18 stycznia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego nastąpi podpisanie umowy z firmą Newag na dostawę 4 szynobusów nowego typu 222M.
Newag wygrał przetarg na dostawę spalinowych zespołów trakcyjnych za kwotę 46,7 mln zł. Firma ma dostarczyć tabor w 2014 roku. Specjalnie na potrzeby tego zamówienia producent z Nowego Sącza stworzy nowy typ spalinowego zespołu trakcyjnego – 222M. Będzie się różnić od dotychczasowych szynobusów (220M i 221M) m.in. większą wytrzymałością – pojazdy muszą mieć niemiecką homologację, ponieważ będą kursować do Niemiec (kursy między Zieloną Górą i Gorzowem Wielkopolskim a Berlinem).
Według Józefa Michalika, dyrektora marketingu Newagu, SZT będzie miał też nieco zmieniony design.
Pojazd 222M będzie posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - co najmniej 2 osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna to 120 km/h.
Newag nie podpisał umowy z woj. lubuskim. Straci kontrakt?
Przed miesiącem województwo lubuskie wybrało ofertę Newagu na dostawę czterech pociągów spalinowych. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Producent zwrócił się z prośbą o opóźnienie terminu dostaw, ale województwo nie chce o tym słyszeć.
W listopadzie 2011 roku Newag wygrał przetarg na dostawę do województwa lubuskiego dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Za nowy pociąg typu 220M województwo miało zapłacić prawie 8,3 mln zł.Newag nie podpisał jednak umowy. - Ze względu na odległy termin dostawy układu napędowego, terminowa realizacja przedmiotu zamienia nie była możliwa, przy jednoczesnych bardzo wysokich karach umownych - tłumaczył "Rynkowi Kolejowemu" Józef Michalik z Newagu.
Teraz sytuacja województwa wydaje się powtarzać. Umowa na dostawę czterech nowych pociągów spalinowych za 46,7 mln złotych. miała zostać podpisana 18 stycznia 2013 roku. Taki termin wyznaczył urząd marszałkowski - Przedstawiciele Newagu nie przybyli jednak do urzędu w wyznaczonym terminie i dotychczas nie podpisali umowy ze swojej strony - mówi Irena Billewicz-Wysocka, rzecznik prasowy zarządu województwa.
Jak informuje rzeczniczka, 31 stycznia do urzędu marszałkowskiego wpłynął wniosek od firmy Newag o zmianę terminów dostawy pojazdów na połowę 2014 roku. - Z uwagi na fakt, że wymagany w przetargu termin dostawy przypada w grudniu 2013, wystąpiliśmy do prezesa tej firmy o jednoznaczną informację, czy wniosek w sprawie zmiany terminu, mamy traktować jako zmianę oferty. Jednocześnie ponownie wezwaliśmy do zawarcia umowy na warunkach określonych w przetargu. - mówi rzeczniczka. Zmiana oferty wykluczyłaby Newag z postępowania. Pociągi prawdopodobnie dostarczyłaby Pesa, która też startowała w tym przetargu. Newag nie chce na razie komentować tej sprawy.
Pojazdy mają posiadać minimum 130 stałych miejsc siedzących i w ciągu 2 lat uzyskać homologację na terenie Niemiec. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd ma być przystosowany do przewożenia 2 osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna ma być nie mniejsza od 120 km/h.
czyli przewidywania się sprawdziły to po kiego ... startowali w przetargu...?? A czy w razie niewywiązania się z umowy Newagu UM może automatycznie podpisać umowę z Pesą? Czy potrzeba nowy przetarg?
Ponieważ w momencie startu nic nie wskazywało na kłopoty. Dopiero gdy przyszło zamawiać podzespoły (po wygranej) okazało się, że termin dostawy silników to już nie wrzesień, a grudzień. Jest w tym wina Newagu który zbyt długo zwlekał z zamówieniem (MTU podtrzymywało ważność oferty do 15 stycznia, a zamówić chcieli 16-17), ale gdy startowali wszystko było ok. W razie niepodpisania (nie niewywiązania) umowy UM może podpisać umowę z Pesą, o ile jej oferta będzie wciąż ważna.
[ Dodano: 08-02-2013, 18:19 ]
Nie będzie 222M tylko Linki:
Newag: Umowę z woj. lubuskim podpisaliśmy w terminie
Kolejny zwrot akcji w sprawie dostawy czterech spalinowych zespołów trakcyjnych dla województwa lubuskiego. Newag twierdzi, że umowę z województwem podpisał w terminie. W związku z tym urzędnicy nie mają prawa wybrać oferty Pesy.
(...)
- Umowa podpisana przez Newag 5 lutego wpłynęła do lubuskiego urzędu marszałkowskiego - mówi dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik. Według niego, ogłoszenie przez urząd marszałkowski wyboru oferty konkurencji było przedwczesne - Podpisaliśmy umowę w wyznaczonym terminie - zapewnia Michalik
Są już pierwsze wizualizacje Linków dla województwa lubuskiego
Niestety nie wiadomo czy zamówione 4 szt. trafią przed nowym rozkładem jazdy do eksploatacji .
"Urzędnicy liczą, że nie trzeba będzie czekać na wszystkie szynobusy do grudnia, lecz będą się one pojawiać na lubuskich torach sukcesywnie. - Wstępny harmonogram dostaw zakłada, że pierwszy pojazd dostaniemy w październiku, kolejne dwa w listopadzie i ostatni w grudniu - podkreśla Klauza.
Nie jest to jednak takie pewne. - Rozpoczęliśmy prace nad pierwszym pojazdem, ale znajduje się on w początkowej, rzekłbym prenatalnej, fazie produkcji - mówi "Gazecie" Dominik Dworkiewicz z bydgoskiej Pesy. Produkcja jednego szynobusu trwa jednak ok. trzech miesięcy. A to oznacza, że październikowe i listopadowe terminy mogą być dla wykonawcy nieosiągalne."
Ciekawe ? Nie podpisano umowy z tańszym NEWAG-iem bo twierdził ,że nie wyrobi się w czasie , a podpisano umowę z droższą PESĄ która i tak nie dostarczy szynobusów na czas ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum