Dziś, 23 stycznia, marszałek Andrzej Łoś i członek zarządu województwa Patryk Wild wezmą udział w oficjalnym przekazaniu pierwszego z ośmiu szynobusów, wyprodukowanego przez firmę PESA Bydgoszcz S.A.
Pojazd użyczony zostanie spółce PKP Przewozy Regionalne i obsługiwać będzie jedną z linii spalinowych w rejonie Sudetów.
Autobus szynowy osiąga prędkość 120 km/h, może przewieźć 281 pasażerów. Wyposażony jest w rampy dla wózków inwalidzkich i toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jest niskopodłogowy, ma przestronne, klimatyzowane wnętrze i wygodne fotele z zagłówkami.
Inwestycja jest opłacalna ze względów ekonomicznych. Koszt przejazdu jednego kilometra autobusu szynowego wynosi od 14 do 16 złotych, podczas gdy koszt przejazdu tradycyjnego pociągu elektrycznego to około 26 złotych.
Umowa dotycząca zakupu ośmiu szynobusów została podpisana w lipcu ub. roku. Na Dolny Śląsk trafi pięć dwuczłonowych autobusów szynowych z 134 miejscami siedzącymi oraz trzy jednoczłonowe z 70 miejscami siedzącymi. Pojazdy będą przeznaczone do obsługi regionalnych linii kolejowych. Autobusy kosztują około 56 mln zł, z czego 23,5 mln zł pochodzi ze środków unijnego Sektorowego Programu Operacyjnego – Transport na lata 2004-2006.
W latach 2004-2006 samorząd województwa zakupił cztery autobusy szynowe, które zostały użyczone spółce PKP Przewozy Regionalne.
Wie ktoś może kiedy zacznie normalnie kursować? Będzie jeździł na trasie Jelenia - Bolesławiec - Zgorzelec czy może Jelenia - Zielona? Przypuszczam, że SA106 zastąpi SP42 + bh na lini Jelenia - Bolesławiec. A może "nowy" trafi na trasę do Kamieńca?
Mając w Bolesławcu dwa szynobusy można by pomyśleć nad jakąś ofertą na trasie Lubawka - Jelenia Góra - Lwówek - Bolesławiec. To tylko kwestia ustawienia obiegów.
_________________ Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Myślę że pomysł Lubawka-Marciszów-JG-Lwówek-Bolesławiec jest bardzo dobry.Ludzie z Lubawki,Kamiennej G. chętnie by korzystali z PKP , nie długo do Jeleniej , a także wzmocniło by to ofertę przewozowa na tr. Marciszów-Janowice Wielki-Trzcińsko-JG , kiedys wszyscy jezdzili pociągami teraz Busami bo jest więcej i droższe , a i tak z centrum JG muszą przyjść na PKP na Busa lub prywatny autobus. Torry z Marciszowa do Lubawki są dalej czynne, jeżdżą tam towarówki , myślę że jakby zajeli sie ta sprawą władze gmin marciszów,kamienna g. , lubawka to jeszcze w tym roku mogły by jezdzic.
Szynobus ma kursować od poniedziałku i obsługiwać linię Jelenia Góra - Bolesławiec oraz Jelenia Góra - Zielona Góra. Za tydzień nastąpi przekazanie następnego szynobusu a wszystkie 8 będzie do końca kwietnia.
Prawdopodobnie już w weekend na tory wyjedzie pierwszy z ośmiu autobusów szynowych. Będzie kursował na trasie Jelenia Góra - Lwówek - Bolesławiec oraz Jelenia Góra - Węgliniec - Zielona Góra. Szynobusy zostały kupione w lipcu zeszłego roku od bydgoskiej firmy PESA.
Ten szynobus wyjedzie na dolnośląskie tory już w najbliższy weekend
W środę szynobus był prezentowany na wrocławskim Dworcu Głównym PKP. Pojazd jest całkowicie przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Może osiągać prędkość nawet 120km/godz. Pomieści ponad 300 osób, w tym 138 na miejscach siedzących. Cały pojazd jest monitorowany.
- Szynobus może jeździć przez 30 lat, bo dopiero po tym czasie robi się przegląd - mówi Wojciech Zdanowski, dyrektor Wydziału Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.
Po dolnośląskich torach jeździły dotychczas cztery szynobusy wykupione od firmy PESA w latach 2004-2006. Nowy szynobus, tak jak poprzednie, zostanie użyczony spółce PKP Przewozy Regionalne. Następny ma wyjechać na tory w lutym. Będzie kursował z Kamieńca Ząbkowickiego przez Jaworzynę Śląską do Legnicy.
Kolejnych sześć szynobusów wyjedzie na dolnośląskie trasy na przełomie kwietnia i maja. Po modernizacji torów będą kursować między innymi na trasie do Świdnicy i Trzebnicy. Jeden pojazd kosztuje 7,8 mln zł. Inwestycja jest opłacalna ze względów ekonomicznych. Przejechanie jednego kilometra autobusem szynowym jest tańsze nawet o 10 zł od pokonania tej odległości tradycyjnym pociągiem.
Źródło: Gazeta Wyborcza
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ach ci dziennikarze. Dolnośląskie faktycznie ma cztery szynobusy, lecz wszystkim doskonale wiadomo, że PESA zbudowała tylko dwa, a dwa pierwsze Śp. KOLZAM (SA109). Tak nawiasem mówiąc to czy któryś z nich jest obecnie w ruchu.
orry z Marciszowa do Lubawki są dalej czynne, jeżdżą tam towarówki
Tory z Sędzisławia do Kaminnej Góry są utzrymane i to tam jeżdża towarówki.
Czasami mam wrażenie że wam chodzi o tabliczki na rozkładzie w tym Bolesławcu. Uważam że z Lubawki to jest potrzrebne połączenie ale do Jeleniej góry i Wałbrzycha a nie do Bolesłwca.
Kilka razy jezdzilem pociągiem z Bolca jadącego do Jeleniej Gory i z PRO kolejowego miasta nikt nie jechał a skład zapełniał się od Nowgrodzca, Nwnic. Z naszego regionu (Lwówek Śl.) ludziom bardziej potrzebne są połączenia z Węglińcem i Zgorzelcem a już napewno połączenie Lubawka- Jelenia G.- Lwówek -Bolesławiec = porażka. Już lepiej się przesiadać w Zebrzydowej i Jeleniej niz robić takie cyrki
Z Marciszowa w stronę Lubawki dojechać się już nie da (rozebrana łącznica). Tak jak napisał przedmówca dojazd możliwy jest tylko z Sędzisławia.
Przy okazji ponawiam pytanie o szynobysy SA109 (Kolzam), bo te które stacjonują w Jeleniej G. to chyba PESY. A co z SA102. Dalej zepsuty?
Organizatorem kolejowych przewozów regionalnych na Dolnym Śląsku jest Urząd Marszałkowski we Wrocławiu, a nie kolejarze z Bolesławca, więc nie rozumiem twoich złośliwych uwag.
Powtarzam: organizatorem kolejowych przewozów regionalnych na Dolnym Śląsku jest Urząd Marszałkowski - te słowa jak mantrę powtarzają też twoi szefowie z DZPR, za każdym razem gdy sami coś spieprzą!
My tylko staramy się w miarę naszych możliwości odbudować to, co beton DZPR przez wiele lat bezkarnie niszczył w naszym regionie! A że w Jeleniej Górze ludzie (kolejarze) potrafią tylko narzekać zamiast się uaktywnić i podejmować jakiekolwiek prokolejowe działania, to już nie wina Bolesławca.
Cytat:
Kilka razy jezdzilem pociągiem z Bolca jadącego do Jeleniej Gory i z PRO kolejowego miasta nikt nie jechał a skład zapełniał się od Nowgrodzca, Nwnic.
Bo rozkład jazdy jest debilny! Wnosiliśmy do UM i DZPR propozycje zmian w rozkladzie jazdy na trasie JG - Bolesławiec. Twój szef, dyr. Piech powiedział, że nie widzi na razie takiej potrzeby. Czyli BETON!
Cytat:
a już napewno połączenie Lubawka- Jelenia G.- Lwówek -Bolesławiec = porażka.
Skoro są połączenia JG - Bolesławiec, a w przyszłości mogą być Lubawka - JG, to chyba rozsądne jest połączenie dwóch relacji w jedną, przy racjonalnym ustawieniu obiegów szynobusów. Porażką jest dzielenie relacji, w czym twoje szefostwo z DZPR przez ostatnie lata przodowało.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Skoro są połączenia JG - Bolesławiec, a w przyszłości mogą być Lubawka - JG, to chyba rozsądne jest połączenie dwóch relacji w jedną, przy racjonalnym ustawieniu obiegów szynobusów. Porażką jest dzielenie relacji, w czym twoje szefostwo z DZPR przez ostatnie lata przodo
ja nie powiedziałem że połączenie Jelenia Gora- Lubawka jest złe. Absurdem dla mnie jest gnanie szynobusu w relacji Lubawka Boles ławiec bo i poco skoro z takie połącznie nikt nie będzie korzystał a szynobus zamiast jechac dodatkowe 140 km mógłby obrócic jeszcze raz w stronę kruczych gór.
Cytat:
owtarzam: organizatorem kolejowych przewozów regionalnych na Dolnym Śląsku jest Urząd Marszałkowski - te słowa jak mantrę powtarzają też twoi szefowie z DZPR, za każdym razem gdy sami coś spieprzą!
tak - TyLKO że rozkład na odcinku JG- Bc- JG też dyktowały samorządy więc macie co chcecie. A tak na marginesie to czytając artykuły na tym forum to juz dawno zauważyłem że dla Was najlepszyn rozwiąązaniem byłby gdyby wszystkie pociągi jeżdziły przez lub do Bolesławca. A tak naprawdę to poza Wrocławiem nie ma z tej stacji zainteresowania więc nie gadj mi herezji że PKP coś piepszy. Bo sami pieprzycie. A w sprawie poączeń JG- Zebrzydowa to pierwotna wersja mówiła o połączeniach do Węglińca, Zgorzelca, i Ziel;onej Góry przez Lwówek tylko KTOŚ z bolsławca wysyłał 10 pism do PR i UW co sprowadziło połączenia w relacji do Bc- z których nikt nie korzysta. Tak ięc chodzi wam o tabliczki na rozkładzie, i zdania nie zmienię
[ Dodano: 25-01-2008, 11:23 ]
O KARKONOSZACH przez z BOlesławiec tez moge powiedzieć że to śmiech na sali. A wy piszecie że to rozsądne połączenie chyba dla Was bo bedziecie mieć na rozkładzie dodatkowo GDYNIĘ której wagony doczepiają do KARKONOSZY
[ Dodano: 25-01-2008, 11:26 ]
A i jeszcze mam coś apropo ŚLĄZAKA zamiast robienia dwóch połączeń w zachodnią stronę województwa ja ŚNIEŻKĘ skierowałbym z PRZEMYŚLA przez Katowice- Nysę- Kłodzko- Walbrzych- Jelenią G.- Lubań do ZGHORZELCA i w Katowicach wczepiłbym wagony z Lublina.
Rozsądniejsze. A co do BOLCA to owszem jako duże miasto niech ma połączenie z Warszawą, nawet z Lublinem, Krakowem i czym tam chcecie ale jednym pociągliem z wagonami bezpośrednimi
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum