Niestety publikacja tekstu trochę się opóźni. Wciąż napływają do mnie najświeższe informacje i muszę wprowadzić niezbędne korekty. Zresztą muszę przeredagować cały tekst - są to sugestie Redakcji PR Forum.
I sprawa najważniejsza - nie wszystkie informacje, które posiadłam w ostatnim czasie mogę opublikować na PR Forum, ponieważ adwokaci w Polsce dużo kosztują! Muszę po prostu zastosować autocenzurę.
I sprawa najważniejsza - nie wszystkie informacje, które posiadłam w ostatnim czasie mogę opublikować na PR Forum, ponieważ adwokaci w Polsce dużo kosztują!
To jest "mafia", więc uważaj. Polowanie na Ciebie na pewno już trwa!
To jest "mafia", więc uważaj. Polowanie na Ciebie na pewno już trwa!
Tak, wiem! Docierają do mnie pewne sygnały. Wiem też, że są naciski z "góry", żeby mnie udupić!
Widocznie ktoś ma coś na sumieniu skoro tak się boi ujawnienia przeze mnie zdobytych informacji...
[ Dodano: 01-02-2006, 16:53 ]
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, postanowiłam wziąć na tapetę Centralę spółki PKP Przewozy Regionalne. Stan, który opiszę dotyczy okresu sprzed ostatnich powyborczych roszad w zarządzie spółki, kiedy to ze stołka poleciał m.in. prezes Ruta i sięga parę lat wstecz, a także obecnej sytuacji w Centrali.
Informacje, które przedstawię w tym temacie, zebrałam w ostatnim czasie od internautów - pracowników Centrali PKP PR. Zdaję sobie sprawę z tego, że temat ten wywoła burzę, ale cóż, ludzie mają prawo wiedzieć na co idą państwowe dotacje z naszych podatków na Przewozy Regionalne!
Wszystkie osoby, od których otrzymałam informacje prosiły mnie o niepodawanie żadnych konkretnych dat, szczegółów, itd. Ostrożności bowiem nigdy za wiele! Jest więcej niż pewne, że w Centrali PKP PR będzie dochodzenie kto pisze na PR Forum, jakie charakterystyczne błędy popełnia, czy jest właściwa interpunkcja, itd. Ta stara nomenklatura zatrudniona w Centrali PKP PR jest świetnie wyszkolona w tej dziedzinie, oni mają czas na analizę każdego wersu - po to w latach 80-tych trafiło tak wielu konfidentów na PKP aby to kiedyś im i ich kolesiom zaprocentowało i tak się teraz dzieje...
Dlatego oświadczam, że wszystkie informacje, które otrzymałam zostały przeze mnie odpowiednio przeredagowane - zmieniłam oryginalną interpunkcję, poprawiłam niektóre błędy ortograficzne, gramatyczne i stylistyczne, dodałam kilka komentarzy od siebie. Tak więc szczegółowa analiza tekstu nic wam nie da!
Nie wszystkie informacje, które posiadłam w ostatnim czasie mogę opublikować na PR Forum, ponieważ adwokaci w Polsce dużo kosztują!
Z przyczyn oczywistych nie podam w tekście żadnych nazwisk (ustawa o ochronie danych osobowych), a jedynie posłużę się inicjałami (tak jak w przypadku przestępców). Jednak myślę, że nie trudno będzie się domyśleć (zwłaszcza kolejarzom) o kogo chodzi. Zebrany materiał opublikuję na Forum w kilku częściach, już wkrótce odsłona pierwsza : Struktura Centrali PKP PR...
Gdy przeanalizuję dokładnie "Regulamin Organizacyjny spółki PKP Przewozy Regionalne" zatwierdzony uchwałą Rady Nadzorczej Nr 49/II/2005 z dnia 28 lipca 2005 r. Ciekawa lektura...
Wysłany: 12-02-2006, 07:17 Struktura Centrali PKP PR
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przedstawiam na Forum zebrane przeze mnie informacje na temat Centrali PKP PR. Dziś opiszę tylko strukturę organizacyjną Centrali, natomiast w kolejnych odcinkach poruszę sprawy związane z kadrami Centrali...
Struktura Centrali PKP PR
Tuż przed wyborami do Parlamentu w roku 2001, to co nie zostało przez ówcześnie panujących rozkradzione w PKP, podzielono na kilka spółek. Był to ostatni dla władzy skok na kasę przed upadkiem skompromitowanego AWS. Wówczas to obsadzania stanowisk kierowniczych oraz rad nadzorczych nowopowstałych spółek PKP przez aktywistów kolejarskiej "S" nie było końca!
Z ówczesnej Dyrekcji Przewozów Pasażerskich utworzono 4 Centrale spółek (PR, IC, SKM i WKD). Najbardziej rozmnożyła się deficytowa spółka - PKP Przewozy Regionalne. Struktura organizacyjna spółki rosła coraz bardziej, z miesiąca na miesiąc, co kwartał przybywały stanowiska naczelników oraz dyrektorów - najczęściej ds. projektu. Obecnie tzw. Biur Centrali jest ok. 19, każde z dyrektorem i naczelnikami. Biura te dzielą się na ponad 50 wydziałów, a wydziały na zespoły - najczęściej jedno lub dwuosobowe, którymi zarządzają kierownicy zespołów.
Wystarczą 2 osoby aby było stanowisko głównego specjalisty kierującego zespołem, oczywiście z dodatkiem funkcyjnym. Wystarczy 5 osób aby było stanowisko naczelnika wydziału... Skąd na to wszystko są pieniądze w tak zadłużonej spółce "dojącej" samorządy?
Władzę w Biurach sprawują dyrektorzy za pensję kilku tys. zł netto + premia, która nie jest uzależniona od wyników pracy, a tym bardziej od sytuacji finansowej spółki. Naczelnicy zarabiają niewiele mniej, dochodzą do tego delegacje zagraniczne, przeważnie zupełnie nie uzasadnione.
W 2003 r. Rada Nadzorcza spółki zaakceptowała pomysł ówczesnego prezesa - utworzenie stanowisk zastępców dyrektorów Biur. Tworzone były one powoli i w wielkiej skrytości - zaczynało się od wręczenia niewiele znaczącego pełnomocnictwa...
Centrala PKP PR jest rozrzucona po całym kraju. Jest to pozostałość po działalności w myśl zasady TKM (Teraz Kurwa My). AWS obejmując władzę tworzyła dla swoich ludzi stanowiska dyrektorskie w terenie. Wydziały i Biura Central spółek również porozrzucane są po całym kraju. Pomimo buńczucznych zapowiedzi prezesa PKP S.A. struktura organizacyjna spółek Grupy PKP nie uległa pozytywnej zmianie, a wręcz przeciwnie.
W spółce PKP Przewozy Regionalne oprócz Warszawy, synekury umiejscowione są w Olsztynie, Gnieźnie, a w Poznaniu znajduje się Biuro Spraw Pracowniczych, Biuro Kontroli Terenowej oraz Biuro Finansowo-Rachunkowe, część Biura Utrzymania Taboru. Zarząd nie realizował zaleceń Urzędu Kontroli Skarbowej odnośnie umiejscowienia komórki finansowej w prawnej siedzibie spółki czyli w Warszawie.
Ilość pracowników po ostatnich "redukcjach zatrudnienia" wzrosła w administracji PKP PR o ok. 10%, mimo że ogólnie w spółce ilość pracowników zmniejszyła się, bo były zwolnienia grupowe z odprawami. Absolwenci szkół kolejowych co roku żebrzą o pracę. Doskonale wiedzą o tym kolejarze z Centrali PKP S.A. na ul. Szczęśliwickiej 62 w Warszawie, codziennie spoglądając na stojący obok budynek technikum kolejowego z którego zrobiono siedzibę Centrali PKP S.A.
Spółka PKP PR choć w każdej chwili może ogłosić upadłość pozwala sobie na utrzymywanie na etatach dyrektorów "bez teki", modnie nazywanych ds. projektu, nowością są pełnomocnicy ds. różnych. Regulamin organizacyjny spółki PKP PR został tak skonstruowany, aby umożliwić tworzenie nowych i zbędnych wysokoopłacanych stanowisk biurokratycznych.
Biurokracja i bałagan organizacyjny to codzienność w każdej spółce z Grupy PKP. Wiadomą rzeczą jest, że 80% osób pracujących w centralach spółek PKP w Warszawie to osoby dojeżdżające codziennie do pracy ponad 60 km, dokładne dane są objęte tajemnicą strzeżoną przez władze PKP.
Oprócz super płatnych niepotrzebnych wyjazdów zagranicznych (delegacje) wszyscy na stołkach kierowniczych w PKP PR mają telefon komórkowy na koszt firmy. Otrzymują również zwrot za bilet sieciowy dla pracowników PKP, łaszcząc się nawet na 1% jego wartości (ok. 11 zł miesięcznie). Ale więcej o kadrach w Centrali PKP Przewozy Regionalne, czyli o powiązaniach, układach i klikach napiszę za tydzień w kolejnej odsłonie...
Wyciąg z Regulaminu organizacyjnego spółki PKP Przewozy Regionalne:
Rozdział V
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SPÓŁKI
§ 10.
W skład Spółki „ PKP Przewozy Regionalne „ spółka z o.o. wchodzą:
- Centrala Spółki
- jednostki wykonawcze.
§ 11.
1. W skład struktury organizacyjnej Centrali Spółki wchodzą:
- Biuro Zarządu,
- Biuro Spraw Pracowniczych,
- Biuro Administracyjno-Gospodarcze,
- Biuro Kontroli Terenowej,
- Biuro Rachunkowości i Finansów,
- Biuro Audytu Wewnętrznego,
- Biuro Rozliczeń i Kontroli Dochodów,
- Biuro Windykacji Należności Przewozowych,
- Biuro Ekonomiki i Analiz,
- Biuro Zarządzania Gotówką,
- Biuro Logistyki i Zaopatrzenia,
- Biuro Eksploatacji i Organizacji Przewozów,
- Dyspozytura,
- Biuro Techniki i Rozwoju,
- Biuro Utrzymania Taboru,
- Biuro Marketingu,
- Biuro Sprzedaży,
- Biuro Zarządzania Drużynami Pociągowymi,
- Biuro Informatyki,
- Samodzielne Stanowisko - Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
- Samodzielne Stanowisko ds. Niejawnych,
- Samodzielne Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
- Samodzielne Stanowisko ds. Obronnych,
- Samodzielne Stanowisko ds. Struktury Organizacyjnej.
W Spółce mogą być tworzone zamiejscowe komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1.
§ 39
Spółce podlegają następujące jednostki wykonawcze:
- Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w Białymstoku,
- Kujawsko-Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy,
- Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni,
- Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach,
- Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych w Kielcach,
- Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie,
- Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych w Lublinie,
- Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych w Łodzi,
- Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie,
- Opolski Zakład Przewozów Regionalnych w Opolu,
- Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu,
- Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie,
- Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie,
- Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu,
- Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze,
- Oddział Mazowiecki w Warszawie
Osoby zainteresowane pełnym tekstem Regulaminu organizacyjnego spółki PKP PR mogą zgłaszać się do mnie na PW.
Doskonale wiedzą o tym kolejarze z Centrali PKP S.A. na ul. Szczęśliwickiej 62 w Warszawie, codziennie spoglądając na stojący obok budynek technikum kolejowego z którego zrobiono siedzibę Centrali PKP S.A.
Z TK jeszcze nie zrobili Centrali. Jak narazie Centrala PKP SA jest w dawnym internacie TK. Zresztą kto wie... co czas pokaze.
_________________ Jestem dyspozytorem własnego toru...
Otrzymują również zwrot za bilet sieciowy dla pracowników PKP, łaszcząc się nawet na 1% jego wartości (ok. 11 zł miesięcznie).
Pazerność ludzka nie zna granic. Taki gryzipiórek zarabia ok. 5 tysięcy na rękę i jeszcze mu mało! Nawet nie podaruje tych nędznych 11 zł. Tylko strzelać do takich palantów!
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Skąd na to wszystko są pieniądze w tak zadłużonej spółce "dojącej" samorządy?
Jak to skąd? Z naszych podatków! Im mniej pociągów regionalnych jeździ tym większa jest biurokracja w PR. Likwiduje się więc kolejne połączenia, aby zaoszczędzone w ten sposób fundusze przerzucić na utrzymanie przerośniętej i wciąż rozrastającej się biurokracji w spółce. Bardzo dobrze Krycha, że wreszcie o tym piszesz! Już widzę kwaśne miny betonu PKP...
Poruszasz tylko temat biurokracji w Centrali PKP PR a przecież mamy jeszcze 15 zakładów PR w terenie + jeden oddział i tam też jest przerośnięta biurokracja, kliki, sitwy i różne przekręty...
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Poruszasz tylko temat biurokracji w Centrali PKP PR a przecież mamy jeszcze 15 zakładów PR w terenie + jeden oddział i tam też jest przerośnięta biurokracja, kliki, sitwy i różne przekręty...
A były plany łączenia zakładow?podobno zwiazki zawodowe broniły?
A były plany łączenia zakładow?podobno zwiazki zawodowe broniły?
Tak! mniej zakładów to również mniej związkowych ciepłych i wygodnych posadek. To również mniej dyrektorskich stanowisk, a dyrektorzy i działacze związkowi to jedna klika.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Związki zawodowe to przeciez przedstawiciele pracownikow,teraz widac ze kazdemu z nas mozna zmienic tok myslenia.najpierw walczy z załogą a pozniej przeciw niej.A ze stołka związkowego do kierowniczego to juz bliska droga.
A ze stołka związkowego do kierowniczego to juz bliska droga.
Pełno dyrektorów w PKP to byli związkowcy! Weźmy choćby Koleje Mazowieckie gdzie wiceprezesem spółki został szef kolejowej "S" w byłym Mazowieckim Zakładzie PR. Związkowcy uwielbiają zamieniać się w pracodawców!!
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum