To tym bardzie mogliby zostawić kolorystykę z lat 90tych. Przecież tabor ma jeździć
więc kolorystyka nie znaczenia, to lepiej historyczną zostawić .....
Skoro nie stać nikogo na zakup nowych EZTów, to się je modernizuje. Dzięki temu kibelki przechodzą facelifting i mogą śmigać kolejne naście lat. Sęk w tym, aby takie modernizacje nie były odnawiane co ileś tam lat. Do starej budy nie ma sensu wstawiać nowego osprzętu. Zmęczenie materiału robi swoje. A co do kwestii estetycznej, to uważam że im zgrabniejszy wygląd, tym lepsze skojarzenia podróżnego. Głupi przykład wagonów pomalowanych w barwy TLK. Ten sam wagon a ludzie na myśleli że to coś nowego.
Jechałem dzisiaj tym EN57AKM-1627 i chociaż ogólne wrażenia są bardzo pozytywne, to zauważyłem jedną istotną wadę. W jednym z przedziałów (może i w innych, nie zwróciłem uwagi) WSZYSTKIE siedzenia są tak jakby przesunięte o jakieś 40-50cm w jedną ze stron, przez co połowie miejsc od ściany przypada obok głowy... ściana właśnie, a nie okno. Nie jestem pewny czy wyraziłem się jasno, ale podobna sytuacja jest w niektórych wagonach bezprzedziałowych IC, tyle że dotyczy tam tylko niektórych miejsc, a tutaj jest ich połowa...
Z kolei dużą wadą EN57AL, tego opolskiego i wrocławskiego, są dmuchawy ogrzewcze. Są one żywcem wyjęte z tramwajów (no tylko chyba napięcie na 3kV przerobione), silnik wentylatora ma bardzo natarczywy dźwięk, chyba jest komutatorowy. Również grzanie jest takie, jakie jest, ale to może z nastawy wynikało. Obniża to moim zdaniem bardzo pozytywny obraz tych EZT.Jak to ma tak wyć, to lepiej już zostawić zwykłe bezgłośne grzejniki (wzgl. zabudować nowe tego samego typu), albo normalne cichobieżne ogrzewanie nawiewne jak w wagonach.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
. Również grzanie jest takie, jakie jest, ale to może z nastawy wynikało. Obniża to moim zdaniem bardzo pozytywny obraz tych EZT.
Modernizujacy pojazdy powinni zacząć sprawdzać w niezaleznych poza branżowych instytucjach lub nawet na swoich warsztatach, jakiej jakości termostaty montują w pojazdach i jaka jest dokładność regulacji tych urządzeń i jak to się ma do DTR producentów termostatów lub innej elektronki pojazdowej. Część elektronki jest na poziomie elektroniki szkoły sredniej.
W ogóle rynek kolejowy jest mocno zamkniety, dlatego całkiem możliwe że szajs na niego trafia od tych, którzy myślą że są nienaruszalni w branży.
Kontrolować i jeszcze raz kontrolowac, również odporność urządzeń na zakłócenia, bo potem jakiś sprzęt zaczyna się dziwnie zachowywać gdy ktoś na pojeździe włączy ... inny sprzęt. Pewnie i ten i ten to takie same szajsy bez odpornosci na warunki kolejowe. Przyzwoitość nakazuje nie wypuszczanie amatorszczyzny na rynek.
A tani sprzet nie jest, wiec o co chodzi ? Dostarczyć byle g.... za dużą kasę a w srodku chiny ludowe siedzą ?
Elektronika na poziomie szkoły średniej? I co z tego? Kiedyś układy był na kilku tranzystorach i działały latami. Dziś ładuje się nie wiadomo po co mikroprocesor i smarka go lutem RoHS. Efekt - to nie ma prawa działać.
Elektronika na poziomie szkoły średniej? I co z tego? Kiedyś układy był na kilku tranzystorach i działały latami. Dziś ładuje się nie wiadomo po co mikroprocesor i smarka go lutem RoHS. Efekt - to nie ma prawa działać.
to z tego ze ta elektronika na poziomoie szkoly sredniej dziala tylko wtedy dobrze, jak dziala sama. Dzisiaj na pojazdach sa sieci komunikacyjne, przetwornice do laptopow I inne wynalazki I przy nich taka elektronika amatorska sie zakloca I dziala zle , niedokladnie lub prawie nie dziala.
Co by sie stalo gdyby np po wlaczeniu w gniazko laptopa nagle zaczely buczec glosniki w calym przedziale, albo np. Termostaty zaczelyby bezsensownie przelaczac swoje wyjscia. To niegrozne dla zycia pasazera usterki ale przeciez sa urzadzenia o wazniejszych funkcach...
Zacznijcie sprawdzac co kupujecie !!! Bo mozecie sie zdziwic ze ktos ma was robi na szaro .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum