Miejmy nadzieje ze Cisy w drodze powrotnej rowniez beda kursowały do Chełma/Dorohuska. Co do sukcesu o tej porze to nie jestem przekonany ale do Lublina raczej pewne ze bedzie to regio wiec zapewne sie myle.
Trzeba dorzucić jeszcze dwie planowane TLK z Rzeszowa przez Lublin i Warszawę dalej w
(jeden z tego co pamiętam ma jechać do Gdyni).Polskę
Raczej wątpię. Prace remontowe na linii 68 owszem idą do przodu, ale z deka opornie. Pragnę przypomnieć, że pomiędzy Kraśnikiem a Niedrzwicą w dalszym ciągu nie ma ŻADNEJ mijanki, więc w razie W nie ma możliwości krzyżowania. A przyglądając się obiegom zaproponowanym przez IC oraz tym z PR, bez krzyżowań w Wilkołazie będzie ciężko. O ile zdążą z zamontowaniem USRK w Wilkołazie i całego LCS w Niedrzwicy. A na to widoków nie ma. Przynajmniej w roku 2012.
Co prawda szlakowe i bez remontu są przyzwoite ( 80-100 km/h + kilka WOSów), ale to tylko szynobus pociągnie. Ciężki skład (lok + wagony) może mieć problemy.
endrju napisał/a:
Tylko pytanie - czy będą to dodatkowe 2 TLK w rel. Lublin-Warszawa, czy jednak jakieś dotychczasowe TLK z Lublina zostaną wyrzucone?
Odpowiedz PR na skrócenie pociagu Bolko:
Przewozy Regionalne: Zapowiadane skrócenie pociągu „Bolko” wiąże się z oczekiwaniami pasażerów odnośnie zamiany składu na wagonowy. Będzie to możliwe dzięki powiązaniu obiegów pociągów „Warta” i „Bolko”.
W takim razie życzę powodzenia Przewozom Regionalnym z połącznikiem obiegów iR "Bolko" i RE "Warta". Już widzę jak się wszystko sypie z powodu nawet niewielkiego opóźnienia, któregoś z pociągów.
Czas przejścia wagonów będzie bardzo krótki, ledwo wystarczy na zmianę kierunku a gdzie czas na sprzątanie składów?
Przecież te dwa pociągi bardzo często spóźniają się o kilkanaście minut.
Praktyka pokazała, iż nawet sam obieg wagonów "Warty", kilka razy nie zdał egzaminu ze względu na duże spóźnienia.
Moim zdaniem najlepszym pomysłem byłoby kursowanie jednostek na przemian z wagonami.
Skład wagonowy oczywiście w dni z najlepszą frekwencją, czyli mogłoby to wyglądać następująco:
odj. z Chełma:Poniedziałek, Środa, Piątek, Niedziela - wagony
Wtorek, Czwartek, Sobota -EN 57 SPOT.
Niestety winny jest poseł, ktory zapewne składu Bolko na oczy nie widział a namieszal. Zmiana zapewne jest jeszcze mozliwa tylko trzeba pisac do PR, mediów no i posła.
do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej
w sprawie pociągu typu EN57 kursującego na trasie Chełm - Wrocław
Szanowny Panie Ministrze! Od pewnego czasu PKP uruchomiły długo oczekiwane i potrzebne bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy Chełmem a Wrocławiem. Przywrócenie połączenia na trasie kolejowej łączącej dwa duże ośrodki uniwersyteckie znajdujące się w przeciwległych częściach kraju stanowi dobry przykład poszanowania dobrych tradycji polskiej kolei jako przedsiębiorstwa użyteczności publicznej.
Zaniepokojenie budzi natomiast typ oraz stan kursującego taboru, a co za tym idzie, jakość połączenia i warunki podróżowania na trasie liczącej 630 km. Na trasie kursuje bowiem skład o nazwie IR ˝Bolko˝ składający się z jednostek typu EN57.
Jednostki EN57 zaprojektowano z myślą o obsłudze linii regionalnych w całym kraju. Ich pierwowzorem były pojazdy serii EW55 (produkowane w latach 1958-1962) będące pierwszym rodzajem taboru elektrycznego, zaprojektowanym i wykonanym z materiałów krajowych, z których większość rozwiązań przeniesiona została do EN57. Pierwsze jednostki tej serii wyjechały na tory w 1962 r., ostatnie w 1993 r. Obecnie uważa się, że był to najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie, bowiem produkcja jednostki typu EN57 trwała ponad 30 lat.
Jednostki typu EN57 zostały zaprojektowane i zbudowane z przeznaczeniem do obsługi regionalnych kolei dojazdowych, służących do przewozu podróżnych na stosunkowo krótkich trasach, niewymagających zapewnienia komfortu typowego dla pociągów dalekobieżnych. Na długiej trasie warunki podróżowania w hałaśliwym i dość prymitywnie wyposażonym składzie wspomnianego typu są wysoce uciążliwe dla podróżnych. Wcześniejsza likwidacja połączenia kolejowego na tej trasie, a obecnie przywrócenie go z zastosowaniem tak niewygodnego taboru jest odbierane z oburzeniem przez lokalną opinię publiczną jako przejaw traktowania naszego regionu jako tradycyjnie gorszej Polski B.
Wobec powyższego proszę Pana Ministra o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy fakt wprowadzenia jednostki typu EN57, zaprojektowanej z myślą o obsłudze linii regionalnych, na trasę liczącą 630 km jest znany ministerstwu?
2. Kto jest odpowiedzialny za taki standard tego połączenia?
3. Czy, także wobec nadchodzących mistrzostw Euro 2012, ten standard połączenia ulegnie zmianie?
Z wyrazami szacunku
Poseł Zbigniew Matuszczak
Chełm, dnia 13 marca 2012 r.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 3043
w sprawie pociągu typu EN57 kursującego na trasie Chełm - Wrocław
Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na interpelację posła Zbigniewa Matuszczaka w sprawie pociągu typu EN57 kursującego na trasie Chełm - Wrocław, przesłaną przy piśmie Marszałka Sejmu RP z dnia 26 marca 2012 r., nr SPS-023-3043/12, przekazuję poniższe informacje.
Z informacji uzyskanych od Przewozy Regionalne sp. z o.o. wynika, że kursowanie pociągu InterRegio ˝Bolko˝ w wydłużonej relacji Chełm - Wrocław zostało wprowadzone po kilku latach przerwy na wniosek pasażerów i marszałka województwa lubelskiego.
W chwili obecnej do obsługi ww. połączenia spółka dysponuje jedynie pociągiem typu EN57, stanowiącym elektryczny zespół trakcyjny. Zdaniem spółki zaistniała sytuacja jest wynikiem procesu usamorządowienia Przewozy Regionalne sp. z o.o. dokonanego zgodnie z postanowieniami ˝Strategii dla transportu kolejowego do 2013 r.˝, który miał miejsce w grudniu 2008 r.
Przewoźnik informuje, że dokłada wszelkich starań, aby na ww. połączeniu kursował tabor w możliwie najlepszym stanie technicznym. Niemniej spółka podjęła działania zmierzające do zmodernizowania jednostek EN57 i wprowadzenia ich do obsługi relacji Chełm - Wrocław już od 15 lipca 2012 r. Co więcej, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów 2012/2013 spółka Przewozy Regionalne planuje zmienić zestawienie pociągów ˝Bolko˝ z elektrycznych zespołów trakcyjnych na skład wagonowy po modernizacji.
Dodatkowo informuję, że na trasie Lublin - Wrocław kursuje całoroczny pociąg TLK przez Kielce - Katowice, dofinansowany przez organizatora przewozów międzywojewódzkich - ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
Z poważaniem
Podsekretarz stanu
Andrzej Massel
Warszawa, dnia 18 kwietnia 2012 r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W dodatku pan poseł nie rozróżnia PKP od Przewozów Regionalnych... A co do czego zamiast wspominanej Polski B , zostaliśmy Polska C Mozna pisać do naszego posła, niech się teraz wykaże jak sie dał przez kogoś wmanewrować w takie coś. Zawsze ma szanse sie wykazać i zostać kimś kto coś zrobił pozytywnego w swoim okręgu wyborczym
Mozna pisać do naszego posła, niech się teraz wykaże jak sie dał przez kogoś wmanewrować w takie coś. Zawsze ma szanse sie wykazać i zostać kimś kto coś zrobił pozytywnego w swoim okręgu wyborczym
MJak już się nic nie da zrobić to może chociaż niech "BOLKO" jeździ do Chełma w piątki-soboty-niedziele a powraca do Wrocławia w soboty - niedziele - poniedziałki...
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Ok. To do centrali w Warszawie ja napiszę ale jak pamiętam niestety pisałem do nich dwa razy w innej sprawie i nie odpisali. Natomiast z PR Lublin zawsze dostałem odpowiedź, czasami po kilku tygodniach ale zawsze odpisali. Ale tu nie ma co się oglądać tylko trzeba pukać do wszystkich drzwi, a nóż widelec gdzieś nam otworzą Ponadto uważam że do PR Lublin i do pana posła niech inne osoby też napiszą. Jak dostaną jednego e-maila to mogą go zignorować a jak już kilkanaście, to może łaskawie przetrą oczy, że coś tu jest nie halo, skoro tyle osób się z tym nie zgadza
Natomiast tak krótki czas w Lublinie może skutkować opóźnieniami zwłaszcza w kierunku "Bolko" - "
Warta". Katastrofalny stan torów na E30, na odcinku Opole-Katowice i niewiele lepszy na odcinku Włoszczowa-Kielce-Radom zwłaszcza przy dużych ujemnych temperaturach czy opadach śniegu może powodować i kilkugodzinne opóźnienia jak już nieraz bywało w poprzednich latach. Jakby to mało razy "Bolko" właśnie z tego powodu kończył bieg w Lublinie zamiast dojeżdżać do Chełma.
Przyszla odpowiedz z Przewozow Regionalnych ze przekazano propozycje do Urzedu Marszalkowskiego w Lublinie. To proponuje tam uderzyc mocniej. Ale pisac i tak warto na wszytkie maile jakie sie da. Im wiecej tym lepiej
Przypominamy, że w nowym rozkładzie jazdy „Bolko” zostanie REGIOekspresem i będzie obsługiwany składem zmodernizowanych bezprzedziałowych wagonów klimatyzowanych, z dostępem do interentu i udogodnieniami dla niepełnosprawnych, podróżujących z rowerem lub większym bagażem
Na ten moment IR Bolko to jeden z dwóch sposobów(obok TLK Sztygar) by dostać się do Lublina z Katowic, dobrze że przemianowali go na RE. Boję się że może wzrosnąć czas przejazdu ze względu na manewry w Kielcach. Dodatkowo prawdopodobnie na odcinku Lublin-Chełm nie będzie już jeździć jako REGIO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum