Nie po to ma pomykać prędko przez CMK żeby później
Pio-Pio napisał/a:
zahaczał o Opole
Na tym właściwie lokalnym już odcinku niepotrzebnie dosyć mocno wydłużyłby się jego czas jazdy. Z resztą przerabiany był już kilka lat temu wariant pociągu z Warszawy do Kudowy Zdroju przez Opole, Nysę pod nazwą "Oleńka" z niestety "pożal się Boże" frekwencją.
Przewozy Regionalne planują uruchomienie nowego połączenia Interregio z Warszawy do Kudowy Zdrój. Jego pierwszy kurs ma nastąpić po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy, co nastąpi w grudniu. Poznaliśmy szczegółowe założenia projektu.
W rozkładzie jazdy 2013/2014 planowane jest uruchomienie nowego połączenia kolejowego łączącego Warszawę, GOP, południe Opolszczyzny i Kotliny Kłodzkiej. Ta miejscowość uzdrowiskowa pozbawiona jest obecnie dalekobieżnych połączeń kolejowych. Trwa remont torowiska z Kłodzka do Kudowy Zdrój, który umożliwi powrót pociągów na tę trasę.
W przygotowanym projekcie założono następujący rozkład jazdy dla pociągu Interregio „Chemik”:
Pociąg IR nr 16112 "Chemik" Warszawa Wschodnia - Kudowa Zdrój:
Warszawa Wsch. 8:17 - Warszawa Centralna 8:29 - Katowice p.11:48 / o. 11:58 - Kędzierzyn Koźle 12:58/13:10 - Prudnik 14:12 - Nysa 14:50 - Kamieniec Ząbkowicki 15:44 - Kłodzko Miasto 16:17 - Polanica Zdrój 16:30 - Kudowa Zdrój 17:30. Pociąg będzie kursował w soboty i szczyty przewozowe.
Pociąg IR nr 61113 "Chemik" Kudowa Zdrój - Warszawa Wschodnia:
Kudowa Zdrój 12:04 - Polanica Zdrój 12:58 - Kłodzko Miasto 13:20 - Kamieniec Ząbkowicki 13:59 - Nysa 14:51 - Prudnik 15:30 - Kędzierzyn Koźle 16:23/16:38 - Katowice 17:45/17:52 - Warszawa Centralna 21:11 - Warszawa Wschodnia 21:23. Pociąg będzie kursował w niedziele i szczyty przewozowe
W dni robocze pociąg IR "Chemik" będzie kursował w relacji Warszawa Wsch. - Kędzierzyn Koźle - Warszawa Wschodnia. – Obecnie analizowane są możliwości organizacyjne i techniczne uruchomienia pociągu "Chemik" w nowym rozkładzie jazdy. Będziemy starali się uzyskać jak największe wsparcie ze strony samorządów lokalnych zainteresowanych ww. połączeniem – powiedziała Justyna Grzesik z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Pociąg Interregio „Chemik” będzie zestawiony z wagonów klasy 2. Liczba wagonów będzie uzależniona od dnia kursowania tj. w dni szczytowe maksymalne zestawienie 7 wagonów, w pozostałe dni 4 wagony.
Oleńka w 2008 LUB 2009 roku kursowała ale tylko do/z Kłodzka Głównego.
Nie było nigdy relacji do Kudowy ... dla tego pociągu... oczywiście nie był skomunikowany na Kłodzko Głowne z osobówką ani do ani z Kudowy
sympatyk napisał/a:
Nie po to ma pomykać prędko przez CMK żeby później
Pio-Pio napisał/a:
zahaczał o Opole
Na tym właściwie lokalnym już odcinku niepotrzebnie dosyć mocno wydłużyłby się jego czas jazdy. Z resztą przerabiany był już kilka lat temu wariant pociągu z Warszawy do Kudowy Zdroju przez Opole, Nysę pod nazwą "Oleńka" z niestety "pożal się Boże" frekwencją.
Powrót połączenia kolejowego Kamieniec Ząbkowicki - Nysa? Na pewno nie w 2014 roku.
Wznowienie ruchu pociągów na linii Kamieniec Ząbkowicki - Nysa – taki apel wystosowali uczestnicy konsultacji społecznych dotyczących rozkładu jazdy 2013/2014, przeprowadzonych między 28 stycznia a 3 lutego przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Jednak postulat nie ma szansy na realizację przynajmniej do 2015 roku.
Z 463 wniosków, jakie wpłynęły w przeciągu tygodnia do urzędu aż 300 dotyczyło uruchomienia bezpośredniego połączenia na linii Wrocław Główny – Nysa – Wrocław Główny. Liczne apele dotyczyły również przywrócenia połączeń na trasie Nysa – Kamieniec Ząbkowicki, także na dłuższych odcinkach m.in. Nysa – Kłodzko.
- Ponieważ zgłoszenia dotyczyły połączeń na odcinkach leżących głównie w obszarze województwa opolskiego, dlatego postulaty, zgodnie z kompetencją terytorialną, zostały przekazane do tamtejszego urzędu marszałkowskiego – mówi Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora departamentu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
- Wstępnie rozmawialiśmy z Wrocławiem na temat konsultacji, ale w tej chwili nie mamy ani możliwości taborowych, ani finansowych, aby wyjechać poza Nysę, Kłodzko czy do Kamieniec Ząbkowicki. Kiedy funkcjonowały dwie pary pociągów na linii Kamieniec – Nysa, to w jednym jeździło ok. 20 osób. Te połączenia nie miały racji bytu ze względu ekonomicznego, dlatego zostały kilka lat temu zawieszone. Oczywiście zauważamy, że są potrzebne. Jest linia kolejowa, warto byłoby do niej wrócić, ale na przyszły rok tego obiecać nie możemy – podkreśla Bartłomiej Horaczuk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury i gospodarki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Na pewno w 2015 roku władze województwa chciałyby wrócić do uruchomienia pociągów na linii turystycznej południowej, choćby ze względu na ukończenie trasy do Kudowy Zdroju.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, który jest suwerennym organizatorem przewozów dla województwa opolskiego obsługuje 3 mln km połączeń, głównie na linii Kędzierzyn-Opole-Wrocław.
Niestety, większa część trasy przebiega przez Opolskie, a województwo to chyba nigdy nie będzie na tyle bogate / odważne, by wznowić takie połączenia...
A na peronie 1. nyskiego dworca wisi już plakat z nowym rozkładem jazdy który będzie obowiązywał od 9 marca przez 2 miesiące. Jest już w nim pociąg z Warszawy do Kudowy. Nie wiem czemu nadal jako Chemik bo podobno zmieniono mu nazwę na Piast. Niestety, ze względu na remont przepustu między Dusznikami a Kudową, z Kłodzka do Kudowy będzie obowiązywać KKA czyli przewozy autobusowe, co już na starcie nie wróży dobrze temu połączeniu.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-02-2014, 22:15
Pociąg był Piastem tylko od 10.01 do 08.03. Teraz na powrót stał się Chemikiem - nie pytaj dlaczego.
Autobus KKZ w tym układzie nie jest najgorszym pomysłem, pod warunkiem, ze oprócz postojów przy PKP w Polanicy i Dusznikach zatrzyma sie tez w centrum tych ośrodków przy przystankach PKS.
Markus napisał/a:
A na peronie 1. nyskiego dworca wisi już plakat z nowym rozkładem jazdy który będzie obowiązywał od 9 marca przez 2 miesiące. Jest już w nim pociąg z Warszawy do Kudowy. Nie wiem czemu nadal jako Chemik bo podobno zmieniono mu nazwę na Piast. Niestety, ze względu na remont przepustu między Dusznikami a Kudową, z Kłodzka do Kudowy będzie obowiązywać KKA czyli przewozy autobusowe, co już na starcie nie wróży dobrze temu połączeniu.
Wiadomość ze strony www.biletyregionalne.pl Autobusowa komunikacja zastępcza za pociąg relacji Warszawa Wschodnia - Kudowa Zdrój do Kudowy Zdroju kursować będzie już od stacji Kamieniec Ząbkowicki.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-05-2014, 00:44
Czyżbyśmy mieli już po InterRegio Busie do Kudowy? Nie figuruje w rozkładach od połowy maja, nie da się kupić bilety na stronie PR.
Jeszcze bardziej dziwi mnie fakt że "infopasażer" pokazuje na dziś pociąg "Chemik" w relacji Kłodzko Główne - Warszawa Wschodnia
Szkoda że nie potrafię robić printscreen'ów
Sprawdźcie go sobie tam sami
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-05-2014, 23:53
Definitywne pożegnanie zarówno z IR busem jak i pociągiem IR do Kudowy. Oto odpowiedź Przewozów Regionalnych na moje pytanie o zniknięcie połączenia z rozkładów:
Cytat:
Uprzejmie informuję, iż połączenie interREGIObus do Kudowy Zdrój było
uruchamiane jedynie do 11 maja jako zastępcza komunikacja autobusowa za
pociąg interREGIO.
Czas przejazdu autobusem na odcinku Opole - Kudowa Zdrój, jest dłuższy niż
przejazd pociągiem (ze względu na podjazd do st. Kamieniec Ząbkowicki) w
związku z powyższym nie było uzasadnione uruchamianie autobusów
interREGIObus za odwołany z przyczyn taborowych pociąg interREGIO na tym
odcinku.
Ze względu na brak odpowiedniej liczby sprawnych lokomotyw spalinowych na
chwilę obecną nie planujemy uruchamiać połączenia w wymienionej przez Pana
relacji.
(...) w przypadku podjęcia przez zarząd województwa decyzji o rozszerzeniu sieci połączeń kolejowych przedmiot zamówienia może zostać rozszerzony o wykonywanie przewozów kolejowych na dodatkowych trzech odcinkach komunikacyjnych:
(...) Nysa – Paczków (Kłodzko)
Marszałek województwa opolskiego jest jednym z siedmiu marszałków, którzy podpisali porozumienie dt. restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Jednym z punktów dokumentu jest właśnie ogłaszanie przetargów na przewozy kolejowe na okresy pięcioletnie.
Witam. Dziwi mnie fakt, że Urząd Marszałkowski w Opolu nie chce wydłużyć od nowego rozkładu 2016/2017 niektórych istniejących już połączeń relacji Opole Główne-Nysa czy Kędzierzyn Koźle-Nysa do Paczkowa.
Paczków to miasto leżące przecież w woj.opolskim, i aby takie połączenie powstało, to nie trzeba się z nikim dogadywać-mam tu na myśli woj.dolnośląskie.
Oczywiście taka opcja mogłaby być uzupełnieniem oferty typu słynnego pociągu Gliwice-Kłodzko, który jak dotąd jest w marzeniach, ale może kiedyś te marzenie się spełni.
Wracając do rozkładu 2016/2017 ze stacji Opole Główne będzie można dojechać bezpośrednio do stacji na których pociąg zakończy bieg. A tymi stacjami są:
Pludry, Karłowice, i tak jak obecnie Kielcza czy od dwóch lat Głuchołazy Miasto.-jakoś się udało.
natomiast czemu w Paczkowie pociąg nie może zakończyć biegu-nie wiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum