Witam, gdzie można napisać by dowiedzieć się czegoś o ewentualnej elektryfikacji odcinka do Zgorzelca? Chciałbym wiedzieć, co ma do powiedzenia na ten temat "góra".... Frustruje mnie brak połączeń dalekobieżnych na tej linii, a brak zelektryfikowanego odcinka do Zgorzelca jest według mnie głównym tego powodem. Mógłbym prosić o jakiś email?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dostałem już odpowiedź, oto co mieli do powiedzenia:
Cytat:
Dzień dobry, w odpowiedzi na Pana pytanie przedkładam poniższe informacje.
Elektryfikacja linii nr 278/274 na odcinku Węgliniec â Zgorzelec-Gorlitz jest wstępnie planowana do realizacji w ramach środków POIiŚ w perspektywie finansowej po roku 2015.
W ramach prac wyprzedzających jest przygotowane zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji przedprojektowej dla elektryfikacji linii nr 278 na odcinku Węgliniec-Zgorzelec. Zadanie to jest ujęte w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku, 2015 jako rezerwa. Obecnie jesteśmy na etapie uzyskania finansowania na realizację powyższego projektu.
W/w przedprojektowe zadanie ma określić, w jakich uwarunkowaniach ekonomiczno/ technicznych byłaby realizowana elektryfikacja tego odcinka. Zbadanie tej problematyki pozwoli wystąpić o realizację tego zadania (dokumentacja projektowa+roboty budowlane) ze środków POIiŚ w perspektywie po 2015roku, lub w przypadku negatywnych wskaźników, w sposób odpowiedzialny, odstąpić od realizacji przed poniesieniem nieuzasadnionych kosztów.
Czyli nic nowego i zapewne nie ma na co liczyć, bo zaraz będzie "nie da się", "nie opłaca się"...
Kilka projektów zostało przeniesionych z listy rezerwowych do podstawowych. Wśród nich jest między innymi taki: „Dokumentacja przedprojektowa dla elektryfikacji linii nr 278 (E30) na odcinku Węgliniec –Zgorzelec”;
Uzupełniając odpowiedź udzieloną przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na oświadczenie Senatora Jana Michalskiego z dnia 9 sierpnia 2013 r w sprawie m.in. znacznych ograniczeń w ruchu pociągów pomiędzy Węglińcem a Pieńskiem (Zgorzelcem) informujemy, że normalny ruch pociągów osobowych i towarowych ma zostać przywrócony do 14 listopada 2013 roku. Informujemy także, że roboty torowe prowadzone w celu przywrócenia prawidłowego ruchu pociągów rozpoczęły się 2 września 2013 roku
Beim o likwidacji EC Wawel: Niewykorzystany potencjał linii E30.
- Likwidacja pociągu EC/EIC Wawel uświadamia niewykorzystany potencjał linii kolejowej E-30 - komentuje dla "Rynku Kolejowego" dr Michał Beim. Ekspert Instytutu Sobieskiego uważa, że należy poważnie przeanalizować sposób poprawy połączeń międzynarodowych.
Połączeń dalekobieżnych na odcinku E-30 od Wrocławia do Zgorzelca niewikorzystanych dlja Czechow. Po co niema lancznika Zgorzelec - Liberec lub Zgorzelec - Ústí nad Labem. Faktycznie nik niema o interes o Czeskich podroznych?
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-12-2014, 10:40
Oj, nie - PeKaP wciąż żywy Przede wszystkim w postaci PLK. Gdyby tory były utrzymywane, prędkość na Zawidów nie rywalizowałaby z linią lwówecką, to można by myśleć o połączeniach typu Zgorzelec - Liberec. A póki co nic się o takowej relacji nawet nie przebąkuje.
Trasa jest, pociągu nie będzie – wspólny protest kolejarzy, pasażerów i turystów .
14 grudnia ma zostać zlikwidowane połączenie kolejowe z Wrocławia do Berlina. Jedna z najstarszych europejskich tras kolejowych, która istnieje od 168 lat, została uznana przez urzędników za nierentowną i niepotrzebną. Absurd polega na tym, że Unia Europejska wydała na modernizację tej trasy miliard euro. Czy są to pieniądze wyrzucone w błoto?
Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać, ale niekompetencja dziennikarzy sięgnęła zenitu. Szkoda, bo właśnie była okazja do przedstawienia szerszej opinii publicznej fatalnego stanu infrastruktury kolejowej, która jest powodem braku popularności tego połączenia i pustek w pociągu. No ale bzdury poszły już w świat...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum