Trwa modernizacja linii Kraków – Rzeszów. Efektem prac, kosztujących 3 mld 829 mln zł netto, będzie między innymi podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 160 km/h i towarowych do 120 km/h.
Projekt przewiduje, między innymi, modernizację 138 km torów, przebudowę układów torowych na 16 stacjach i podwyższenie standardu 14 przystanków osobowych. Na linii powstaną przejścia dla zwierząt, a ponad 40 mostów i przepustów będzie dostosowanych do ich potrzeb.
Linię kolejową osłoni w wyznaczonych miejscach łącznie 58 km ekranów akustycznych.
Realizację projektu zaplanowano w latach 2010 – 2014.
Projekt Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III POIiŚ 7.1-30 współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Od Rzeszowa szlakowa będzie wynosić już tylko 120.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2012, 00:13
Czy po modernie możliwe bedzie zejscie do czasu ponizej 3 h dla pociagu Przemysl Gl - Krakow Gl i 6 h dla pociagu Przemysl - Wroclaw Gl ? Teoretycznie tak, w praktyce zaś...
Miejmy tylko nadzieję, że ta modernizacja będzie przebiegała ZNACZNIE SZYBCIEJ I SPRAWNIEJ niż na E65 pomiedzy Warszawą a Gdańskiem bo tam idzie to tragicznie. Poza tym aby się jeździło 160 km/h to muszą być lokomotywy i wagony dostosowane do tych parametrów. EP09 i Husarzy nie ma na razie za dużo muszą być one głównie do międzynarodowych pociągów. Także chyba to wszystko zbyt optymistycznie wygląda. Pożyjemy, zobaczymy.
Co do lokomotyw i wagonów to nie powinno chyba być problemów, gdyż jak zaczną kursować Pendolino to uwolnią się składy z Krakowa i Katowic przez Warszawę do Gdyni. Da to sporo wolnego taboru na 160 km/h, także o odpowiednią obsługę E30 raczej chyba nie ma co się martwić.
Czy po modernie możliwe bedzie zejscie do czasu ponizej 3 h dla pociagu Przemysl Gl - Krakow Gl i 6 h dla pociagu Przemysl - Wroclaw Gl ? Teoretycznie tak, w praktyce zaś...
W praktyce nie czarujmy się TLK dalej bedą jeżdziły 120 km/h tak jak to jest na odcinku Opole Zachodnie-Wrocław Brochów. Także na odcinku Przemyśl-Kraków 3 h to będzie max osiągnięć a EX osiągną 2.5 h. A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe. Gdyby zrobili Opole-Gliwice na 160 no to wtedy realne byłoby dla TLK czas na odcinku Wrocław-Kraków 3 h 23 min a dla np EC Wawel to 3h. bo Gliwice-Jęzor obejmuje tylko rewitalizacja na 120. Także wniosek końcowy? TLK Przemyśl-Wrocław 7h a dajmy na to EX Przemyśl-Wrocław 5.5h.
Zakładany czas przejazdu po ukończeniu modernizacji w rozkładzie jazdy 2015 miedzy Rzeszowem a Krakowem to 75 minut, nie bierzemy pod uwagę pociągów Regio.
Zakładany czas przejazdu po ukończeniu modernizacji w rozkładzie jazdy 2015 miedzy Rzeszowem a Krakowem to 75 minut, nie bierzemy pod uwagę pociągów Regio.
Rzeszów Gł-Kraków Gł to 158 km moim zdaniem ten czas jest zbyt optymistyczny ponieważ odcinek Opole-Wrocław EC Wawel pokonuje w 47 min a to jest 82 km więc ja bym w to nie wierzył za bardzo-no chyba że profil linii jest lepszy bo EC Wawel zwalnia do 120 jadąc przez Lewin Brzeski,Brzeg i Oławę a od Brochowa jest 110. noi w Lipkach zwalnia do 50. Uwzględniając powyższe dane 75 min nawet dla EIC będzie ciężkie do wyciągnięcia.Mówiąc o modernizacji E 30 uważam iż odcinek Opole Zachodnie-Wrocław Brochów jest najbardziej zasadnym odniesieniem.Warto też zauważyć iż odcinek Wrocław Gł.-Węgliniec najszybszy czyli EC Wawel pokonuje w 82 min a to jest 136km.
Czy zagrożeniem dla jakości modernizacji może być też bliskość autostrady A4? Żeby czasem ludzie nie przesiedli się do pociągów? Nie lubię teorii spiskowych ale w różnych miejscach zdarzało mi się wyczytać takie aluzje.
No idąc tym tropem można też byłoby zapytać czy zagrożeniem dla E30 i autostrady nie są Jasionka i Balice?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-07-2012, 13:24
Tia, bo myslisz ze to przypadek ze ciagle nie mogą zacząć od 10 lat z modernizacja Katowice-Krakow a kiedy juz musza zaczac bo kasa z UE przepadnie, to ciagle "niedasie" i w sumie nie wiadomo czy w ogole w tym roku zaczną. Tam gdzie sa wielkie pieniadze nie ma przypadkow. To, ze nie beda robic najbardziej zniszczonego odcinka czyli Myslowice-Katowice to rowniez dziwny przypadek i zbieg okolicznosci. A Stalexport liczy zlotowki.
Cytat:
A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe
Aha, czyli modernizacja za ciezkie miliardy i czas jazdy gorszy o godzine od busa A jak slysze, ze docelowo ma byc 1h20 miedzy Katowicami a KRakowem (77km!) po modernizacji za 1,5 miliarda zlotych, to mnie krew zalewa
Tia, bo myslisz ze to przypadek ze ciagle nie mogą zacząć od 10 lat z modernizacja Katowice-Krakow a kiedy juz musza zaczac bo kasa z UE przepadnie, to ciagle "niedasie" i w sumie nie wiadomo czy w ogole w tym roku zaczną. Tam gdzie sa wielkie pieniadze nie ma przypadkow. To, ze nie beda robic najbardziej zniszczonego odcinka czyli Myslowice-Katowice to rowniez dziwny przypadek i zbieg okolicznosci. A Stalexport liczy zlotowki.
Cytat:
A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe
Aha, czyli modernizacja za ciezkie miliardy i czas jazdy gorszy o godzine od busa A jak slysze, ze docelowo ma byc 1h20 miedzy Katowicami a KRakowem (77km!) po modernizacji za 1,5 miliarda zlotych, to mnie krew zalewa
Te 80 min między Katowicami a Krakowem to dla Regio a dla TLK ma to być 62 min. Także porównywalnie jak odcinek Opole-Wrocław (82 km).
Mam przed sobą rejonowy rozkład jazdy z lat 1967/68. I tak 45 lata temu najszybszy pociąg tj. Ex Ślązak odcinek Katowice - Kraków Gł. pokonywał bez zatrzymywania się w 1 h 06' ( 6302/1 ) i 1 h 05' ( 3602/1 )! Pośpieszne z postojami w Trzebini i J. Szczakowej jechały 1 h 10' do 1 h 15'. Osobówki zaś 1 h 30' przy postojach na wszystkich przystankach.
Mam przed sobą rejonowy rozkład jazdy z lat 1967/68. I tak 45 lata temu najszybszy pociąg tj. Ex Ślązak odcinek Katowice - Kraków Gł. pokonywał bez zatrzymywania się w 1 h 06' ( 6302/1 ) i 1 h 05' ( 3602/1 )! Pośpieszne z postojami w Trzebini i J. Szczakowej jechały 1 h 10' do 1 h 15'. Osobówki zaś 1 h 30' przy postojach na wszystkich przystankach.
Świetne dane! Czyli będzie 4 minuty szybciej dla TLK a osobówki 10 minut szybciej-mały postęp ale jednak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum