kolejfan jeśliby znów pojawiłyby się jakieś dwie trzy pary Regio oraz jedna lub dwie TLK to ludzie z biegiem czasu by się przyzwyczaili . Klienta łatwo przegonić , ciężej odzyskać . Po drugie pamiętam ile było osób w łączniku do Mieszka, który 13 lat temu od Gniezna jeździł przez Wrześnię Jarocin do Jeleniej Góry. Można na niego lub z niego było przesiadać się na pociąg Lwówka Śląskiego oraz na busy do Karpacza i innych podsudeckich miejscowości . Komu to wadziło nie wiem.Miałem okazje jechać kilkanaście razy tym składem i mimo ,ze się wlókł pusty nie jeździł, Po prostu komuś zależało lub zależy by wygasić popyt na lk 281 ,ale także wielu innych liniach i je uwalić i takich ludzi jak szkodników trzeba tępić. Zniszczyć coś jest łatwo,a odbudować trudno.W przypadku pociągów regio przez kilka lat nawet to tak fajnie funkcjonowało ,że jak jechał pociąg to o tej godzinie nie kursował autobus PKS( z wyjątkiem tych ,które wjeżdżały do wioch oddalonych od linii kolejowej) i na odwrót ,ale lepiej co dobre rozwalić pod pozorem pseudo oszczędności by cudzym kosztem nachapać premii za .Ludzie wykiwani częściowo od transportu publicznego odeszli.
Masz rację, tylko czy w dzisiejszych czasach, kiedy ludzie przyzwyczaili się do wygód (czytaj samochód), da się w ogóle ożywić przewozy pasażerskie na tej linii? Może trzebaby iść w stronę łączników, tylko trzeba wiedzieć jakie są kierunki pasażerów na danych liniach. Czy Września, Jarocin, Krotoszyn wygenerowałyby dostateczne potoki dla połączenia Wrocław-Gdynia, czy by były konkurencyjne dla Rawicza, Leszna i Poznania?
Czy Września, Jarocin, Krotoszyn wygenerowałyby dostateczne potoki dla połączenia Wrocław-Gdynia, czy by były konkurencyjne dla Rawicza, Leszna i Poznania?
Na pewno. Konieczne jest tylko przywrócenie Vmax 80-100 km/h i ułożenie sensownej oferty osobowej a także pospiesznej (jedna para nocna Wrocław-Gdynia) oraz jednej pary dziennej w kierunku północnym - Wrocław - Gdynia lub Wrocław - Olsztyn z pominięciem Poznania Głównego. Sensowne jest także ewentualne przetrasowanie niektórych TLK bądź IR z ciągu Warszawa-Wrocław na Krotoszyn Milicz, bo te miasta nie mają połączenia dalekobieżnego bo wszystko jedzie p. Międzybórz, Odolanów.
To polecam przejechać się "nocnikiem" ROZEWIE i zobaczyć jakie ptoki generuje Jarocin , Ostrów czy Krotoszyn. A potem pisać "na pewno"
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2013, 10:31
Bo jedzie w godzinach nieatrakcyjnych dla pasażerów. O wiele lepszą frekwę miał pociąg sezonowiec 65503/56502 jadący w godzinach między 1 a 2 w nocy z Jarocina przez Miłosław, Wrześnię. Rozkład 2009/2010
Ja to bym widział InteRegio Szklarska Poręba Górna-Gdynia na tej trasie, który pomiędzy Miliczem a Gnieznem (w obie strony pomiędzy 14.00 a 17.00) zatrzymywałby się na większości stacji i przystanków w tym regionie Wielkopolski. Z resztą podobny pociąg przydałby się na "węglówce". Toruń Gł.-Zwardoń (?) z analogicznymi zatrzymaniami (kujawsko-pomorskie, wielkopolskie, łódzkie) pomiędzy Inowrocławiem a Tarnowskimi Górami. Marzenia...
Nieatrakcyjnych godzinach ? Pociąg na godz. 7 do Wrocka i nie atrakcyjne godziny ? W drugą stronę ok. północy z Wrocławia i również nieatrakcyjne godziny ? To jakie wg Ciebie są ATRAKCYJNE godziny dla pociągu nocnego ?
A latem to każdy "sezon" ma obłożenie.
[quote="Virakocha" (...)Od 15 grudnia nie będzie jeździł pociąg kursujący na trasie Wrocław–Krotoszyn–Wrocław, który zatrzymuje się między innymi na stacjach w Krośnicach, Miliczu i Cieszkowie. – Będziemy walczyć o utrzymanie pociągu – zapowiada starosta Piotr Lech.
(... )Oznacza to, iż zlikwidowany zostanie jeden poranny kurs z Krotoszyna do Wrocławia.
(...) Wraz z końcem roku zlikwidowane zostaną także dwa popołudniowe kursy z Wrocławia do Krotoszyna. Nie będzie zatem kursującego od poniedziałku do soboty pociągu
– Władze lokalne powinny walczyć o połączenia dla swoich gmin, bo jeszcze trochę to nic już nie będzie kursować. Ludzie nie będą mieli czym dojechać do pracy czy też do szkół – apeluje nasz czytelnik.
(...) W ciągu ostatnich kilku lat, z powodu pogarszającej się infrastruktury, wydłużeniu uległ czas konieczny do pokonania dystansu łączącego Krotoszyn z Wrocławiem. W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy pociągi pokonują 98-kilometrową trasę w czasie około 2 godzin i 50 minut. W nowym rozkładzie jazdy zajęłoby to ponad 3 godziny. Wobec powyższych zmian negatywnie wpływających na atrakcyjność przedmiotowych połączeń, zauważalny jest systematyczny spadek podróżnych w pociągach kursujących do i z Krotoszyna – mówi A. Zakęś.
Starosta Piotr Lech poinformował nas, iż przed 15 sierpnia w Miliczu odbędzie się spotkanie na temat planowanej likwidacji połączenia kolejowego na trasie Wrocław–Krotoszyn–Wrocław.
(... )absolutnie nie ma zgody ze strony włodarzy powiatów znajdujących się na trasie Krotoszyn – Wrocław. Będziemy walczyć o utrzymanie pociągu – zapowiada starosta Piotr Lech[/quote]
Przyszedł więc czas by pomału zacząć przyzwyczajać się do nowej, mającej od grudnia obowiązywać rzeczywistości bez pociągów:
Od 2 stycznia do 5 lutego 2014 r. potrwają konsultacje społeczne projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.).
Gdy wspojrzymy na numer 55, zobaczymy, że w projekt jest wpisana linia 281. Jednakże wchodząc bardziej w dokument, można zauważyć, że prace mają się zacząć w 2018 roku.
Inną ciekawostką, jest fakt elektryfikacji linii Leszno-Głogów.
Jakieś drobne działania trwają na odcinku Gniezno - Września już od lata. Przypomina to jednak raczej "pudrowanie starej damy", a nie faktyczną modernizację. Wymienione zostały pojedyncze spróchniałe podkłady, kilkunastometrowe odcinki zasypano tłuczniem. Kilkanaście dni temu na stacji Gębąrzewo (km 153) pojawiły się nawet nowe słupy oświetleniowe na peronie i zamontowano głośnik. Myślałem, że może były to przygotowania do reaktywowania ruchu pasażerskiego na tej linii. Niestety, w obowiązującym od stycznia nowym rozkładzie nie pojawiły się pociągi na trasie Gniezno - Jarocin
Jeżeli dają nowe słupy i głośniki, tzn że nie zamierzają całkowicie rezygnować z ruchu pasażerskiego. Być może zreaktywują po rezygnacji z obsługi parowozów, znajdą się dodatkowe pieniądze.
Oto świeżynka czyli maila z centrali PLK która musiała się ustosunkować do mojego maila z 27.12 2013 na polecenie ministerstwa infrastruktury .
Niech ludzie klikają na tego linka podanego tam tym piśmie. Być może mecząc kolejarzy czyli szefów spółki PKP PLK i minister infrastruktury Ewę Bieńkowską udało mi się wstępnie skołować termin remontu linii Gniezno - Września - Jarocin – Krotoszyn na lata 2017-2020 ,ale uwierzę jak zobaczę maszyny torowe i ludzi .Jednak jest ryzyko ,ze ten projekt ulokowany jest na liście dość daleko i może go ktoś z zawiści lub z powodu jakiś kombinacji uwalić. Sami wiecie ,że linii do remontu i chętnych na kasę unijną jest sporo .Rokowania ma ostrożne ,ale szansa na ożywienie tego szlaku jest tym bardziej że remont E59 się wlecze ,a i linia nr 14 też wymaga remontu, bo się rozłazi , więc musi być dla obu szlaków jakaś alternatywa.
[ Dodano: 28-02-2014, 22:01 ]
Oto kolejny artykuł z dzisiejszego wydania Wiadomości Wrzesińskich , dotyczący walki o poprawę stanu lk 281. Temat jest na czasie , bo jest spora szansa na to ,że być może w pobliżu Wrześni, przy linii kolejowej nr 281 oraz w pobliżu DK nr 15 oraz drogi wojewódzkiej nr 432 powstanie fabryka Volkswagena zatrudniająca około 3 tysięcy osób . Teraz nagle wszyscy sobie uświadomili ,ze infrastruktura kolejowa i drogowa na naszym terenie leży i kwiczy.Po drugie stan lk 281 po interwencjach w UTK powoli się poprawia i niedługo Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ,a może też dolnośląskiego i kujawsko -pomorskiego oraz zwolennicy jej zaorania stracą argumenty do wycinania oraz ograniczania na niej ruchu. :)Remont mostu na Warcie w Orzechowie , likwidacja ograniczeń prędkości do 30-40km/h i podniesienie jej do 80 ,a odcinkowo do 100-120km/h oraz budowa wyżej wspomnianej fabryki w okolicy Wrzęsni spowodowałaby by jej ożywienie oraz wzrost rentowności , dała by tej linii solidnego kopa w górę .
[ Dodano: 28-02-2014, 22:03 ]
Oto kolejny artykuł z dzisiejszego wydania Wiadomości Wrzesińskich , dotyczący walki o poprawę stanu lk 281. Temat jest na czasie , bo jest spora szansa na to ,że być może w pobliżu Wrześni, przy linii kolejowej nr 281 oraz w pobliżu DK nr 15 oraz drogi wojewódzkiej nr 432 powstanie fabryka Volkswagena zatrudniająca około 3 tysięcy osób . Teraz nagle wszyscy sobie uświadomili ,ze infrastruktura kolejowa i drogowa na naszym terenie leży i kwiczy.Po drugie stan lk 281 po interwencjach w UTK powoli się poprawia i niedługo Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ,a może też dolnośląskiego i kujawsko -pomorskiego oraz zwolennicy jej zaorania stracą argumenty do wycinania oraz ograniczania na niej ruchu. :)Remont mostu na Warcie w Orzechowie , likwidacja ograniczeń prędkości do 30-40km/h i podniesienie jej do 80 ,a odcinkowo do 100-120km/h oraz budowa wyżej wspomnianej fabryki w okolicy Wrzęsni spowodowałaby by jej ożywienie oraz wzrost rentowności , dała by tej linii solidnego kopa w górę.
W gnieźnieńskiej gazecie pojawiła się informacja o tym, że we Wrześni powstanie jednak fabryka VW.
Zatem przypuszczam, że mieszkańcy Gniezna i Jarocina (jak i ci pomiędzy) będą zatrudniani w tej fabryce, a co za tym idzie, pracownicy będą musieli jakoś dojechać do pracy, więc sądzę, że w tym można pokładać nadzieję, na reaktywację przewozów na Gniezno-Września-Jarocin.
Ja bym poobserwował ilu pracowników i czym dojeżdża do Antoninka do VW. Przy po P. Antoninek "dziki" parking i multum samochodów z różnymi rejestracjami ( powiaty wrzesiński, słupecki, koniński ).
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-03-2014, 17:36
@rail user z torów plk
Było przekształcać stację w przystanek osobowy? Widać panowie z PLK nie pomyśleli o tym, że na Antoninku będą dzikie tłumy, skoro trzeci zelektryfikowany tor jest ślepy i nie ma przy nim peronu.
Co do fabryki we Wrześni, jeśli powstanie to siłą rzeczy powinien powstać przy niej przystanek oraz w końcu remont tego dziadostwa od Wrześni do Książna z podniesieniem Vmax chociaż do 70 km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum