Światowid, czytaj całość, a nie tylko to, co chcesz przeczytać. Od Piechowic do Szklarskiej na czas remontu zaproponowałem KKA. Tamten pociąg do Piechowic, który był w rozkładzie 2007/2008 na EN71 jechał jedynie tam, bez żadnej możliwości wydłużenia. Wiem, że przesiadka na autobus zawsze będzie kłopotliwa, niemniej inaczej przesiadać się w Jeleniej - gdzie trzeba tłuc się przez przejście podziemne - a inaczej w Piechowicach, gdzie masz wszystko na jednym poziomie i krótszą drogę z peronu do autobusu. Jak remont się skończy i trasa zostanie otwarta, KKA się skończy.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Tutaj nie chodzi konkretnie, który pociąg pojedzie do Warszawy. My osobiście tylko wysłaliśmy propozycje do PKP IC że może na Zgorzelecką wrócić ten pociąg, ktor kiedyś jeździł do Warszawy, ale to w interesie spółki powinno istnieć wytrasowywanie pociągów i ich nazewnictwo a nie w naszym. My chcemy dać spółce możliwość wyboru, aby to oni sami decydowali który pociag i jak pojedzie. Po lutowej konferencji wysłaliśmy dwie propozycje albo SUDETY albo WROCŁAWIANIN. Jeżeli w przyszłości okaże się , że pociąg pojedzie inną trasą i pod inną nazwą ale o rozsądnych godzinach to nie ma problemu- nie będziemy mieli nic przeciwko temu. Ważne żeby linia zgorzelecka odzyskała pociąg do Warszawy.
EU-07
Doskonale wiem o co ci chodzi, ale również doskonale wiem, że PR na coś takiego się nie zgodzi, dlatego jego wydłużenie będzie możliwe po zakończeniu remontu linii 311 i to tylko w trzech przypadkach:
1) pod warunkiem, że linia będzie spowrotem obsługiwana przez PR;
2) pod warunkiem, że PR w 2014 roku na Dolnym Śląsku będzie jeszcze istniał.
Ja dobrze słysze, ale odpowiadam ci językiem spółek, a oni szybciej zobaczą kamieńca w Szklarskiej po remoncie niż w Piechowicach pomiędzy remontami- bo tego typu rozwiązanie generuje wysokie koszty, więc dlatego na czas remontu pociąg powinien kończyć nadal bieg w Jeleniej Górze;
3) zamówienia na rok przyszły to już sprawa zamknięta i wydłużenie tego pociagu nawet do Piechowic jest niemożliwe. Można się będzie o to starać na rj 2013/14- czyli po zakończeniu remontu na 311.
To wszystko nie jest takie proste, jak się wam wydaje.
Ja mam jednak wrażenie, że poniesienie tych kosztów mogłoby przynieść w przyszłości jakiś wymierny zysk w postaci nabicia pewnej frekwencji zanim jeszcze linia będzie gotowa. Ok, zamówienia są zrobione, ale będzie coś takiego jak korekta rozkładu i wtedy też można ruszyć temat. Nie do końca też rozumiem, czemu Kamieńczyk na górę miałby jeździć jedynie wtedy, gdy wszystko na Szklarską miałoby jeździć pod szyldem PR, w czym KD tu przeszkadza? No i na koniec myślę że warto by przeciągnąć na górę także Galicję/Szrenicę i Szklarkę, a może coś jeszcze...?
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A no przeszkadza w tym UMWD, bo pieniądze idą z jednego wora a wiadomo, że spółką faworyzowaną przez Urząd są Koleje Dolnośląskie i UM dla tej spółki konkurencji na tej linii nie wpuści. Korekty ok - jest korekta wakacyjna, ale w trakcie korkety trzeba się już zająć przyszłym rozkładem, bo zamówienia są składane do PLK na koniec kwietnia. Na dzień dzisiejszy mamy trzy dużo powiażniejsze problemy:
1) Likiwdacja kas- jak do 1 września nie znajdzie się ajent na kasy w Wałbrzychu, Jeleniej, Głogowie, Kłodzku, Międzylesiu, Oławie to może się okazać że kasy zostaną zamknięte i ludzie nie będą mieli gdzie kupować biletów;
2)likwidacja połączeń na odcinku Lubań- Węgliniec od 31 lipca- Gierałtów odcięty całkowicie od świata przez super decydentów z UMu;\
3) spadek prędkości na linii lwóweckiej do 20 km/h i przypuszczalne zawieszenie ruchu na tej trasie.
Kamieńczyk ok ale na czerwiec 2013 lub grudzień 2013.
Światowid, to faworyzowanie - mimo że nie jestem jakimś wielkim fanem KD, choć może po zmianie zarządu coś się ruszy w dobrą stronę - to chyba jednak lekka przesada. Przykłady? Obaj przewoźnicy jeżdżą na co najmniej trzech liniach: mniej więcej po równo na legnickiej, KD uzupełnia takt PR na 273 (odcinek Wrocław - Wołów), a PR uzupełnia KD na odcinku Wrocław - Jelcz Laskowice. A więc da się. Czemu tego nie zrobić ze Szklarską Porębą?
Likwidacja kas to faktycznie byłby problem. Jedyna nadzieja, że w Jeleniej, Wałbrzychu (i na Głównym, i na Mieście) czy Jaworzynie stanęłyby automaty (jeśli dobrze widziałem, to obecne oprogramowanie umożliwia zakup biletów także na pociągi spółki PKP IC). Na tych stacjach potrzeba by było przynajmniej po dwa takie urządzenia, zaś na stacjach typu Szklarska Poręba Górna, Piechowice, Lubań, Gryfów, Janowice Wielkie, Marciszów, Boguszów Gorce, Świebodzice, Żarów czy Kąty Wrocławskie wystarczający byłby jeden.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
KD uzupełnia takt PR na 273 (odcinek Wrocław - Wołów), a PR uzupełnia KD na odcinku Wrocław - Jelcz Laskowice.
Moim zdanie przydało by się łączenie relacji , Jak byłem we Wrocławiu Głównym to widziałem jak przyjeżdża pociag KD z Wołowa konczy bieg po czym stoi w peronie 30min cały czas silnik pracuje i jedzie do Jelcza Laskowice . Mozna by było zastosować łączenie relacji
EU07-469, sądzisz, że automaty biletowe uchowałaby się na takich zadupiach? Polskie społeczeństwo (zwłaszcza młodzież) jeszcze nie potrafi szanować dobra wspólnego.
Wystarczy popatrzeć jak wyglądają "nowe" wiaty peronowe i siedziska na niektórych stacjach przy zmodernizowanej linii zgorzeleckiej (np. Wrocław Nowy Dwór), by wyciągnąć stosowne wnioski.
_________________ Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Będę szczery - dla mnie ta organizacja powinna zmienić nazwę na Komitet Lizania Dupy Jeleniej Górze czyli KLDJG albo jak mój kolega określił to łagodniej Komitet Obrony Dalekobieżnych Pociągów do Jeleniej Góry czyli KODPJG.
Jelenia Góra przesłania wam cały świat i wasza obecna nazwa to po prostu kpina - Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych? Serio? Pffff
Co robicie i o co walczycie na DŚ oprócz linii 274 i waszej świętej i jedynej Jeleniej Góry? Od początku waszej działalności nie zrobiliście NIC, ale to NIC dla linii lokalnych na DŚ i miast przy nich leżących.
Co z liniami 285,298,299,308,311 itd? Spalić? Zaorać? Potraktować tak jak linię do Karpacza i zrobić z nich ścieżki rowerowe?
Poza JG nie istnieje dla was nic, ale jesteście w wielkim błędzie. Poza waszą ukochaną Jelenią istnieje na DŚ jeszcze cała masa linii które należy uratować, a nie je olewać. JG ma już dość połączeń, czas ruszyć dupę i zabrać się za linie lokalne, zanim zostaniemy na DŚ tylko z E30 i 274ką!
1) Skorzystały: Szklarska Poręba, Jelenia Góra i Wałbrzych; a rok temu Międzylesie;
2) Jak dobrze pójdzie - to od RJ 2012/13 - pas od Węglińca zostanie obdarowany pociągami dalekobieżnymi: TLK oraz IR;
3) Poszła interpelacja ws linii lwóweckiej i lubańskiej.
Ale cóż: niektórym zawsze będzie mało. I zawsze źle. Możesz nazwać to stowarzyszenie nawet Komitetem Stworzenia Z Jeleniej Góry Drugiej Włoszczowy. Krytyka nie poparta żadnym działaniem, pozostaje tylko nic nieznaczącym słowem. Ale cóż, jak to powiadają:
"Psy szczekają, karawana jedzie dalej". I pojedzie, na pohybel niektórym malkontentom.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Wiesz powiem ci jedą rzecz- nie ma sensu produkować się dla kilku fanatycznie zazdrosnych mikoli, dla których jedyną formą działalności na rzecz rozwoju kolei jest kiwnięcie paluszkiem i napisanie krytycznych słów na tym forum- nie obrażając oczywiście tak dobrego niśnika informacji, jakim jest "Infokolej".
To ja się zapytam co z linią Legnic-Rudna Gwizdanów.
Co z Głogowem? Wywalili ślazaka,pioniera i karmazyna ale to nikogo to nieobchodzi. Jak dało sie wydłużyć ir do Węglinca to czy jest przeszkoda wydlużyć do 10 razy większego Głogowa. ? I proszę o odpowiedz na moje pytania
Dałoby radę wszystko ale nie wszystko na raz. Jesteśmy organizacją kolejową a nie decydentami w sprawie połączeń kolejowych. Zawsze powtarzam, że żeby osiągnąć cokolwiek trzeba danym problemem zainteresować inne szczeble organizacyjne, a jak do tej pory Głogowem to nie interesue się nawet sam Pan Prezydent tego miasta. Po 20 sierpnia będzie konferencja w Lubaniu. PLK przesłało nam pismo w którym napisało, że chce aby UMWD linię Legnica- Rudna Gwizdanów wpisało do RPO na 2014-20. Jeżeli konferencja się uda to linia będzie wpisana do remontu.
A ja mam pytanie (chyba retoryczne) do kolegów krytyków. Dlaczego nie założycie własnej organizacji? Ja Wam od razu powiem dlaczego. Bo to wymagałoby z Waszej strony jakiegoś wysiłku, a na to sobie nie przecież nie możecie pozwolić, bo dużo łatwiej jest krytykować. Macie tak samo komputery z edytorami tekstów, wiecie gdzie znajdują się przedstawiciele władz. Piszcie do nich, naciskajcie, róbcie cokolwiek, a nie tylko krytykujcie pracę innych, którzy w odróżnieniu od Was starają się coś zrobić!!!
Światowid ,z tego co mi się zdaje to linia Legnica- Rudna Gwizdanów ma isc do remontu już w kwietniu.
A co do Głogowa to może jakies pismo do prezydenta z waszej strony dało by chec wspołpracowania
Co do automatów, to w Jeleniej Górze powinny się utrzymać - sugeruje to wygląd wnętrza dworca. O Wałbrzych Główny czy Miasto także specjalnie bym się nie martwił. W Szklarskiej Porębie też raczej by to wytrzymało. Ale najlepiej to zrobić jak np. w Niemczech - automaty w pociągach.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum