Dla TLK nie będzie to znacząco szybciej niż w momencie w którym linia zaczęła się sypać (jeżeli założyć póki co TLK z siódemkami, bo niewyczerpalnych zasobów szybszych lokomotyw nie ma). Dla pociągów z lepszymi maszynami będzie po prostu szybciej, ale o ile - to zobaczymy.
Wysłany: 01-03-2012, 16:37 Re: Warszawa - Gdańsk czas jazdy po modernizacji
Exsimus napisał/a:
Ciechanowice,
nie chcę być nie miły, ale ta miejscowość nie nazywa się Ciechanowicami .. a stacją Ciechanów ... Jeszcze z 7-8 lat temu "Portowcem" z Ciechanowa do Warszawy jechało się w 55 minut
Wydaje się, że każdy czas na poziomie do 3 godzin między Gdańskiem a Warszawą będzie sukcesem, choć są głosy, że może to być znacznie więcej do 3.30. Zobaczymy jak skończą remonty. Może wtedy Pobrzeże i Monciak polecą na EP09?
O sukcesie remontu linii Warszawa - Gdańsk będzie można powiedzieć, gdy czas jazdy zamknie się w granicach 2:30-2:45 dla składów kwalifikowanych. Może to niewłaściwe porównanie ale w latach 90-tych aż do początku lat 2000 "Kaszub" i "Neptun", które jako jedyne jeździły w standardzie IC i od Warszawy Wsch. do Gdańska Gł. nie miały postojów pokonywały dystans Warszawa Wsch.-Gdańsk Gł. planowo w 3h11', a często gęsto czas ten zamykał się w granicach 3 godzin. Należy zaznaczyć, że było to ze zwykła siódemką na czele a i o prędkości 160 km/h nikt wtedy nie marzył na gdańskiej magistrali.
Jeszcze małe sprostowanie postu kolegi danek 88: pociąg o nazwie "Portowiec" nigdy z Warszawy do Trójmiasta nie jeździł. Zawsze łączył on Warszawę ze Szczecinem. Długie lata jako poranny Ex p. Poznań, potem z rok, góra dwa lata jako pośpiech z Lublina do Szczecina z wagonami do Gorzowa p. Toruń-Bydgoszcz-Piłę, a od 3 lat jako IR po trasie dawnego Expresu. Być może chodziło Ci o "Posejdona", który rzeczywiście odcinek Warszawa Wsch.- Ciechanów podobnie jak i inne Expresy spokojnie pokonywał w niecałą godzinę.
Na razie to jeden z dziennikarzy TVP INFO do Gdańska przez Bydgoszcz jechał 10 godzin. Niemniej to nie zły stan torów ani remont, a złamany patyk (połówkowy!) siódemki (konkretnie odpadł ślizg) spowodował, że pociąg stał ponad 2 godziny w szczerym polu za Bydgoszczą. I do Gdańska tego już nie nadrobił.
Za: Info Dziennik, TVP INFO
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Przepraszam za te Ciechanowice, przecież chodziło mi o Ciechanów . Jeżdżę do Olsztyna często więc się wie.
Jednak ja mam jakieś dziwne przeczucie, że z postojami Ex w Działdowie, Iławie, Malborku i Tczewie faktycznie do Gdańska pojedzie się 3.30, a do Gdyni około 3.50.
O sukcesie remontu linii Warszawa - Gdańsk będzie można powiedzieć, gdy czas jazdy zamknie się w granicach 2:30-2:45 dla składów kwalifikowanych. Może to niewłaściwe porównanie ale w latach 90-tych aż do początku lat 2000 "Kaszub" i "Neptun", które jako jedyne jeździły w standardzie IC i od Warszawy Wsch. do Gdańska Gł. nie miały postojów pokonywały dystans Warszawa Wsch.-Gdańsk Gł. planowo w 3h11', a często gęsto czas ten zamykał się w granicach 3 godzin. Należy zaznaczyć, że było to ze zwykła siódemką na czele a i o prędkości 160 km/h nikt wtedy nie marzył na gdańskiej magistrali.
Jeszcze małe sprostowanie postu kolegi danek 88: pociąg o nazwie "Portowiec" nigdy z Warszawy do Trójmiasta nie jeździł. Zawsze łączył on Warszawę ze Szczecinem. Długie lata jako poranny Ex p. Poznań, potem z rok, góra dwa lata jako pośpiech z Lublina do Szczecina z wagonami do Gorzowa p. Toruń-Bydgoszcz-Piłę, a od 3 lat jako IR po trasie dawnego Expresu. Być może chodziło Ci o "Posejdona", który rzeczywiście odcinek Warszawa Wsch.- Ciechanów podobnie jak i inne Expresy spokojnie pokonywał w niecałą godzinę.
Z Warszawy do Gdanska jezdzil bowiem Stoczniowiec. Ja pamietam iz 20 kilka lat temu r jezdzilo sie
5:47 Neptun
5:52 Posejdon
5:57 Varsovia
ba w mlodosci pamietam tez gdy popolyudniowy Neptun jechał z Dzialdowa do Warszawy przez Nidzice, Ostroleke z powodu katastrofy w Nasielsku
@ KolejTakPkpNie: Jeżeli podane przez Ciebie 5:47 itd przy nazwach pociagów to są czasy przejazdu z Warszawy do Gdańska 20 kilka lat temu to absolutnie się z tym nie zgadzam. Zacząłem jeździć regularnie z Warszawy do Gdańska w 1994 roku i wtedy czas przejazdu dla Ex choćby "Stoczniowiec" czy "Posejdon" z 5-6 przystankami po drodze wynosił góra 3h40 minut z Warszawy Centr. Skoro to było 18 lat temu to na pewno 20 kilka lat temu nie mogło być 2 godziny dłużej jak podajesz, bowiem żadnych inwestycji na tej linii nie było praktycznie od kilkudziesięciu lat.
Jako niedawny jeszcze mieszkaniec Ciechanowa mogę powiedzieć, że w 1990 roku z Ciechanowa do Warszawy Centralnej ekspresy jeździły około 1 h 20 min, do Gdańska 2 h i 20-30 min (pospieszne odpowiednio 10 i 15-20 minut dłużej). W stronę Warszawy czas jazdy uległ nawet krótkotrwałemu skróceniu w latach 1998-2001, potem zaczął się wydłużać aż do niemal dwóch godzin w 2005, kiedy się wyprowadzałem. Natomiast z Ciechanowa do Gdańska czas jazdy pozostał niemal niezmienny aż do rozpoczęcia "na dobre" modernizacji na północ od Ciechanowa. Kiedy na początku 2009 r. ostatni raz jechałem do Ciechanowa "Pobrzeżem", to w obie strony czas jazdy wyniósł dokładnie 3 godziny.
Linia kolejowa do Tczewa kosztowała 480 mln euro. Nie może być odebrana z powodu usterek. Prawie dwa miesiące rozmawialiśmy z kolejarzami, z wysokiego i niskiego szczebla. Nasi informatorzy przedstawili od kuchni inwestycję, polegającą na modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.
Jej częścią jest remont odcinka nazywanego LCS Tczew, od Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa. Wartość tych robót to 480 mln euro. Budowa powinna być odebrana do 15 grudnia 2010 roku. W rzeczywistości odbioru końcowego do dziś nie dokonano, bo inwestycja jest najeżona wadami. Pociągi jeżdżą tylko dlatego, że jesienią 2011 roku dokonano wstępnego odbioru eksploatacyjnego.
Od półtora roku nie udało się usunąć wszystkich usterek. Według kolejarzy, są one na tyle poważne, że może dojść do katastrofy. Co na to właściciel torów? Właściwie milczy, bo na najważniejsze pytania, po kilku próbach i upływie prawie dwóch miesięcy, wciąż nie odpowiedział albo udzielił odpowiedzi wymijających. Pytania wysłane do Ministerstwa Transportu zostały też bez odpowiedzi. Czas przedstawić zarzuty, by zarządcy torów mogli rozwiać wszelkie wątpliwości.
- Inwestycja powinna być gotowa 15 grudnia 2010 roku. Tak się nie stało, bo od miesięcy nie można dokonać odbioru z powodu wad wykrytych na tej linii. Tory są źle wyprofilowane, nieodpowiednio podbite i wykonane niezgodnie z projektem - informują kolejarze, bo tak ogólnie nazywamy swoich informatorów, by nie narazić ich na konsekwencje służbowe.
Pociągi jednak jeżdżą, niektóre z prędkością nawet 160 kilometrów na godzinę. Zdaniem kolejarzy, inwestor, czyli Polskie Linie Kolejowe, naraża w ten sposób pasażerów na niebezpieczeństwo.
- Może dojść do tragedii tak wielkiej jak ta pod Szczekocinami na południu Polski - ostrzegają.
Ich zdaniem, bezpieczna prędkość na tej linii to 120 km/h. Wyższą o 40 km/h dopuszczono warunkowo, mimo wykrycia usterek. Tymczasem warunkiem otrzymania unijnej dotacji (rozliczenia całego odcinka do Warszawy należy dokonać do 2015 r.) jest osiągnięcie prędkości 200 km/h.
- Prędkość do 160 km/h została dopuszczona w ramach odbioru eksploatacyjnego, czyli tor spełnia normy eksploatacyjne dla takich prędkości, aczkolwiek istnieją usterki, które wykonawca musi usunąć. To z tego powodu, że tolerancje odbiorowe są znacznie ostrzejsze niż eksploatacyjne. Według tych pierwszych, można się poruszać do 160 km/h przy pewnych nierównościach - wyjaśnia Leszek Lewiński, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK w Gdyni.
- Posłużę się bardziej życiowym przykładem. Dlaczego ktoś chce mieć znacznie grubsze pokrycie na dachu? Dlatego, że cieńszy dach od razu będzie przeciekał? Oczywiście, że nie. Dach ma być grubszy i lepszy, aby mieć z nim spokój nie na 5 lat, tylko na 25 lat.
Jak obecnie wygląda zaawansowanie prac na E65? Czy na odcinku Warszawa - Ciechanów wszystko jest gotowe, czy jeszcze miejscami są jakieś prace na tym odcinku. Gdzie są najbardziej zaawansowane prace między Ciechanowem a Trójmiastem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum