Mi się zdaje, że ktoś, kto zaznaczył te linie to albo sieje zamęt, albo faktycznie ma rację. O ile rozumiem to, że chcą się pozbyć linii Gniezno Winiary- Sława Wielkopolska/Chojnice, to o ile nie rozumiem usunięcia odcinka lini od Oleśnicy do Krotoszyna (przez co nastąpi uciecię połączenia Wrocław-Wawa przez Ostrów i Kalisz), wyremontowanej linii PIła-Wałcz-Kalisz Pomorski-Szczecin, czy Szczecin-Kołobrzeg. Przepraszam, bardzo, ale ja tu nie widzę najmniejszego sensu i mało w to wierze, że akurat te linie chcą przekazać komuś innemu, albo zlikwidować.
Wydaje mi się, że część linii jak Szczecin-Kołobrzeg jest celowo tak zaznaczona, aby postraszyć samorządy i zmusić je do przejęcia linii, inny przypadek mamy z Linią 36 Ostrołęka – Łapy, którą samorządy od lat próbują nieskutecznie przejąć a na mapie zaznaczona jest do przekazania lub likwidacji, no śmiech na sali
Najlepiej zostawmy tak ze 6 linii gdzie jeżdzi EIC. Tyle wystarczy do wożenia biznesmenów w delegacji. Co tam się przejmować mieszkańcami małych miejscowości na uboczu.
Przy czym za małe miejscowości według kulejowo-bankierskiej biurwy uznajemy wszystko co ma mniej niż 120 tysięcy mieszkańców. Casus Włocławka, w którym IC nie raczyło zatrzymywać na czas objazdu swojego Ex o tym dobitnie świadczy.
Tak, kolejny rząd, za pośrednictwem swoich urzędasów, pokazuje obywatelom prowincji że ma ich głęboko w d.
A tak na marginesie, tym pajacom z zarządów PLK, PKP oraz mynystrom w MBTiGM (nie powiem że durniom, bo oni dobrze wiedzą, co robią i robią to z premedytacją) bardzo ciekawą mapkę ze strony poświeconej m.in. efektom Beeching Act:
http://www.bilderberg.org/railways.htm
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-01-2013, 23:32
Planowana likwidacja Linii Zbąszynek-Międzyrzecz-Gorzów to jakiś obłęd. Przecież nie tak dawno wydano miliony na jej modernizację. Wożono nią również materiały budowlane do budowy autostrady A2 i trasy S6.
Gratuluje PLK skrajnego debilizmu. Tak samo linia Rzeszów-Łupków na Słowację przez tunel w Starym Łupkowie ma znaczenie strategiczne dla państwa. Pamiętam w 2010(jeżdżę tam do schroniska studenckiego) w Łupkowie, jak po zawaleniu się mostu kolejowego w Muszynie(podczas powodzi) , cały transport na Słowację i dalej szedł przez Łupków, Diesle było słychać na okrągło a kolejarze zmieniali się co 2 tyg. mieszkając w budynku Cargo na stacji w Starym Łupkowie. Czyli teraz jak znowu most by poszedł to ciekawe którędy pociągi towarowe na Słowację pójdą...ehhh
Wszystko prowadzi do zaorania linii i ładowania kasy w Pendolino oraz jedyne słuszne CMK, E-65 , E20 i Warszawa Łódź. U nas na Górnym Śląsku coraz to więcej ograniczeń prędkości pomiędzy Gliwicami a Katowicami! Pociągi już na niektórych odcinkach jadą 20 km/h na E-30 horror!
Ciekawe czemu nikt się nie martwi E-30 Katowice-Kraków! Przecież to linia do Przemyśla i na Ukrainę. IC modernizuje wagony na tą trasę a tam takie 80 km wąskie gardło z jednym torem...gdzie jedzie się 20 km./h...może też powinni to rozebrać??? hehe
W likwidowaniu własnej infrastruktury PKP jest "lepsze" niż Armia Radziecka.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
I tak sobie mruczycie pod nosem myśląc że samorządy czy też PKP weźmie się do roboty widząc Wasze wpisy na forum. A może by tak czas odejść od tego monitora i wziąć się do roboty??
Pozdrawiam
Pomysłodawca tematu rewitalizacji linii Rokietnica - Skwierzyna oraz Szamotuły - Międzychód
Dlaczego ja?? Bo mnie dupa od siedzenia na forum bolała!!
Jakub Sarbak
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-01-2013, 00:08
Stary pogadaj z lobbystami ze Stalexportu o linii kolejowe E-30 Katowice-Kraków i tajnym aneksie o nie modernizowaniu niczego co konkurowałoby z autostradą A4 na odcinku Katowice-Kraków. W jakim stanie jest teraz ta linia jak pociągi jeżdżą tam 20 km/h i nic się nie dzieje, zero remontu, tylko tory rozebrali ...i został jeden na całkiem długim odcinku. Ciekawe co zrobisz wielki mądralo?? Może sam wyremontujesz?
A próbował ktoś?? U nas jedna akcja okazała się trafna ponieważ wstrzymała rozbiórkę no ale przyszedł czas na kontynuację. Województwo nie powiedziało NIE tylko samorządy lokalne nie chcą wykazać chociażby chęci działania.
Piękny artykuł - nie jednemu pustakowi który nie rozumie sensu rewitalizacji linii kolejowych przebiegających przez małe, nieskomunikowane miejscowości powinno to uświadomić co w trawie piszczy.
Mój powiat jest oddalony o około 80 kilometrów od Poznania i około 70 kilometrów od Gorzowa. W weekend ani jeden PKS nie jedzie do Gorzowa. Do Szamotuł, czy Wronek też mamy kiepską komunikację. Prosty przykład. Siadł mi samochód a jeżdżę do uzupełniającego technikum do Gorzowa. W tygodniu dojechałbym do szkoły. W weekend?? Musiałem pożyczyć samochód od kolegi żeby móc zdać semestr!
W moim Powiecie nie ma pracy - w Poznaniu jest jej w bród - ale musiałbym zarabiać dziennie około 200 złotych żeby mi zostało z pensji około 100 złotych za dzień - NIEREALNE przy wykształceniu zawodowym i średnim!!!
Błędne koło się zamyka - moja szkoła niby darmowa ale jeśli policze dojazdy moje wykształcenie średnie będzie kosztować mnie około 3000 złotych za rok (to za LPG - a gdyby to była benzyna??), jestem skazany albo na bezrobocie albo na super zarobki rzędu 1200 złotych. Czyli po odcięciu Powiatu od komunikacji mam być biednym i niewykształconym Polakiem??
Odnośnie zamiaru likwidacji linii 81 (Chełm - Włodawa);
zastanawiam sie, jakie korzyści będzie miała z tego PLK? Podobno liwkdiowane mają być te linie, których utrzymanie jest zbyt drogie.. - jakie są zatem ksozty utrzymania tej linii? Linia jednotorowa, niezelektryfikwoana, drużników tu nie ma, posterunków ruchu też nie. Zatem co? Konieczność wycięcia zakrzaczenia torów w kilku miejscach raz na rok?
Czy zyski z transportu drewna z Sobiboru nie wystarczą na pokrycie tych kosztów?
Podobnie linia 63 (Zawadówka Natobaza - Dorohusk, szeroki tor), która leży przy linii nr 7, więc koszty są tez minimalne. Poza tym linia ta została niedawno wyreontowana, a tu mówi się o jej likwidacji...
te linie to chyba na chybił - trafił wybierali
dobrze ze całą sprawą zainteresował sie senator J. Zając z Chełma, który złoży zawaidomienei o możliwości popełnienia przestępstwa - marnotrawstwa środków publicznych przez PKP PLK
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Kontrowersyjny plan PKP. Wyremontowane linie mogą zostać zlikwidowane
PKP szykuje plan oszczędnościowy, który zakłada zamykanie rzadko uczęszczanych linii. Według nieoficjalnych informacji na liście znalazły się także niedawno zmodernizowane odcinki. "Ich zamykanie byłoby marnotrawstwem pieniędzy" - mówią eksperci. "Żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte" - twierdzi natomiast PKP.
Jeśli chodzi o nasze województwo to nie jest jeszcze aż tak źle linie Szydłów-Gracze nie zamkną bo jak by nie patrzeć linia ta robi obecnie za bocznice szlakową do kopalni surowców drogowych i PKP Cargo tam jeździ. Linia Krapkowice-Prudnik idzie do remontu i będzie bocznicą szlakową walczymy obecnie o zachowanie torów stacyjnych i ładunkowych na stacjach na tej trasie (no i jeździmy po niej drezynkami lekkimi). O kolej Wilhelma walczymy już od kilku lat i chcemy ją przejąć (w tworzeniu mały skansenik kolejowy). Jeśli zaś chodzi o linię Opole-Nysa, Czy Opole-Kluczbork to nie martwił bym się nimi bo już są przewidziane do remontu Na pierwszej jeżdzą PRki i towary z PKP Cargo i prywaciarze w tym Czesi też. Druga linia po remoncie ma ponownie przyjmować pociągi jak narazie po niej jeżdzą tylko szynobusy bo zaraz za stacją Opole Gosłwice drastycznie spada na niej dopuszczalne obciążenie na oś. Kluczbork-Fosowskie jest zagrożone ale są plany jej ratowania przez kolegów z Kluczborka i Kuniowa. Najbardziej zagrrożona jest linia Opole-Jełowa-Namysłów mam namyśli odcinek Jełowa-Namysłów bo tam braki w nawierzchni są rzędu kilometrów (w2004roku jeździliśmy tam drezynkami i była kompletna), Grobla pod Namysłowem zapadła się jakieś 5 lat temu jedyny przejezdy odcinek jest od strony Namysłowa do pod Namysłowskiej jednostki wojskowej. To tyle jeśli chodzi o woj. Opolskie.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych zatwierdził w czwartek listę linii kolejowych, które mają zostać wyłączone z eksploatacji w grudniu tego roku. Znalazło się na niej ok. 100 odcinków o łącznej długości ok. 2 tys. kilometrów - dowiedział się "Rynek Infrastruktury".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum