Wiadomo coś o naprawie szlaku z Knurowa do Szczygłowic? Już kilka lat słychać o planach naprawy torów, ale jak do tej pory, tylko na planowaniu się kończy. Nic nie wiadomo o przetargach na naprawę linii, infrastruktura pada łupem złomiarzy. Czy PLK nie opłaca się przywrócenie ruchu na tym odcinku?
Dwie oferty w przetargu na linię Knurów – Leszczyny.
Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Torkol i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane „Armex” oraz firma Vias Y Construcciones złożyły swoje oferty w przetargu na rewitalizację linii nr 149 Knurów – Leszczyny.
Witam, wyniki tego przetargu miały być bodajże 19 wrzesnia, czy ma ktoś informacje odnośnie wyłonienia wykonawcy, lub ewentualnego unieważnienia przetargu ?
Dzwoniłem do zakładu w Tarn.Górach ale odesłano mnie do jakiegoś Pana Kanik z Sosnowca.
I na tym się skończyło bo nie podano mi żadnych szczegółów co to jest za człowiek.
Z budżetowych środków w 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują usprawnić transport towarów na głównych liniach i poprawić standard obsługi pasażerów.
Poprawę wyjazdu z Rybnickiego Okręgu Węglowego zapewnią roboty przywracające przejezdność linii Knurów – Leszczyny (nr 149) zniszczonej przez szkody górnicze. Na te zadanie szacowane na ok. 20 – 30 mln zł PLK ogłosiła już przetarg i prace zamierza zakończyć jeszcze w tym roku.
Za takie pieniądze to chyba konkretny remont się szykuje. Może jednak kiedyś połączenia pasażerskie wrócą na trasę z Gliwic do Rybnika... Obserwując stan infrastruktury, to linię trzeba odbudować od podstaw, szczególnie między Knurowem a Szczygłowicami, gdzie chyba wszystko zostało rozkradzione
[ Dodano: 30-04-2015, 10:33 ]
Niecierpliwie czekam na efekty rewitalizacji. Moźe w związku z remontem wrócą pociągi z Gliwic do Rybnika i dalej np do Ostravy?
Zainteresowanie udrożnieniem linii kolejowej 149 było duże. Oprócz konsorcjum Skanska SA i Skanska SK w przetargu złożono aż 15 innych ofert. Jedna z nich została odrzucona ze względów proceduralnych.
Tego nikt nie wie od kiedy ale jeśli odbudują linie Gliwice-Rybnik to niektóre instytucje i spółeczki chciałyby uruchomić połączenie Lubliniec-Gliwice-Rybnik.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-05-2015, 20:56
Jak się odbuduje to tak. Ale żeby odbudować, trzeba budować.
A tymczasem są linie jak Bielsko-B - Cieszyn czy tym bardziej Lubliniec - Częstochowa, a pociągów (lokalnych) niet.
A no tak jednak na dzień dzisiejszy nie ma co nawet marzyć o osobówkach na Bielsko-Cieszyn.
Na Lubliniec-Częstochowa szanse są duże, możliwe, że coś sie tam ruszy.
Nie jest jednak tajemnicą, że najwazniejsze dla centrali (śląskiej) są połączenia kolejowe przechodzące i wychodzące z GOP.
25 milionów złotych przeznaczą na rewitalizację linii 149 PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki temu między Leszczynami a Knurowem zostanie przywrócony ruch kolejowy. O około 2 godziny skróci się czas przejazdu między Rybnikiem a Gliwicami. Ten ważny dla transportu towarowego odcinek ułatwi przewoźnikom połączenie między południem a północą kraju.
Rewitalizacja dobiega końca. Szkoda, że przy okazji budynek dworca w Knurowie Szczygłowicach zniknął z powierzchni ziemi. Wysokiej jakości fotorelację z tego, co zostało można zobaczyć tu:
http://www.forum.wirtualnyknurow.pl/viewtopic.php?p=145016#145016
jeśli ktoś chce jeszcze na żywo zobaczyć, jak wyglądał dworzec w Szczygłowicach to może wybrać się na stację w Leszczynach. Tam jeszcze stoi budynek, który w 90% przypomina ten szczygłowicki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum