Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kujawsko-pomorskie chce restrukturyzacji PR
Autor Wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 11-07-2012, 18:59   Kujawsko-pomorskie chce restrukturyzacji PR Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne, przy współpracy z formą doradczą McKinsey & Company opracowują plan restrukturyzacji spółki. Zdaniem Beaty Krzemińskiej, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, dopiero wyniki pracy zespołu pozwolą na rzetelne i precyzyjne określenie kierunków rozwoju przewoźnika.

Przypomnijmy, iż województwo śląskiego postanowiło przekazać wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2012/2013 obsługę wszystkich linii w regionie swojej własnej spółce, Kolejom Śląskim. Ta decyzja spowodowała jednak konieczność likwidacji od nowego roku katowickiego zakładu PR.
Samorządy, których opinię już prezentowaliśmy na łamach naszego portalu, z dużą dozą dyplomacji podkreślają, że nie zamierzają na razie rezygnować z usług Przewozów Regionalnych. Taką opinię wyraziły województwa: lubelskie, pomorskie, zachodniopomorskie, wielkopolskie, dolnośląskie, opolskie i warmińsko-mazurskie.

Brzemię usamorządowienia
Jak podkreśla Beata Krzemińka, władze województwa z uwagą obserwują sytuację Przewozów Regionalnych w skali całego kraju. Obecnie współpraca z przewoźnikiem odbywa się na postawie zawartej umowy. - W naszym regionie przewoźnik realizuje 2-letni kontrakt, wygrany w wyniku postępowania przetargowego, zgodnie z zapisami umowy – mówi Krzemińska.

Jak dodaje, władze województwa rozumieją jednak, że niektórzy marszałkowie innych województw decydują się wprowadzić w życie alternatywne rozwiązania. - Marszałkowskie województw „odziedziczyli” spółkę, której sytuacja nie jest łatwa. Przewoźnik z długami, z wysokimi stawkami, wszystko to powoduje, że sytuacja jest nie do pozazdroszczenia – ocenia Krzemińska.

Co zaleci McKinsey & Company?
Dodaje, że spółka Przewozy Regionalne powołała komitet sterujący, którego zadaniem jest opracowanie, przy współpracy z firmą doradczą McKinsey & Company, planu restrukturyzacji spółki. Istotne jest to, iż w skład komitetu wchodzą również przedstawiciele udziałowców.

Krzemińska zaznacza również, że w województwie kujawsko-pomorskim działa dwóch przewoźników – obok Przewozów Regionalnych na torach regionu funkcjonuje również spółka Arriva RP. - Wprowadzenie na rynek kolejowy zasad konkurencji przyczynia się do poprawy jakości usług oraz do konkurencyjności cen. Takie rozwiązanie funkcjonuje u nas od kilku lat – zaznacza Krzemińska.

Źródło: Kurier Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-07-2012, 19:14   

Wspomnicie moje słowa po 2-letnim kontrakcie powstaną Koleje Kujawsko-Pomorskie za dużo w tym artykule tzw dyplomacji Marszałek Całbecki już jako pierwszy w roku 2007 przed wejściem Arrivy na teren województwa miał pomysł utworzenia własnej wojewódzkiej spółki ,no teraz ma ręce związane tym kontraktem ale jestem przekonany że po wygaśnięciu kontraktu PR zniknie z tego województwa no i dobrze
Powrót do góry

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 12-07-2012, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PR zniknie z tego województwa no i dobrze

Bo nie ma to jak drożsi (w utrzymaniu przez województwo) przewoźnicy, oferujący podobną, a w niektórych przypadkach nawet gorszą ofertę Smile

_________________
Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

patryk148 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2006

PostWysłany: 12-07-2012, 18:52    Odpowiedz z cytatem

nie są drożsi.

przecież tabor trzeba kupić. EN57 wiecznie nie będzie jeździć. Jeśli PR by kupowały tabor nie byłoby już pociągów osobowych. Z jakiegoś powodu projekt taborowy dla PR dla pociągów międzywojewódzkich przepadł.

To, że samorządy kupują tabor to wynika z tego, że na przewozy musiałyby iść bajońskie sumy (a i dotacja z unii się trafi).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl