowej zorganizowanej w związku z akceptacją programu restrukturyzacyjnego spółki przez większość marszałków województw. Prezes PR wspomniał, że w nowym rozkładzie jazdy 2014/2015 z 34 połączeń InterRegio pozostało jedynie 12.
Jeżeli zajdzie taka konieczność to będziemy cięli pociągi InteRegio – zapowiedział Prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski. Szef przewoźnika nie ukrywa, że w najbliższym czasie może nastąpić likwidacja wybranych połączeń. W pierwszej kolejności zlikwidowane zostaną właśnie InterRegio, z uwagi na ich ekonomikę.
Na razie przyglądamy się im – mówi Pasikowski i zapowiada, że przewoźnik będzie zabiegał o włącznie InterRegio do umów PSC, co skutkowałoby zapewnieniem dofinansowania z środków Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Jeżeli tak się nie stanie dalsza przyszłość pociągów, które z założenia miały konkurować z TLK, maluje się w raczej ciemnych barwach. Prawdopodobnie znikną one całkowicie z mapy połączeń kolejowych. Połączenia te nie mogą pozostać bez przychodów – jasno stwierdza Tomasz Pasikowski. A zatem czeka nas, jak to określił szef Przewozów Regionalnych „łagodne wygaszanie produktu”.
Przypomnijmy, że od nowego rozkładu jazy siatka połączeń InteRegio skurczyła się niemal o połowę. Obecnie jest ich jedynie 26.
To bardzo dobrze, bo wreszcie zatriumfuje prestiż EIP... za kilka lat zostaną tylko prestize i niedobitki TLK-a... a byli pasażerowie(klasy Economy) będą jeździć PB, BlaBla i własnymi autami...
Beton PKP wygra.....
Biedotka won z pociagów, do PB albo Bla Bla Cara,..... na dworcach ma panować prestiż EIP i Starbucks.... Puste to będą dworce ojjj puste....przy tym tempie dobijania PR-ów, likwidacji połączeń economy...
Prezes Pasikowski niestety realizuje takie a nie zlecenie z góry. Oczywistym jest, że chociażby IR, już nawet nie na wagonach, a na kiblach albo na ED72, w relacji do Poznania, szczególnie przy objazdach TLK będą bardzo konkurencyjne. Wycofanie IR do Poznania byłoby ewidentnym działaniem nie tylko na szkodę spółki, ale i pasażerów. Fakt, że PKP IC oddaje rynek, powinno wręcz stanowić zachętę do poprawy oferty przez PR, a nie jej liwkwlidowania. Co do relacji Warszawa-Szczecin czy też Warszawa- Wrocław przez Katowice, czy tez Lublin-Wrocław, tu kible się nie sprawdzą, ale w relacji do Poznania sprawa jest oczywista. Ale kości zostały rzucone, już nawet EIC ochrzczono jako Mewa.....Ale czego się spodziewać po grabarzu kolei, który na Komsiji twierdził, że Matejko jest deficytowy, co nie przeszkadzało PR utrzymać bardzo deficytowego Piasta. Swoją drogą jeżeli pełny Matejko był deficytowy to chyba Prezes Pasikowski na niczym by już nie zarobił....Panie Prezesie, żal.pl...........
Pasażerowie stracą kolejne tanie i wygodne połączenia kolejowe. To tylko kwestia czasu.
Ważą się losy popularnych i tanich pociągów IntrREGIO uruchamianych przez spółkę Przewozy Regionalne. Samorządowa spółka stawia sprawę jasno — albo do pociągów dopłacą marszałkowie województw albo Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Jeśli nie — interREGIO nie wyjadą na tory.
Od 14 czerwca z rozkładu wylatują IR Piast i IR Bolko. Brawo dla dyletantów z PR, Lublin stracił jedyne sensowne połączenie z Wrocławiem O ile argument kosztów miałby sens w przypadku Piasta o tyle w przypadku Bolko to już nieporozumienie. Proponuję w środku sezonu wyciąć jeszcze Bosmana, byłoby to zgodne z logiką obecnego szefostwa PR.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-06-2015, 15:27
Jeśli likwidacja BOLKA jest również spowodowana, nie robieniem konkurencji na CMK, składom IC, niech wytrasują go linią 62 i problem z głowy. Czas tylko nieznacznie się zwiększy, a potok podróżnych pozostanie.
Głupota. Mogły dociągnąć do końca roku, bo potem i tak pewnie się z tą marką zupełnie pożegnamy.
A świeżo namówiłem kolegę, na IR Bolko do Puław w wakacje...
PR kompromitują się z dnia na dzień. Jutro dowiemy się, że lina poznańska też jest niedochodowa plus pękający w szwach w wakacje IR Bosman. Ta decyzja ws. likwidacji IR Bolko to katastrofa dla studentów.
Czasto widuje Bosmana i akurta on w szwach na pewno nie pęka, podobnie zresztą jak Warta. Co innego Mewa pociąg ma bardzo dobrą frekwencje w każdy dzień.
Parę razy widziałem we Wrocławiu IR "Piast" do Warszawy, tuż przed odjazdem. Frekwencja w tym pociągu mizerna, na poziomie 5-10 proc. Wagony piętrowe dosłownie puste.
Nie wiem jak z frekwencją na trasie i w relacji powrotnej, bo nigdy nie jechałem tym pociągiem, ale te pustki we Wrocławiu są bardzo wymowne...
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Ja z kolei widuję czasami ten pociąg w Warszawie jak przyjeżdża z Wrocławia i też niestety bardzo kiepsko z frekwencją. Nie ma co ukrywać, że odkąd została otwarta "proteza koniecpolska" i czas przejazdu dla EIC/EIP z Warszawy do Wrocławia wynosi w granicach 3h30 minut ten IR stracił na frekwencji. Do tego dochodzi jeszcze Polski Bus, który też co prawda od 8 maja zlikwidował kilka kursów ale jednak mimo to jeszcze ma i tak niezłą ofertę na trasie P4. "Piasta" moim zdaniem położył długi czas przejazdu.
Czasto widuje Bosmana i akurta on w szwach na pewno nie pęka, podobnie zresztą jak Warta.
Bosman ma dobrą frekwencję, podobnie Warta, szczególnie w piątki.
Cytat:
Parę razy widziałem we Wrocławiu IR "Piast" do Warszawy, tuż przed odjazdem. Frekwencja w tym pociągu mizerna, na poziomie 5-10 proc. Wagony piętrowe dosłownie puste.
Dokładnie. Pociąg ten powinien kursować do/ z Kędzierzyna, ale wybrano relację na uwalenie całego kursu. Przy EIP Opole i Wrocław nie miały sensu. PR-om nawet oficjalnie Matejko się nie opłacał, więc o czym my rozmawiamy?
No właśnie likwidacji "Bolka" nie jestem w stanie zrozumieć, bo cieszył się bardzo dobrą frekwencją, a w okolicach długich weekendów i świąt widywało się nawet 3x EN57.
Obstawiam, że następny do odstrzału jest IR "Mamry", bo jeździ na wagonach, a frekwencja poza weekendami też nie powala na kolana (zwłaszcza że na odc. Wrocław - Poznań tańsze są pociągi IC).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum