pospieszny,
No tak, ale zawsze to jakiś krok w tą stronę Poza tym "oficjalnie widoczny", a nie tylko w postaci wypowiedzi pracowników IC nt. tego, że planuje się drut i pociągi IC mają tędy już wkrótce jeździć do W-wy.
Trzeba opierac się na słowie Pana prezesa PLK, które wypowiedział będąc w Tarnobrzegu. A mianowicie, że dokumentacja elektryfikacji linii 71 na odcinku Rzeszów-Ocice w 2012, a prace zostaną wykonane w 2013.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-01-2012, 14:53
Jaki jest przewidywany czas przejazdu miedzy Rzeszowem a Warszawa przez Kolbuszową, oczywiscie realny, a nie propagandowy ? Na razie pociag TLK miedzy Stalową Wolą a Warszawą jedzie 5,5 godziny (230 km).
Ja w młodości jeździłem 6h, a duża ilość obecnych modernizacji pozwala wrócić do tych dawnych czasów przejazdu. Gdyby zmodernizować linię z Rozwadowa do Lublina, to może byłaby to ciekawa alternatywa do trasy przez Skarżysko. Ale tam do elektryfikacji jeszcze dalej.
Czas przejazdu między Rzeszowem a Warszawą przez Tarnobrzeg, Rozwadów, Lublin szacunkowo wynosi około 6 godzin 30 minut. Odcinek Rzeszów-Lublin pociąg regio pokonuje w 3 godz 40 minut ze zmianą czoła w Rozwadowie (około 10 minut). Z Lublina do W-wy mniej więcej 2 godz 30 minut, przynajmniej do korekty marcowej kiedy to ma zejść poniżej 2 godzin, zakończony zostanie remont torowiska i pociągi wrócą na trasę przez Otwock.
Trzeba też pamiętać, że po remoncie jest łącznica w Charzewicach, która pozwala minąć Rozwadów bez zmiany czoła pociągu. Skraca to dodatkowo czas przejazdu.
Realnie można pośpiechem osiągnąć 5 godz 30 min.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-01-2012, 20:21
5 godzin 30 minut to czas niezadowalający, gdyz przez E30 i CMK wychodzi niewiele wiecej.. a politycy mowili cos o 3 godzinach z Rzeszowa do Warszawy
DarekP Sebg85 O Lublinie mozecie zapomniec, elektryfikacja linii 71 nastapi dlatego zeby pociagi mogly szybciej kursowac z Warszawy do Rzeszowa i Przemysla ale przez radom - skarzysko kam i sandomierz, przez Lublin nie bedzie juz wiecej zadnych pociagow z Warszawy do Rzeszowa i Przemysla. Elektryfikacja linii 71 jest czescia zaplanowanej calej modernizacji linii kolejowej Warszawa - Rzeszow z polozeniem szczegolnego nacisku na modernizacje linii numer 8 Warszawa - Skarzysko i linii 25 odcinek Ostrowiec Sw - Sandomierz. Nie po to puszczono teraz TLKę przez sandomierz do przemysla zeby znowu jakies pociagi mialy kursowac przez Lublin. To bedzie postepowalo dalej, czyli dalsza modernizacja linii 25 i elektryfikacja linii 71 spowoduje dodanie kolejnych polaczen w tej relacji ale o Lublinie mozecie zapomniec i bardzo dobrze. Ktos w koncu madry poszedł po rozum do głowy i wzial sie za linie kolejowa ktora ma potencjal i zaczal przywracac pociagi a nie faworyzwac lublin dodajac kolejne polaczenia do tego miasta, takze zgodnie z powiedzeniem "to se ne vrati".
Na chwilę obecną WC-Rzeszów p. Radom: WC-Skarżysko: 2h20' plus 10 minut zmiana kierunku, Skarżysko-Sandomierz: 2h, Sandomierz-Rzeszów: 1h20' plus 10' zmiana loka. Razem: 6h.
Będzie szybciej po remoncie WC-Radom, jeździe łącznicą Skarżyska, i elektryfikacji 71 (odpadnie czas na zmianę loka w Tarnobrzegu). Mówi się o godzinie w relacji WC-Radom, ale jak będzie naprawdę? Wtedy rzeczywiście czas WC-Rzeszów w okolicach 4h30' jest jak najbardziej realny.
maciej30, PKP IC Lublin, jak zresztą cały wschód, marginalizuje,a Lublin nie ma żadnego połączenia z Przemyślem...
A podobno elektryfikacja Lublin- Stalowa WolaR jest wpisana do masterplanu do 2030 roku
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
lubelak195 Za przeproszeniem opowiadasz bzdury, po kiego grzyba ci polaczenie kolejowe lublina z przemyslem. Masz autobusów od diabła na tej trasie z Lublina do Przemysla + zawsze mozesz jechac z przesiadka jezeli tak bardzo chcesz pociągiem w rozwadowie i przeworsku lub tylko z jedna przesiadka w rzeszowie. Wiec nie badz juz takim hipokryta, lublin ma bardzo dobre polaczenia kolejowe a to ze z przemyslem nie ma to niewielka strata jak SAN kursowal do przemysla to 80% pasazerow od strony warszawy wysiadala w Lublinie do Przemysla malo kto jechal. W perspektywie gdy np. Sandomierz byl zupelnie odciety od kolei to wypadalo tam przywrocic pociag i to bylo bardzo dobre posuniecie PKP IC a nie rozpaczac ze Lublin stracil polaczenie kolejowe z Przemyslem bo jest to przejaw czystej hipokryzji i piszesz o tym tak jakby Lublin byl pozbawiony zupelnie polaczen kolejowych. Sorry ale nie kazde miasto ma bezposrednie polaczenie kolejowe z kazdym innym miastem w Polsce, pojedziesz sobie z przesiadka w rozwadowie to nie spadnie Tobie korona z głowy. W sumie to Twoj argument wytrace jeszcze jednym krótkim skwitowaniem. Lublin stracił połaczenie kolejowe z Przemyslem ale zyskał z Rzeszowem co moim zdaniem jest duzo bardziej wartosciowym polaczeniem bo szynobusy łaczą dwie stolice województw a do Przemysla masz autobusy z Lublina lub szynobus z przesiadka w SWR. Paradoksalnie SAN kursujacy przez Lublin omijal Rzeszow, bo lacznik przez Rzeszów okazal sie wielkim niewypałem swiecil pustkami. Tak wiec juz nie pisz wiecej o pokrzywdzonym Lublinie bo to jest smieszne.
maciej30, Autobusy także raczej frekwencją nie grzeszą.
lubelak195, zapomnij o drucie na 68 przed 2030 rokiem. Chyba, ze zdarzy się cud.
EOT
na temat: dobrze, że coś się będzie działo na tej linii. Dobrze, że będzie tam drut, że pojadą pociągi. Dobrze by było jeszcze poprawić linię 25, tak aby dało się w ogóle po niej jeździć. Oby jeszcze udało się zrobić to w rozsądnych terminach...
[ Dodano: 11-01-2012, 22:06 ]
maciej30 napisał/a:
DarekP Sebg85 O Lublinie mozecie zapomniec,[...], przez Lublin nie bedzie juz wiecej zadnych pociagow z Warszawy do Rzeszowa i Przemysla.
Lublin jako miasto wojewódzkie pretendujące do miana metropolii ma dość ubogą ofertę połączeń kolejowych dalekobieżnych obsługiwanych przez Intercity. Powody takiego stanu są wielorakie, ale to nie temat tego wątku.
Interesuje mnie odcinek linii 71 na którym prędkość maksymalna wynosi obecnie 70 km/h. Czy są plany wykonania prac dla utrzymania 120 km/h na całej długości trasy?
bo lublin ma bogata oferte polczen dalekobieznych tam gdzie trzeba czyli do warszawy, bo tam sie skupia 80% ruchu pasazerskiego z Lublina i tam jezdza pociagi, a po zliwkidowanym pociagu do przemysla nawet nikt nie jeknal, nie bylo zadnych protestow bo nikogo ten pociag nie interesuje, nikt nim praktycznie nie jezdzil z lublina w strone przemysla i ludzie maja to gdzies ze zostal zlikwidowany a wlasciwie przetrasowany na linie 25 przez skarzysko, nad czym tak ubolewa lubelak195.
maciej30 Trzeci post z rzędu nic nie wnosisz do dyskusji tylko jęczysz dlaczego to pociągi Przemyśl - Warszawa nie powinny jeździć przez Lublin, a to zdaje się nie jest temat tego wątku...
O przetrasowaniu pociągów TLK na linię 71 możemy mówić tylko i wyłącznie w kontekście zaistnienia dwóch inwestycji: elektryfikacji 71 + remontu 25. Tylko wtedy połączenia tą trasą mają sens. Wtedy będzie można liczyć nawet na pojawienie się nowych relacji pociągów regio o których wcześniej nikt nie myślał jak np. Rzeszów - Sandomierz.
A w kwestii dywagacji na temat czasu przejazdu proponuje zajrzeć do rozkładów sprzed powodzi, a najlepiej takich sprzed 20 lat i zobaczyć jakie wtedy były czasy przejazdu. Podejrzewam, że wzięcie stamtąd czasu przejazdu np. Sanu (oczywiście z uwzględnieniem zmiany odcinka Przeworsk - Stalowa Wola - Sandomierz, na Przeworsk - Rzeszów - Tarnobrzeg - Sandomierz) byłoby najlepszym punktem odniesienia do tego czego się spodziewać w razie ewentualnych inwestycji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum