Chyba każdy z nas chciałby, aby w Lubuskiem była sensowna siatka połączeń regionalnych. Ale jak się czyta liczbę zamawianych pociągów przez UM, to się może zrobić tylko słabo. Za to pieniądze na Babimost znajdują się zawsze i to w niemal nieograniczonym zakresie, podczas gdy zamawianie np. 3 par ZG-Poznań czy 4 par ZG-Żagań nie wywołuje wstydu wśród urzędników p. Polak. Mam nadzieję, że ta kadencja będzie ostatnią dla tej pani na stanowisku marszałka.
Sensowne połączenia w lubuskim to np.: Żary - Poznań przez Żagań, Głogów i Leszno. UE wytyka Polsce, że nie wykorzystuje pieniędzy na kolej a linia Żagań - Leszno w katastrofalnym stanie!!
Co do Połączenia na Poznań, to jeszcze lepiej byłoby go puścić krótszą trasą, na Nową Sól i Wolsztyn.
Nie wiem czy jest szansa liczyć na dużą poprawę na odcinku Żagań - Głogów, wiem że na dolnośląskim odcinku Głogów - Leszno przynajmniej coś planują.
Żagań - głogów to odcinek o znaczeniu państwowym, przynajmniej na papierze:) pomysł Żary - Poznań przez NS i Wolsztyn jest lepszy ale tam tory już zarastają krzakami i nie wiem czy na niektórych odcinkach jeszcze leżą;(
W zasadzie i tak całkowita wymiana podróżnych nastąpiła by w Zielonej Górze. Ale miałoby to sens wg mnie. I wydaje mi się że nawet większy niż ta szybka kolej Nowa Sól - Sulechów. Swoją drogą zamiast do Sulechowa można pociągnąć dalej aż do Zbąszynka - duży węzeł, większe okno na świat dla regionu. Albo już kompletna abstrakcja - SKR w dwóch relacjach tj. Nowa Sól - Rzepin, oraz Żagań - Gorzów
W zasadzie i tak całkowita wymiana podróżnych nastąpiła by w Zielonej Górze. Ale miałoby to sens wg mnie. I wydaje mi się że nawet większy niż ta szybka kolej Nowa Sól - Sulechów. Swoją drogą zamiast do Sulechowa można pociągnąć dalej aż do Zbąszynka - duży węzeł, większe okno na świat dla regionu. Albo już kompletna abstrakcja - SKR w dwóch relacjach tj. Nowa Sól - Rzepin, oraz Żagań - Gorzów
Dzięki Dyżurny, ale do Gorzowa z Zielonej przez co?
Relacja Żary - Głogów (Leszno) lub Żary - Nowa Sól (Wolsztyn) a najlepiej wydłużyć obie relacje do Poznania. Technicznie łatwiej przez głogów, ale wtedy muszą dogadać się 3 województwa. Takie połączenia pozwolą skomunikować południe województwa z Poznaniem. Żary, Żagań , Nowa Sól łącznie ponad 100 tys mieszkańców nie licząc Kożuchowa i innych mniejszych miejscowości.
Piter1303, już rozwinął ten pomysł
Ale jest też jeszcze jedno rozwiązanie. Nowa Sól - Zbąszynek via Zielona, Sulechów, oraz Żagań - Gorzów via Zielona, Rzepin, Międzyrzecz
Po zakończeniu robót w Czerwieńsku myśle że Połączenie Gorzów-ZG ma jakiś sens tylko w gre wchodzi Szynobus.. Patząc na zainteresowanie jest duże. Autobusy praktycznie non stop pełne. Ale co będzie to będzie.
Niestety olbrzymia dziura między 17 a 21:30 z Poznania do Zielonej Góry staje się faktem. Do tego dochodzi jeszcze 1 problem, a mianowicie po 15 Rusałka będzie jedynym pociągiem do 21:30 więc spodziewam się że nabita będzie codziennie do granic możliwości. Mam cichą nadzieję że od czerwca jak otwarta zostanie łącznica w Czerwieńsku i nie będzie trzeba zmieniać czoła PR zdecydują się puścić Rusałkę na wagonach zamiast na EZT (do tej pory na linii Zbąszynek - Poznań a od grudnia na Poznań - Toruń i Poznań - Wrocław jakoś się da więc czemu tu miałoby się nie dać?).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum