Mogłaby ale nie będzie stacją przesiadkowa. Pociagi jadące od strony Krzepic w kierunku Kalet (i spowrotem) nigdy nie wjeżdżały na Herby Stare i wjezdżać nie będa.
Tak podobno wrócą regio Wieluń-Tarnowskie Góry, chociaz chodziły też pogłoski, że dojadą tylko do Kalet.
Z 10 rozkładów jazdy temu pociągi relacji Częstochowa-Opole Gł. "zajeżdżały" do Herbów Nowych na przesiadkę dla podróżujących w obie strony "węglówką" oraz w kierunku Wielunia. Nikomu nie przeszkadzało nawet że zmieniały tam kierunek jazdy.
To niepojęte że tak proste i oczywiste rzeczy są dziś NIEWYKONALNE
Nie będzie pociągów regionalnych Częstochowa – Opole.
Koleje Śląskie nie zamierzają reaktywować w ruchu pasażerskim połączenia Częstochowa – Lubliniec. Tym bardziej nie ma szans na uruchomienie pociągów regionalnych z Częstochowy do Opola.
Połączenia regionalne pomiędzy Częstochową i Lublińcem zawieszono w grudniu 2013 r. Wówczas Koleje Śląskie tłumaczyły to robotami torowymi (czyli przygotowywaną pod Pendolino inwestycją określaną potocznie mianem „protezy koniecpolskiej”). Jednak kilka miesięcy temu w mediach pojawiły się informacje, że władze woj. śląskiego nie planują reaktywacji połączeń KŚ na tej trasie – tłumacząc to tym razem niską frekwencją podróżnych. Informowano wówczas, że ostateczne decyzje w sprawie tego połączenia (zarówno jeśli chodzi o odcinek Częstochowa – Lubliniec, jak i Lubliniec – Opole) zapadną w drugiej połowie tego roku. Jak widać, zapadły decyzje negatywne.
Czy wogóle możliwy jest powrót Regio na tą linie??Jak patrzę na wyremontowane przystanki,które nikomu nie służą to zastanawiam się, czy marszałkiem woj. śląskiego jest Pan Kononowicz?? i realizuję hasło "nie będzie niczego" Wczesniej były tłumaczenia,że infrastruktura jest w złym stanie i to jest głównym powodem wycięcia połączeń do Lublińca.Teraz jest lux i co?? i nic.Czyżby ruch IC tak bardzo ograniczał przepustowość??Chyba nie,skoro po wschodniej części "Protezy" jeżdzą Regio Częstochowa-Kielce,ale widać tam "dasię".Racjonalnie rzecz biorąc, komuś zalezy aby pociągi Regio nie wróciły.
konkurencja nie spi corazwiecej busow na trasie lubliniec czestochowa
S-C-Z -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-12-2014, 20:46
Regio do Lublińca, Opola - jeszcze nie teraz, a perony buduje się na lata. Przy takiej konkurencji autobusowej i szybkiej Intercity (6 par do Lublińca i Opola + docelowo 5 par EIP do Opola) Regio na razie nie pojedzie.Może za kilka lat pojawią się jakieś pociągi regionalne ale gdy część IC wróci na linię przez Katowice, do tego czasu powrót jest mało prawdopodobny.Alibi zuga nie ma sensu puszczać.
Zamiast puścić Częstochowa - Lubliniec, to proponowałbym 5-6 par Częstochowa - Opole - Wrocław.
Na pewno byliby chętni, zwłaszcza że pociąg jedzie krótko.
Częstochowa Stradom to nie jest centrum, i dla wielu osób jest problemem dojazd do tej stacji.
Regio Lubliniec-Wrocław już są.Można by je przedłużyć do Częstochowy,ale chodzi o dotację i śląskie nie da kasy, bo nie.Były już propozycje,aby Regio Częstochowa-Kielce były wydłużane do Lublińca,ale pomysł umarł w butach bo znów poszło o kase.Patrząc na rozkład moża by puścić 4 pary Częstochowa-Lubliniec i moze to nie byłby "Alibi Zug" .Można popatrzeć na ruch w stronę Koniecpola,gdzie ładnie to współgra:EIP,EIC,IC,TLK,PR,Cargo...można??-można..da się??..da się
Jest nowy marszałek wiec może cos zmieni wkoncu na tej lini kolejowej 4 linie autobusowe sa na czestochowe z lublinca wiec konkurencja nie spi z herb nowych juz jedza regio wiec z lublinca tez mogli by jedzic regio
Regio jeżdża z Herbów Nowych ale na linii Tarnowskie Góry - Wieluń.
Teraz pojawił sie nowy koncept pociągów na linii Częstochowa-Lubliniec a mianowicie: Częstochowa-Lubliniec-Pyskowice-Gliwice, to by dopiero było coś Rozmowy trwają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum