Rzeczywiście słabe godziny "Gorzowiaka" w Warszawie niewiele da się załatwić...z drugiej strony chyba lepsze takie godziny niż ogryzek w postaci "Szczeciniania" Być może trochę odciążona zostanie "Mewa" z skutek czego nie będzie w piątki dantejskich scen w Warszawie czy Poznaniu. Z porannego "Gorzowiaka" złapie się kilka skomunikowań w Poznaniu to też na mały plusik...
Zielona Góra "otrzymuje"chyba jeden z lepszych rozkładów jazdy...pociąg do Gdyni, 3 x Warszawa. Dobre skomunikowania w Poznaniu.
calsberg, dobry w przypadku podróży w kierunku Poznania i Warszawy, ale gdy chcemy pojechać na południe Polski to już niekoniecznie.... TLK Morcinek według mnie za późno wyjeżdża
przestańcie z tym TLK Gorzowiak wystarczą dobre skomunikowania w Krzyżu na pociągi dalekobieżne do Wawy/Krk i będzie ok
Zielona Góra "otrzymuje"chyba jeden z lepszych rozkładów jazdy...pociąg do Gdyni, 3 x Warszawa. Dobre skomunikowania w Poznaniu.
Kolejna utratę pociągu w kierunku Małopolski i Podkarpacia, czyli jednego z najbardziej zaludnionych regionów Polski (chociaż z drugiej strony Uznam to jest nocna patologia a nie realna oferta) i ogryzek na Górny Śląsk 2 razy w tygodniu, w godzinach idealnie pokrywających się z REGIO Wrocław-Zielona Góra i Rzepin-Wrocław to jest wg ciebie dobra oferta ?
Przypomnę że w ciągu Wrocław-Katowice-Kraków-Rzeszów mieszka kilka razy więcej ludzi niż w przereklamowanej w tym kraju Warszawie...
Darthlol, Gorzów Wielkopolski to jest miasto tej samej wielkości co Zielona Góra, żądamy więc tutaj takiej samej godnej oferty dalekobieżnej jaką ma Zielona Góra.
Co Ci ten jeden jedyny pociąg dalekobieżny do Gorzowa przeszkadza ?? Myślisz, że przesiadki w Krzyżu są takie cacy i fajne? W Krzyżu mamy wysoką kładkę nad torami, w dodatku nie ma do niej windy, trzeba przez nią lecieć nawet z najcięższymi tobołami bo przejść przez tory pilnują wiecznie sokiści (zamiast zająć się bezdomnymi w środku dworca). W dodatku ze skomunikowaniami w Krzyżu też jest bardzo bardzo różnie (o tym o której godzinie dany regionalny pociąg odjedzie decyduje niestety UMWL).
Idąc Twoim tokiem rozumowania - zlikwidujmy wszystkie dalekobieżne do Zielonej Góry, pasażerom wystarczą bezpośrednie dobrze skomunikowane osobówki do Poznania i Wrocławia, a co tam!
Brak mi słów po prostu na taki tok myślenia .....
Miejmy nadzieję że oferta do Gorzowa racjonalnie się poprawi w przyszłym rozkładzie jazdy, kiedy to do PKP Intercity mają trafić nowe spalinówki z Pesy.
Co do samego Gorzowiaka - podejrzewam że będzie to tzw. pociąg w jedną stronę. Jak ktoś będzie miał coś do załatwienia w Warszawie na rano, to pojedzie Szczecinianinem, a wróci Gorzowiakiem. A odwrotnie - coś do załatwienia po południu - pojedzie Gorzowiakiem, wróci Szczecinianinem. Lepsze to niż nic
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-08-2014, 11:34
Cytat:
Co Ci ten jeden jedyny pociąg dalekobieżny do Gorzowa przeszkadza ?? Myślisz, że przesiadki w Krzyżu są takie cacy i fajne? W Krzyżu mamy wysoką kładkę nad torami, w dodatku nie ma do niej windy, trzeba przez nią lecieć nawet z najcięższymi tobołami bo przejść przez tory pilnują wiecznie sokiści (zamiast zająć się bezdomnymi w środku dworca). W dodatku ze skomunikowaniami w Krzyżu też jest bardzo bardzo różnie (o tym o której godzinie dany regionalny pociąg odjedzie decyduje niestety UMWL).
Zgadza się, sam tego doświadczyłem. Kładka była zamknięta parę lat wstecz i przechodziła remont. Aby wyjść do miasta musiałem iść wzdłuż torów (całe szczęście że miałem ze sobą tytkę więc SOK myślało, że ja jestem kolejarzem - nie wyprowadziłem ich z błędu) i przeszedłem przez służbowy przejazd kolejowy koło garaży i potem trzeba było iść jakimiś adm-ami do centrum. Nawet jeśli kładka jest otwarta to wyobraź sobie drogi Darthololu jak muszą namęczyć się osoby niepełnosprawne ruchowo. Wózkowicze nie mają szans a osoby o kulach nie dość, że muszą się na wchodzić i naschodzić to jeszcze bagaże dźwigać. Skomunikowania są rzędu 5 minut, wystarczy że się TLK opóźni i szynobus wio ucieka. I czekaj na następny godzinę albo idź na PKSa.
Kuba MK, po pierwsze dużo osób korzysta z przesiadkowych połączeń w Zbąszynku na BWE, BGE czy TLK Bachus bądź TLK Zielonogórzanin, mam wielu znajomych z Gorzowa, którzy tak właśnie robią, po drugie według posłów lubuskich wystarczą dobre skomunikowania bez komentarza
Cytat:
Idąc Twoim tokiem rozumowania - zlikwidujmy wszystkie dalekobieżne do Zielonej Góry, pasażerom wystarczą bezpośrednie dobrze skomunikowane osobówki do Poznania i Wrocławia, a co tam!
Przepraszam bardzo Krzyż jest ważną stacją węzłowa oferującą połączenia dalekobieżne z różnymi częściami naszego kraju, co do klatki to nie mój problem nie potraficie walczyć o nie moja wina, co do połączeń przesiadkowych i skomunikowania odsyłam do UMWL, dużą przeszkodą w realizacji połączeń dalekobieżnych do Gorzowa Wielkopolskiego/ Kostrzyna jest brak elektryfikacji, podziękuję politykom lubuskim, którzy nic nie potrafią zdziałać,
głosujecie i tak macie a potem narzekacie a potem się dziwicie, że tak w Polsce bądź w regionie tak jest!!!
[ Dodano: 24-08-2014, 12:08 ] Virakocha, co do stacji w Krzyżu pełna zgoda, ale to leży w gestii zarządcy obiektu !!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-08-2014, 12:47
Cytat:
Kuba MK, po pierwsze dużo osób korzysta z przesiadkowych połączeń w Zbąszynku na BWE, BGE czy TLK Bachus bądź TLK Zielonogórzanin, mam wielu znajomych z Gorzowa, którzy tak właśnie robią, po drugie według posłów lubuskich wystarczą dobre skomunikowania Śmiech Happy bez komentarza Język
Kuba nie jest z Gorzowa tylko ze Strzelec Krajeńskich. Jak rozumiem ma się 2 razy przesiadać by jechać TLK/EC
Cytat:
Przepraszam bardzo Krzyż jest ważną stacją węzłowa oferującą połączenia dalekobieżne z różnymi częściami naszego kraju, c
O tak, cholernie ważną stacją węzłową - najwięcej na kierunku Poznań - Szczecin, bo to co zostało na Ostbahnie to nędzne ochłapy
Cytat:
dużą przeszkodą w realizacji połączeń dalekobieżnych do Gorzowa Wielkopolskiego/ Kostrzyna jest brak elektryfikacji, podziękuję politykom lubuskim, którzy nic nie potrafią zdziałać,
Wcale nie jest - szopa spalinowa bowiem jest na miejscu, wystarczy podmiana lokomotyw. Problemem PICu i większości menadżerów myślących podobnie jak ty jest Warszawocentryczność i odcinanie regionów od połączeń. Na Ostbahnie bowiem szlakowa to 100 km/h, jedynie w stacjach ograniczona do 70 km/h (drewno).
Wcale nie jest - szopa spalinowa bowiem jest na miejscu, wystarczy podmiana lokomotyw. Problemem PICu i większości menadżerów myślących podobnie jak ty jest Warszawocentryczność i odcinanie regionów od połączeń. Na Ostbahnie bowiem szlakowa to 100 km/h, jedynie w stacjach ograniczona do 70 km/h (drewno). Śmiech
Wcale nie jestem za Warszawocentrycznością !! Wystarczy system dobrych przesiadek, gdzie w innych krajach dobrze działa i ludzie sobie chwalą, ale mniejsza z tym
Pytanie jaka będzie frekwencja, jak sobie przypomnę TLK Lubuszanin z Gorzowa do Warszawy jako łącznik do pociągu Zg-Warszawa jakoś nie była powalającą, niestety wysoka cena zrobiła swoje, według mnie lepiej przedłużyć kilka kursów do Poznania zamiast do Krzyża, skąd są w miarę sensowne połączanie krajowe i międzynarodowe.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-08-2014, 14:36
Cytat:
Wystarczy system dobrych przesiadek, gdzie w innych krajach dobrze działa i ludzie sobie chwalą, ale mniejsza z tym
U nas działa to tak: Przyjeżdża pociąg Mamry do Jabłonowa Pomorskiego a 5 minut wcześniej odjeżdża Arriva do Grudziądza. Wg ustawy osobowy powinien czekać na pospieszny a tak się nie dzieje bo jest podział na spółki.
Cytat:
Pytanie jaka będzie frekwencja, jak sobie przypomnę TLK Lubuszanin z Gorzowa do Warszawy jako łącznik do pociągu Zg-Warszawa jakoś nie była powalającą, niestety wysoka cena zrobiła swoje, według mnie lepiej przedłużyć kilka kursów do Poznania zamiast do Krzyża, skąd są w miarę sensowne połączanie krajowe i międzynarodowe.
Tam wystarczy InterRegio jako wydłużenie Warty, jadącej codziennie. Dzięki temu będzie można sporo załatwić w Warszawie
Darthlol, gwoli ścisłości nie mieszkam w Gorzowie tylko w okolicy, nie mam więc możliwości wpływu na decyzje w rejonie gorzowskim poprzez głosowanie w wyborach samorządowych/parlamentarnych.
Uwielbiam takie źródło informacji "mam wielu znajomych z Gorzowa co tak jeździ" co oznacza że jakiś jeden kumpel od piwa karnie się tą drogą raz na miesiąc i obwieszczasz to jako wielkie źródło informacji
Najwięcej osób z Gorzowa przesiada się zawsze w Krzyżu - dowodzi tego m.in. analiza regionalnych potoków pasażerskich w lubuskiem za 2012 rok (nie wiem czy za 2013 już się ukazała) - to właśnie na linii Gorzów Wielkopolski - Krzyż przewozi się najwięcej pasażerów w pociągach regionalnych podkreślam w całym lubuskim! A nie na linii Gorzów-Zbąszynek tak jak próbujesz to udowodnić.
System dobrych przesiadek jaki by nie był to nigdy nie wystarczy - jest bardzo spora grupa pasażerów unikająca za wszelką cenę przesiadek (zwłaszcza na takiej pięknej i dostosowanej dla osób niepełnosprawnych stacji w Krzyżu).
Co do TLK Gorzowiak - na odcinku Poznań-Gorzów potrzebne jest stworzenie specjalnej oferty z obniżonymi cenami biletów, ponieważ inaczej większość będzie korzystać z późniejszego Regio Poznań-Kostrzyn. Potoki pasażerskie na Gorzów-Krzyż są duże, ale PKP IC musi odpowiednio dostosować ofertę aby z usług ich spółki ludzie na tej linii korzystali.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
ani prędzej lubuszanin obecnie szczecinianin a od grudnia gorzowiak nie zmienią przyzwyczajenia pasażerów do przesiadki w krzyżu na mewe czy portowca bo tak się już w gorzowie przyjęło że rozkład od kilku lat jest beznadziejny i oknem na świat zawsze pozostanie krzyż no a wiadomo że IR jest tańsze niż TLK
Odcinek Gorzów Wlkp. - Warszawa Centralna:
Cena na bilet normalny pociągu Regio Gorzów-Krzyż i IR Krzyż-Warszawa: 14,60 + 59,90 = 74,50 zł
Cena na pociąg TLK Gorzów-Warszawa: 67,00 zł
Nie wiedziałem że 74,50 to jest mniej niż 67 zł
Z resztą już nie pierwszy raz widzę tutaj na forum że Twoje posty i opinie są wzięte rodem z kosmosu.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Kuba MK, oj żebyś się nie musiał przeprosić z opinią Kolegi jajo31, gdyż bilet z of. 901 Gorzów Wlkp.-Krzyż-Warszawa Wschodnia I odc. poc. R II odc. poc. A, to koszt 61,90 zł. A jakby nie patrzył to zawsze 61,90 zł < 67 zł.
_________________ Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Faktycznie sprawdziłem teraz na biletach online Przewozów Regionalnych i wychodzi 61,90 zł.
Pisząc swój post posłużyłem się danymi z cennika opłat PR (tego tabelarycznego) i wyszło 74,50 zł.
Ktoś może wie skąd taka różnica pomiędzy rozkładem tabelarycznym a rzeczywistym kupnem biletu ?
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum