E65: Jesienno-zimowe prace na trójmiejskim odcinku.
Od rozpoczęcia prac wiosną 2011 na obszarze LCS (Lokalnego Centrum Sterowania) Gdańsk i LCS Gdynia położono już ponad 50 kilometrów torów, zamontowano ponad 45 kilometrów sieci trakcyjnej. Mimo zimowej aury roboty nie zwalniają tempa a ekipy budowlane oddają do eksploatacji kolejne elementy projektu.
Na przełomie listopada i grudnia na szlaku Gdynia Orłowo – Gdynia Główna zakończono wszystkie prace modernizacyjne na odcinku o długości 3,7 km. Oprócz całkowitej wymiany torów i infrastruktury towarzyszącej zmodernizowano również znajdujące się na trasie dwa wiadukty i jeden most.
Intensywne prace trwają również na innych szlakach:
na szlaku Pruszcz Gdański – Gdańsk Południowy eksploatowany jest już nowy odcinek toru nr 2. Trwa modernizacja toru nr 1 o długości ok. 7 km wraz z pięcioma przejściami podziemnymi (m.in. w Gdańsku Oruni). Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pomiędzy Pruszczem Gdańskim, a Gdańskiem Południowym będą poruszały się z prędkością 160 km/h.
Na trasie z Gdańska Południowego do Gdańska Głównego trwa modernizacja toru nr 1.
Na szlaku pomiędzy Gdańskiem Głównym i Gdańskiem Wrzeszczem oraz pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem a Sopotem, modernizowany jest tor nr 1 o łącznej długości ok. 6 km. Na powyższych odcinkach eksploatowany jest już nowy tor nr 2.
Na szlaku biegnącym od Gdańska Wrzeszcza do granicy LCS Gdynia trwa m.in. przebudowa dwóch wiaduktów i przejścia dla pieszych. Prace prowadzone są również na przystanku Gdańsk Oliwa, gdzie oddano do eksploatacji jedną z krawędzi peronowych. Remontowana jest również znajdująca się na peronie wiata.
na całym odcinku pomiędzy Gdynią Orłowem, a Gdynią Główną użytkowane są nowowybudowane tory nr: 1 i 2.
Prace prowadzone są także na znajdujących się na obszarze inwestycji stacjach. Uwagę zwracają szczególnie bardzo zaawansowane roboty nad infrastrukturą torową, które na wielu obiektach są na ukończeniu.
Na stacji Pruszcz Gdański oddano do eksploatacji trzy tory stacyjne o łącznej długości 9.6 km. W budowie znajdują się jeszcze cztery. Z kolei na stacji Gdańsk Południowy zakończono prace na pięciu z sześciu obecnie modernizowanych torów, dzięki czemu odcinek linii kolejowej zyskał prawie 14 kilometrów nowych torów.
W rejonie stacji Sopot i Gdynia Główna zakończono modernizację wszystkich torów liczących w sumie 27 kilometrów. W Gdyni Orłowie, z czterech modernizowanych torów skończono dwa o łącznej długości 3.7 km. Na Gdańsku Głównym zakończono i przekazano do eksploatacji zmodernizowany liczący ok. 1,3 km odcinek.
Oprócz modernizacji infrastruktury torowej na stacjach prowadzone są również remonty istniejących i budowa nowych obiektów inżynieryjnych oraz: w Sopocie, na peronie przeznaczonym dla pociągów dalekobieżnych robotnicy skończyli budowę ścianek peronowych oraz systemu odwodnienia. Na stacji Gdynia Główna wyremontowane w całości zostały trzy perony nr: 3, 4 i 5. Na stacji Gdynia Orłowo trwa budowa nowej kładki dla pieszych przystosowanej również do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Na stacji Pruszcz Gdański odebrano budynek nastawni, do którego już niedługo zostanie przeniesione stanowisko dyżurnego ruchu. Dodatkowo trwa przebudowa podziemnego przejścia dla pieszych. W Gdańsku Południowym trwa przebudowa przejazdu w ciągu ul. Sandomierskiej oraz budowa przejścia podziemnego dla pieszych.
Na stacji Gdańsk Główny również trwa budowa nastawni LCS, która wraz z tą budowaną w Pruszczu Gdańskim pozwoli na bezpieczniejsze i bardziej efektywne kierowanie ruchem pociągów.
W roku 2013 Polskie Linie Kolejowe planują oddanie do użytku szereg kluczowych elementów inwestycji w obrębie stacji, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pasażerów. W pierwszym kwartale 2013 roku w Gdynia Orłowo do użytku pasażerów zostanie oddana wspomniana wcześniej kładka dla pieszych.
Na stacji Sopot zostaną oddane dwa podziemne przejścia dla pieszych: budowane od podstaw przejście w ciągu ulicy Chopina oraz modernizowane przejście w ciągu ulicy Monte Cassino. Zakończy się również przebudowa wiaty peronowej.
Na Gdyni Głównej planowane jest zakończenie prac modernizacyjnych tunelu stacyjnego łączącego ze sobą wszystkie perony. Dzięki zainstalowaniu wind na każdym peronie droga do pociągu będzie o wiele bardziej komfortowa, szczególnie dla osób niepełnosprawnych. W 2013 zostanie zmodernizowany również peron numer 2. Natomiast już w styczniu rozpocznie się modernizacja na szlaku Sopot – Gdynia Orłowo.
Prace prowadzone są w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa-Gdynia – obszar LCS Gdańsk, LCS Gdynia”. Inwestycja jest częścią modernizacji magistrali kolejowej E-65, należącej do VI paneuropejskiego korytarza transportowego, który łączy regiony nadbałtyckie z obszarami położonymi nad morzem Adriatyckim i na Bałkanach.
Gościem dzisiejszy dnia po "Wydarzeniach" w Polsat News był sam Minister TB i GM pan Sławomir Nowak. Po serii pytań o sprawy majątkowe i autostradę A-1, padło wreszcie pytanie o przyszłość E-65. Minister Nowak solennie obiecał, że na Sylwestra 2014 roku z Warszawy do Gdańska pojedziemy w 2h40 minut. Brzmi to bardzo pięknie, ale na ile to pradziwe. 3 maja jechałem do Gdańska E-65 TLK "Pobrzeże". Tyle ile jeszcze zostało do zrobienia to przy obecnym tempie prac zajmie im to 5 lat, a nie 1,5 roku a przecież jeszcze kwestia niejednych odbiorów technicznych.
@sympatyk - świetny post, uwielbiam czytać takie hurraoptymistyczne teksty:) rozumiem że to informacje zacytowane.. ale krew mnie zalewa jak to czytam..pozwolę sobie sprostować tylko malutki kawałek, bo całość zajęłą by bardzo dużo miejsca...
"Na przełomie listopada i grudnia na szlaku Gdynia Orłowo – Gdynia Główna zakończono wszystkie prace modernizacyjne na odcinku o długości 3,7 km. Oprócz całkowitej wymiany torów i infrastruktury towarzyszącej zmodernizowano również znajdujące się na trasie dwa wiadukty i jeden most. "
- ale mimo to w Gdyni Orłowie straszy ograniczenie do 30km/h bo już po oddaniu torów postanowiono wykopać olbrzymią dziurę i wyregulować przepust ścieku Kacza... Pomijam że remont tego odcinka nic nie zmienia, bo od Orłowa do Sopotu ruch nadal odbywa się po jednym torze...
"Intensywne prace trwają również na innych szlakach:
na szlaku Pruszcz Gdański – Gdańsk Południowy eksploatowany jest już nowy odcinek toru nr 2. Trwa modernizacja toru nr 1 o długości ok. 7 km wraz z pięcioma przejściami podziemnymi (m.in. w Gdańsku Oruni). Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pomiędzy Pruszczem Gdańskim, a Gdańskiem Południowym będą poruszały się z prędkością 160 km/h."
- ten nowy odcinek toru to odcinek między Gdańskiem Południowym a Gdańskiem Lipcami. W samym Gdańsku Południowym było ograniczenie do 40 i 50 km/h, teraz doszło 20 km/h, poza tym kolejne dwa ograniczenia w Gdańsku Orunii do 20 km/h na przejścia w poziomie torów.. dalej od Gdańska Południowego do Gdańska Lipce, na dumnie wyremontowanym odcinku torów jest ograniczenie stałe do 60km/h brak stabilizacji toru, nierówności toru w planie i profilu, przeróżnie to piszą... od Gdańska Lipce do Pruszcza Gdańskiego - ruina i 50km/h.... a toru nr 1 nie widać...
Fajnie jest pisać ile to zostało zrobione.. człowiek który tego nie widzi może i faktycznie by uwierzył jak to dużo i szybko się dzieje. Niestety to, czego wcale nie dotknięto, nadal straszy i krzyczy.
zdziwisz się jak pojedziesz jedynka z wrzeszcza do sopotu a już na jedynce z Gdanska do Wrzeszcza prace ida pelna para z Wrzeszcza do Głównego już tez się nie szykanuje tylko jedzie prosto
Dzisiaj przejechałem odcinek Iława-Tczew linii E65,nie wygląda to za dobrze,wszystko totalnie rozgrzebane,w zasadzie linia jest jednotorowa.Tempo prac nie wygląda zbyt imponująco,wydaje mi się,że może za 10 lat skończą tą nieszczęsną modernizację,tylko do tego czasu kolej straci wszystkich chętnych do podróży...
Pewnie tak. Znam nawet człowieka, który w autobusach dostaje choroby lokomocyjnej, ale się zawziął, bo pociągów miał dość. Ja sam nie przepadam za jazdą autobusami, ale już się z nimi przeprosiłem.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Czy między Iławą a Działdowem przynajmniej tam wszystko jest gotowe, czy też jeszcze robią jakieś odcinki?
Jak wygląda odcinek Działdowo - Mława - Nasielsk, wszystko 100% gotowe?
No i mamy podróże z prędkością absurdalną ale za to jest to prędkość BARDZO bezpieczna. Patrząc na to z tej strony, jazda do Iławy i z powrotem nie boli tak bardzo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum